Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دو هفته پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق یک بند به تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه تصویب کردند: تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره(۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب چهارم اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان جلسه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلی در پرداخت مالیات از سوی مشاغل پزشکی وجود دارد به دلیل قوانینی است که ما می نویسم.

هفته گذشته نیز محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: حدود ۸۰ هزار مطب پزشکان در کشور فعال است و اغلب آنان به خصوص در شهرستان ها کارتخوان دارند. پزشکان برای استفاده از کارتخوان در مطب مشکلی ندارند و سازمان نظام پزشکی نصب کارتخوان در مطب ها را پیگیری می کند.

محمدجواد حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور روز سه شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پزشکان در مطب‌های خود از مردم مطالبه پول نقد می‌کنند. این موضوع از سازمان نظام پزشکی پیگیری و اعلام شد که این کار مصداقی از فرار مالیاتی است و چون بیماران و همراهان آنها معمولاً کارت بانکی دارند به لحاظ تسهیل و تسریع در انجام امور ضروری است که دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان هم فعال و استفاده شود.

وی افزود: علاوه بر این در برخی از درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها دیده شده که از بیماران می‌خواهند تا هزینه درمان را به حساب پزشک واریز کنند و همچنین در مواردی بخشی از مبلغ را به حساب شخص یا اشخاص دیگر که معرفی می‌کنند، واریز شود. یعنی برخی از پزشکان با استفاده از حساب‌های پراکنده فقط می‌خواهند و می‌توانند از پرداخت مالیات خودداری یا فرار کنند.

حشمتی گفت: اگر این گونه عمل کردن علت دیگری به غیر از فرار مالیاتی دارد، مسئولان سازمان نظام پزشکی توضیح دهند. ما به دنبال آن هستیم تا تکلیف این مسئله روشن شود. از یک طرف به سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی اعلام کردیم تا با این کار مقابله شود و از طرف دیگر با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت شده و مجلس نیز طرحی را تصویب کرده تا پزشکان ملزم به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان شوند.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: کارت‌های عابر بانک در اختیار مردم، برای سهولت در انجام هرگونه پرداخت، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و اسراف و استهلاک اسکناس است بنابراین منطق و انصاف حکم می‌کند همانگونه که در همه امور و در همه سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی کاربرد دارد، توسط سازمان نظام پزشکی و پزشکان هم به رسمیت شناخته شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ به گفته اداره ملی آمار بریتانیا،‌ تقریبا یک سوم (۳۱ درصد) از آمریکایی‌ها امیدوارند که هوش مصنوعی بتواند دسترسی آنها را به مراقبت‌های بهداشتی بهبود بخشد. این در حالی است که هوش مصنوعی به لطف توانایی‌های بی‌بدیلش در تشخیص الگو -مثل اسکن اشعه ایکس- نقش بزرگی در تشخیص بیماری‌ها ایفا کرده و از این رو، دولت آمریکا میلیون‌ها دلار روی این فناوری برای خدمات ملی سلامت سرمایه‌گذاری کرده است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعا می‌توان برای پاسخ به سوالات پزشکی به یک مدل بزرگ زبان (LLM) مثل ChatGPT اتکا کنیم؟

تحقیقات قبلی نشان داده است که تا ۳۹/۵ درصد از متخصصان و پزشکان امیدوارند که به زودی بتوانند از مدل‌های بزرگ زبان برای تصمیم‌گیری‌های پزشکی خود استفاده کنند، اما از سوی دیگر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران باید در اتکا به هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص‌های حساس مراقب باشند و جانب احتیاط را رعایت کنند.

مطالعه جدید چه می‌گویند؟

مطالعه محققان نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و «بارد» شرکت گوگل هنوز بالقوه نادرست هستند. حال ۲ پزشک با طرح ۵۶ سوال رایج پزشکی برای چت‌بات‌ها میزان صحت و سقم جواب آنها را بررسی کردند و متوجه شدند که پاسخ ارائه شده آنها اغلب یا نادرست است یا ناقص. در واقع بیش از نیمی از پاسخ‌های بارد دقیق (۵۳/۶ درصد) و ۱۷/۸ درصد نادرست و ۲۸/۶ درصد تا حدی دقیق بود. جواب‌های چت‌جی‌پی‌تی نیز کمی بیش از یک چهارم دقیق (۲۸/۶ درصد)، ۲۸/۶ درصد نادرست و ۴۲/۸ درصد تا حدی دقیق بود.

دکتر «آندری براتیانو»، از بنیاد کلینیک کلیولند در آمریکا، می‌گوید: این مطالعه نشان داد که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به عنوان جایگزینی برای پزشکان استفاده شوند. آنها می‌توانند به عنوان منابع اضافی در نظر گرفته شوند که وقتی با تخصص انسانی ترکیب شوند، کیفیت کلی اطلاعات ارائه شده را افزایش می‌دهند.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بیماران کمک کند؟

ابزارهای هوش مصنوعی دیگری به ‌جای LLM‌هایی مانند ChatGPT ساخته شده‌اند تا پزشکان از آنها برای تسریع تشخیص بیماری استفاده کنند و این ابزارها به تنهایی نمی‌توانند جایگزین پزشکان شوند. بسیاری امیدوارند که توانایی هوش مصنوعی در غربال کردن مجموعه داده‌های عظیم با سرعت بتواند به تشخیص سریع، کشف داروهای جدید و حتی خالی شدن تخت‌های بیمارستان کمک کند.

به گفته طرفداران، توانایی هوش مصنوعی در تشخیص الگوها می‌تواند به تریاژ بیماران یا پیش‌بینی زمان در دسترس بودن تخت‌های مراقبت‌های ویژه نیز کمک کند.

در بریتانیا، دولت ۲۱ میلیون پوند برای کمک به کارکنان مرکز بهداشت ملی در تشخیص و درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی سرمایه‌گذاری کرده است. کارکنان به ابزارهای تصمیم‌گیری مجهز می‌شوند که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود تشخیص استفاده می‌کنند.

ابزار دیگری از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه استفاده می‌کند، ابزاری که بیشتر برای تشخیص سرطان ریه استفاده می‌شود. این ابزار به پزشکان کمک می‌کند تا دیگر نیازی به ۶۰۰ هزار عکسبرداری از قفسه سینه که هر ماه در انگلستان انجام می‌شود، نداشته باشند.

دولت بریتانیا قبلاً گفته بود: هوش مصنوعی در حال حاضر روش ارائه مراقبت‌های بهداشتی را تغییر می‌دهد و ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر قابل توجهی در پزشکی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها دارند، به این معنی که افراد می‌توانند سریع‌تر درمان شوند.

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1227416 برچسب‌ها هوش مصنوعی

دیگر خبرها

  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟