Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:24:17 GMT

رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۳۲۱۵

رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور دکترمجید رضازاده را به عنوان معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل، وحید قبادی دانا امروز سه شنبه «مجید رضازاده» را به عنوان معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.
در متن حکم رضازاده آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور منصوب می‏ شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قبادی دانا در این حکم افزوده است: تثبیت و تقویت سلامت اجتماعی به معنای بهبود استانداردهای زندگی، ارتقای راهبردهای اثربخش و رویکردهای مبتنی بر پیشگیری و تدوین الگوهای نوین مداخلات حمایتی و تخصصی در راستای مدیریت، ساماندهی و پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‏های اجتماعی، معلولیت‏ها و توانمندسازی جامعه هدف، با افزایش مشارکت آحاد جامعه و ارتقای سرمایه‏ های اجتماعی امکان‏پذیر است. بنابراین از جنابعالی انتظار دارم با توجه به رسالت سازمان در حوزه سلامت اجتماعی کشور تمامی توان خویش را در انجام وظایف محوله به کار گیرید.
وی ادامه داده است: در این راستا باید به پایه گذاری برنامه ها و فعالیت ها بر شواهد علمی و نیازسنجی، تحکیم و توسعه فعالیت‏های مشاوره ای و روانشناختی، توسعه متوازن مداخلات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان، ارتقای سطح سلامت روان جامعه و تحکیم و گسترش مهارت های زندگی و کارکردهای نهاد خانواده، حساس‏ سازی سیاستگزاران و مسئولین نسبت به برنامه‏ های غربالگری، تشخیص زود هنگام و ارتقای کیفی خدمات مشاوره ژنتیک در کاهش بار معلولیت ها و تحکیم و استقرار نظام پایش، نظارت و ارزشیابی پیامد محور برنامه‏ها و تقویت شبکه مردمی با تاکید بر پرهیز از انجام برنامه ‏های ناپایدار و کم بازده، اولویت بندی براساس هزینه اثربخشی، بومی‏ سازی و ظرفیت سازی توجه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، مجید رضا زاده پیش از این (پیش از فاطمه عباسی) نیز ریاست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی را در اختیار داشته است.

*عباسی مشاور رئیس در امور بانوان سازمان بهزیستی کشور شد
رئیس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی دکتر فاطمه عباسی را به عنوان مشاور رئیس در امور بانوان سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد. عباسی پیش از این ریاست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی را برعهده داشت.
قبادی دانا در متن حکم فاطمه عباسی آورده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند شما، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور در امور بانوان منصوب می شوید.
در این حکم آمده است: نظر به ضرورت صیانت، تقویت و تحکیم بنیان خانواده و جایگاه محوری و نقش متعالی بانوان در عرصه ‏های اجتماعی برای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار کشور و استیفای حقوق شرعی و قانونی ایشان در همه زمینه‏ها، انتظار دارم تمام توان خویش را جهت نیل به اهداف سازمان به کار بندید.
این حکم افزوده است: در این راستا توانمندسازی بانوان با تاکید بر فرهنگ ملی و آموزه‏های ناب اسلامی، طراحی و تبیین برنامه ‏های ارتقایی به ویژه برای زنان آسیب پذیر و گروه‏های هدف، ارائه راهکارهای استفاده از فرصت‏ های قانونی، اعتباری و مالی به منظور توسعه و ساماندهی فعالیت ‏های مبتنی بر رویکرد اشتغالزایی، کارآفرینی و بهبود معیشت و رفاه بانوان، پیشنهاد قوانین و لوایح برای افزایش کیفیت زندگی و تحکیم و تقویت بنیان و کارکردهای خانواده در رویارویی با چالش های دنیای معاصر، شناسایی مشکلات و چالش‏های حوزه زنان و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت در محیط کار، همیاری و همکاری مؤثر با سازمان‏های مردم نهاد فعال در امور بانوان مورد تاکید است.
اجتمام*9185*1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي معاون توسعه پيشگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش بانوان استان سمنان گفت: «فروش مجازی» مسیری روشن برای توسعه بازاریابی و اکتفا نکردن به بازار‌های سنتی است.

خزعلی ضمن تشریح گوشه‌ای از سیاست‌های حمایتی دولت در حوزه بانوان افزود: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها باید در سال جاری و با توجه به شعار سال به صورت وسیع و عینی، عملیاتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال یادآور شد: از آنجا که امسال با عنوان سال "جهش تولید و مشارکت مردمی" نامگذاری شد، شایسته است تا بسیاری از درخواست‌ها به ویژه نیاز‌هایی که در راستای تولید و سازندگی است با سرعت بیشتر پیگیری شود.

خزعلی به اقدامات دولت در زمینه حمایت‌های مالی و آموزشی از بانوان کارجو و کارآفرین و رساندن تولیدات آنان به بازار، اشاره کرد و افزود: این اتفاق با حمایت دولت و در قالب تسهیلات دولتی رقم خورد و شرط قرارداد این طرح، ماندن کارآفرین به مدت ۴ سال در کنار بانوان کارجو تا به ثمر رساندن کار آنها می‌باشد.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ضمانت بانکی در کشور گفت: در همین زمینه همه بانک‌ها مکلف شدند تا این ضمانت‌ها را بپذیرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص بازنگری طرح توجه به حجم مسئولیت زنان هیات علمی، گفت: طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است، مقرر شد به صورت ویژه به این مساله و مسئولیت‌های خانوادگی در ترفیع و ارتقا توجه شود و با نگاه عدالت جنسیتی این آیین نامه تدوین گردد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست، خانوار گفت: این تسهیلات اگر کلان باشد اغلب، همراه با تنفس است و در دو سال گذشته ۸۰ درصد به بانوان اختصاص داده شد و ۲ درصد از بیکاری بانوان کاسته شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم موضوع انعطاف شغلی بانوان و دغدغه مادران شاغل، می‌باشد، بیان کرد: توجه به این مساله مهم در دستور کار دولت است و موضوع مهدکودک‌ها قبلا مصوب شده و اگر در جایی این قانون، عملیاتی نشده، خلاف است و در مراکز فاقد مهدکودک، باید اتاق مادر و کودک دایر شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث راه اندازی محصولات کارآفرینی و جایگاه فروش محصولات خانگی، گفت: فروش مجازی تولیدات بانوان برقرار دادی که با پلتفرم «کسبینو» بسته شده مسیری روشن برای توسعه و اکتفا نکردن به بازار‌های سنتی است و در زمینه فروش بین المللی محصولات اقداماتی در دستور کار است.

خزعلی این را هم گفت که در زمینه حمایت از بانوان خانه دار برای نخستین بار در این دولت بیمه زنان خانه دار، عملیاتی و در سطح روستا‌ها اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تکریم امر حجاب و زیست عفیفانه و حمایت از لباس محفوظ و استانداردِ حجاب، گفت: پشتیبانی از این طرح در برنامه دولت است و در تهران اماکنی به این منظور افتتاح می‌شود و در استان سمنان از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به منظور حمایت از زنان بدسرپرست و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد، برنامه‌هایی با همراهی مدیر کل بانوان در استان پیگیری می‌شود.

خزعلی افزود: یکی از طرح‌هایی که در استان سمنان و قم اجرا شده است، طرح "همساز" برای نوهمسران و قراردادن مشاوران خانواده به صورت رایگان از روز اول زندگی برای زوج‌های جوان می‌باشد.

وی همچنین گفت: امر واسطه گری ازدواج از موضوعات مهمی است که از آن حمایت می‌شود و در بحث جلوگیری از سقط جنین نیز برنامه‌هایی در دست اجراست و گروه‌هایی در هر دو موضوع مشغول فعالیت هستند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: اعتباراتی برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان، زنان بدسرپرست و باز ماندگان از تحصیل مصوب شده که اجرایی شدن آن نیازمند مشارکت همگانی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود