Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:59:13 GMT

هنگام خرید هدیه عید مراقب مجرمان سایبری باشید

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۴۷۳۹

هنگام خرید هدیه عید مراقب مجرمان سایبری باشید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی‌کریمی اظهار داشت: با توجه به کمبود وقت و در دسترس بودن اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی و تخفیف‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود عده زیادی از کاربران جهت خریدهای خود به فروشگاه‌های اینترنتی رو می‌آوردند.

وی اشاره به حضور همیشگی مجرمان اینترنتی افزود: آنها از روش‌های مختلفی از جمله راه اندازی سایت و یا کانال‌های جعلی و یا ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی استفاده می‌کنند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از روش‌های کلاهبرداری ایجاد یک سایت و یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی با درج تصاویر کالاهای مختلف و اعلام قیمت‌های مناسب است که باعث فریب قربانی شده و وی را ترغیب به خرید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این روش پس از واریز وجه توسط کاربران، کالایی توسط فروشگاه ارسال نمی‌شود، تصریح کرد: در روش دیگر فرد مجرم ضمن راه‌اندازی فروشگاه قربانیان را به درگاه‌های بانکی جعلی کشانده و اطلاعات بانکی از جمله شماره کارت و رمزدوم را به دست آورده و به وسیله آن اقدام به خالی نمودن حساب بانکی فرد قربانی می‌کند.

کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به سایت‌های معتبر و دارای مجوز که دارای نشان اعتماد الکترونیک یا دارای‌نماد هستند مراجعه کنند.

کد خبر 4560074

منبع: مهر

کلیدواژه: علی کریمی جرایم سایبری دستگیری سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب نیش ها باشید!

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: گشت و گذار در طبیعت، کمپ زدن در کوه و جنگل و بیدار شدن در هوای پاک و دل‌انگیز، هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا خودش را از این لذت بی‌بهره نگذارد. اما این لذت ممکن است با دردسرهایی همراه باشد. آزار نیش حشرات یکی از این دردسرهای احتمالی است که بد نیست پیشگیری از آن و راه‌های درمانش را یاد بگیرید.

قبل از اینکه به فکر درمان نیش حشرات باشید، سعی کنید از گزش آنها جلوگیری کنید. یک راه مناسب برای پیشگیری، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مخصوصی است که باعث دفع حشرات می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌ها بخرید. این کرم‌ها بوی خاصی ایجاد می‌کنند که باعث دفع حشرات می‌شود. مصرف ویتامین b۱ به مدت یک هفته می‌تواند شما را از نیش حشرات در سفر محافظت کند. پشه ها از بوی این ویتامین بیزار هستند و به شما نزدیک نمی‌شوند. هیچکس دوست ندارد در سفر دچار گزیدگی حشرات شود و رنج و ناراحتی زیادی را تحمل کند. به همین دلیل بهترین کار پیشگیری از نیش حشرات است. حشرات در همه‌جا حضور دارند اما در برخی مناطق احتمال گزیده شدن توسط حشرات بیشتر است. اطراف رودخانه‌ها، تالاب‌ها و مناطق باتلاقی مکان بسیار مناسبی برای رشد پشه‌هاست. بنابراین از کمپ و چادر زدن در این مناطق خودداری کنید. انتخاب لباس مناسب در سفر ضروری است. پشه‌ها همیشه هستند و ممکن است شما را نیش بزنند، با این حال اوج فعالیت پشه‌ها پس از غروب آفتاب و در طول شب است. بنابراین موقع خواب حتما سعی کنید لباس آستین‌دار بپوشید. پشه‌ها دور لامپ مهتابی جمع می‌شوند و اگر این لامپ در فضای باز باشد پس از مدتی محل تجمع انبوهی از پشه‌ها و حشرات مختلف خواهد شد. پشه‌ها جذب نور سفید می‌شوند، بنابراین اگر قرار است در سفر از لامپ استفاده کنید از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کنید. اگر در فضای بسته هستید از باز گذاشتن پنجره‌ها در طول شب خودداری کنید، مگر اینکه پنجره مجهز به توری باشند. اگر می‌خواهید در فضای باز و طبیعت بخوابید از پشه‌بند استفاده کنید. اگر با رعایت نکات مختلف، باز هم به گزیدگی و نیش حشرات در سفر دچار شدید، وقت را هدر ندهید، خوددرمانی را امتحان نکنید و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروید. به خصوص درباره کودکان که گزش حشرات ممکن است پیامدهای شدیدتری داشته باشد. کد خبر 845729 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سلامت سفر - گردشگری خبر مهم حیوانات - حشرات

دیگر خبرها

  • مراقب نیش ها باشید!
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند