Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زیبایی‌های بلوچستان‎، بازار در تب و تاب ماهی قرمز، سبزی بهار در ساحل پارسیان، بازدید فعالان ضد جنگ آمریکایی از باغ موزه قصر، خانواده‌ای در منطقه فقیر نشین خلیل آباد- تبریز و ... گزیده‌ای از تصاویر منتشر شده در خبرگزاری‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زیبایی‌های بلوچستان‎، بازار در تب و تاب ماهی قرمز، سبزی بهار در ساحل پارسیان، بازدید فعالان ضد جنگ آمریکایی از باغ موزه قصر، خانواده‌ای در منطقه فقیر نشین خلیل آباد- تبریز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از تصاویر منتشر شده در خبرگزاری‌های کشور است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

 

• زیبایی‌های بلوچستان‎
شهرستان چابهار در جنوب شرقی ایران، با دارا بودن سواحلی زیبا، اماکنی تاریخی، کویر‌هایی رویایی، مردمانی مهمان نواز و هوایی مطبوع همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.

• بازار در تب و تاب ماهی قرمز
یکی از میهمانان سفره هفت سین ماهی قرمزبوده که به عنوان نمادی از زندگی است. هر ساله در اسفند ماه فروش ماهی قرمز به منظور استفاده در سفره هفت سین شروع می‌شود و تا عید نوروز ادامه دارد. به عقیده بسیاری، جدا از زیبایی و سرزندگی ماهی قرمز و حال و هوای نوروزی‌ای که با خود می‌آورد، فلسفه حضور آن در سفره هفت سین به رنگ سرخش برمی‌گردد. رنگ سرخ ماهی به معنی مهر، پیروزی، شادی، سرزندگی و برکت است. /فارس

• سبزی بهار در ساحل پارسیان
همه ساله از ابتدای اسفند سبزه‌های کنار ساحل خود نمایی می‌کنند و گردشگران با پدیده‌ای بسیار زیبا روبرو می‌شوند. این سبزه‌ها با بالا و پایین شدن آب دریا ساعت‌ها زیر آب می‌مانند و ساعت‌ها خود نمایی می‌کنند. سبزه‌های ساحلی تا پایان فروردین بر سواحل صخره‌های جنوب باقی می‌ماند و پس از آن به مرور از بین می‌رود. / میزان

• بازدید فعالان ضد جنگ آمریکایی از باغ موزه قصر
جمعی از فعالان ضد جنگ آمریکایی صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اسفند از باغ موزه قصر بازدید کردند. / تسنیم

 

• خانواده‌ای در منطقه فقیر نشین خلیل آباد- تبریز
خانواده‌ای در منطقه فقیر نشین خلیل آباد واقع در شمال شرقی تبریز درخانه‌ای ۱۰ متری با سقف چوبی که هر لحظه امکان ریزش دارد و از کمترین امکانات برخوردار است زندگی میکنند. این خانواده دارای دو دختر میباشد که یکی از آن‌ها ۱۴ سال دارد و یکی از کلیه هایش بزرگتر از کلیه دیگر است و نیاز به عمل دارد. دخترکوچکترخانواده ۱۱ سال دارد که نیاز به عمل لوزه و گلو دارد. این خانواده تحت پوشش هیچ سازمان یا کمیته‌ای نیستند و مخارج زندگی این خانواده از کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

• پایان بازسازی منازل مددجویان زلزله زده کمیته امداد-کرمانشاه
با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده تحویل داده شد. پرویز فتاح در سفر به مناطق زلزله زده دو واحد مسکونی در روستای «بینهر» از بخش گهواره در شهرستان دالاهو و در روستای حسن آباد اسلام‌آباد غرب را به صورت نمادین افتتاح کرد.

• نخستین جشنواره رسم سرخ

نخستین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ (چهل سال ایثار و پایداری) صبح امروز با حضور حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

• خانه تکانی یادگاری کهن از دیروز تا به امروز...
هر سال در آستانه نوروز و سال نو در بیشتر مناطق مختلف کشور، خانه تکانی و شستن اسباب و لوازم منزل انجام می‌شود. این رسم در شهرستان شهرکرد {چهارمحال و بختیاری}، قبل از شروع سفر‌های نوروزی آغاز شده و شهروندان برای استقبال از میهمان نوروزی خود را آماده می‌کنند.

 

توقیف کشتی با ۷۰۰ تُن ماهی صید شده غیرقانونی

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته‌های اخیر، با تشکیل بسیج دریایی، اقدام به برخورد با صید غیرقانونی کشتی‌های صیادی متخلف (از جمله ترال) در آب‌های جنوب کشور کرده است. روش «ترال» نوعی صید ماهی به مقادیر بالاست که طی آن، تور بزرگ ماهیگیری توسط شناور‌ها در بستر دریا کشیده می‌شود. این نوع صید با روش‌های غیرمجاز که توسط صیادان متخلف -چه ایرانی و چه خارجی (چینی) - صورت می‌گیرد (در کار دیگر روش‌های غیرقانونی)، علاوه بر بیکار کردن صیادان محلی و افزایش قیمت ماهی در بازار (به دلیل کمبود آن)، آسیب‌های جدی زیست محیطی نیز به ذخایر دریایی وارد می‌کند. از جمله کشتی‌های توقیف شده که هم اکنون در انتظار تکمیل مراحل قضایی خود به سر می‌برد، یک کشتی باری حامل ۷۰۰ تُن ماهی صید شده به همین روش‌های غیرقانونی است.

مراسم دانش آموختگی دانشجویان‌ دافوس

مراسم دانش آموختگی دانشجویان‌ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه با حضور سردار سرلشگر «محمد حسین باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرلشگر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل این دانشگاه برگزار شد.

 

طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش شهر تهران

ششمین طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس صبح سه شنبه ۱۴ اسفند توسط پلیس امنیت عمومی اجرا شد و ۲۸۰ نفر از مزاحمین مردم و اراذل و اوباش دستگیر شدند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تصویر روز خانه تکانی شب عید ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۱۸ آوریل روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است و وجود این آثار در گیلان، بعنوان بازویی توانمند در رونق گردشگری استان، رسانه‌ای از هنر، هویت و سرگذشت پر پیچ و تاب این سرزمین کهن برای همه ملت‌های جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ولی جهانی با بیان اینکه ۳۰ فروردین بمناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان رایگان است، گفت: بیش از ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۳۵ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده و محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی استان بعنوان یکی از توانمندی‌های گردشگری این سرزمین، هر بار بیشتر مورد اقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: نوروز تا فطر امسال نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از گیرایی‌های تاریخی استان بازدید کردند و شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان بوده است.

او ادامه داد: اگر چه سال گذشته اعتبارات مرمتی استان افزایش یافت، اما این استان بدلیل شرایط ویژه اقلیمی نیازمند اعتبارات بیشتر است.

جهانی اظهار کرد: واضح است که این اداره‌کل به تنهایی قادر نخواهد بود از عهده ساماندهی و مراقبت از همه آثار تاریخی استان برآید؛ لذا در این راستا و برای حفاظت از میراث نیاکانمان نیاز به همراهی و همکاری همه مسئولان و مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مالکان بنا‌های تاریخی استان خواست برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بنا‌های تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این اداره کل از همه مالکانی که دارای بنای تاریخی هستند و قصد تغییر کاربری در راستای توسعه گردشگری دارند، حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • خموشی‌های ساحل ؛ محمد نوری
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۰۹:۳۰
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان