Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه باستان شناسی باید در کتب درسی معرفی شود، گفت:‌ درحال حاضر نیز شاهد افزایش تعداد موزه‌ها در سطح کشور هستیم. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ اجتماعی خانواده و جوانان فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر مونسان در شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران اظهار کرد: در همه امور به دنبال نو شدن هستیم و به دنبال این هستیم که موضوعات جدیدی را اضافه کنیم که جزو افتخارات به حساب می آید اما باستان شناسی حوزه ای است که به قدیم می پردازد و کاوش تاریخ را انجام می دهد و این یک افتخار است که در قدیم و گذشته به دنبال هویت تاریخی و افتخار خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کشف دروازه 500ساله شاه طهماسب/آثار تمدنی زیرخاک تهران با اشیاء روی زمین پایتخت برابر شد+ تصاویرجهان دو سال دیگر با یک شهر متفاوت تاریخی و فرهنگی ایران مواجه می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از ویژگی هایی که این بخش دارد این است که هرچه قدمت فرهنگی ما بیشتر باشد افتخار بیشتری نصیب ما می شود.

مونسان ادامه داد: ایران کشوری است که  قدمت تاریخی فراوانی دارد و در طول تاریخ تمدن ساز بوده است و همیشه اثرات مثبت داشته است، ایرانیان همواره در طول تاریخ نقش اثر گذار داشته اند. در چنین کشوری باستان شناسی یک حوزه مهم به حساب می آید و باید بیش از پیش به آن پرداخت.

وی گفت: خوشبختانه همکاران ما در پژوهشگاه میراث فرهنگی با همت والای خود با بودجه اندک و با این حجم از گستردگی فرهنگی تاریخی در کشور، دارند تلاش می کنند تا هویت تاریخی کشور را برای مردم و برای جهانیان معرفی کنند.

مونسان ادامه داد: خوشبختانه مردم ما همیشه در طول تاریخ اثر گذار بوده اند و ملتی بودیم که با دوستی و مودت با همسایگان زندگی کرده ایم و اقداماتی را انجام داده ایم که در طول تاریخ مایه مباهات است و باعث فخر ما در دنیا است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نگاه ناپسند تمدن‌های تاریخی در قرون گذشته در موضو عات مختلف از جمله نگاه آنها به نقش زن و حضور بانوان گفت: بررسی ها نشان می‌دهد در حالی که در قرون گذشته تمدن‌های مختلف نگاه منفی به نقش زن داشته اند، ایرانیان برای نقش بانوان و حضور آنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی احترام قائل بودند.

وی در ادامه گفت: باید کارهای جدیدی را در حوزه باستان شناسی و در پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام دهیم،  باید تلاش کنیم تا با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم موضوعات مرتبط با باستان شناسی به دانش آموزان به خوبی منتقل شود و در کتب درسی حضورمان باید بیشتر باشد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: فرهنگ بازدید از موزه‌ها را باید بتوانیم نشر دهیم و رفتن به موزه در برنامه ریزی‌های خانواده‌ها قرار گیرد که البته خوشبختانه این مهم آغاز شده است و درحال حاضر نیز شاهد افزایش تعداد موزه‌ها در سطح کشور هستیم.

در حاشیه این نشست همچنین نمایشگاه چهار دهه کشفیات باستان شناسی»  افتتاح شد.

چرا باید سازمان باستان شناسی کشور ایجاد شود/ یک نگرانی ملی درباره باستان شناسان ایران

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,18,22,23,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آثار باستانی گردشگری سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آثار باستانی گردشگری سازمان میراث فرهنگی آثار باستانی گردشگری سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور