Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:44:03 GMT

آدم آهني ها باز هم به کنسرت «ماکان بند» آمدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۵۳۶۰

آدم آهني ها باز هم به کنسرت «ماکان بند» آمدند

خبرگزاري آريا - «ماکان بند» آخرين کنسرت‌هاي امسالش در تهران را طي دو شب در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي به صحنه برد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در روزهاي آخر اسفند که مردم با مشکلات اقتصادي بسياري به سمت نوروز 1398 مي‌روند، اجراهاي ماکان توانست براي مخاطبانش فضايي شاد و پرانرژي را رقم بزند. آخرين سانس اين اجراها شب گذشته يکشنبه 12 اسفند 1397 در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اجرا از ساعت 22:30 دقيقه آغاز شد. ياشار خسروي سرپرست «ماکان بند» به تنهايي روي صحنه آمد و برخي از قطعه‌هاي اين گروه را با مخاطبانِ حاضر در سالن مرور کرد. همين مرور باعث شد که آرام آرام مخاطبانِ دير آمده هم خودشان را به سالن برسانند و تمام صندلي‌ها پر شود. بالاخره انتظار مخاطبان به سر رسيد و تمام نوازندگان و خوانندگان ماکان به صحنه آمدند. حتي فُرم روي صحنه آمدنِ ماکاني‌ها هم پر از حرکت بود.
آنها از همان ابتدا دوان دوان روي صحنه آمدند. همراهشان آدم‌آهني‌هاي معروفِ ماکان هم بودند. امير ميلاد نيکزاد رهبر ارکستر بود. نخستين قطعه را که خواندند، نکته‌اي مهم در سالن جلب توجه مي‌کرد و آن اينکه؛ تقريبا تمام حاضران در سالن ترانه‌ها را همخواني مي‌کردند. نوجوانانِ بسياري همراه با خانواده‌هايشان به سالن ميلاد آمده بودند و قطعه‌هاي «ماکان» را با تمام وجود مي‌خواندند. جالب اينکه خانواده‌ها هم بي‌کار نبودند و آنها حتي گاهي پرانرژي‌تر از فرزندانشان بودند. امير مقاره مشکي پوشيده و کلاه لبه‌داري هم به سر داشت. رُهام هاديان هم لباسي با رنگِ غالبِ زرد پوشيده بود. امير مقاره و رهام هاديان بين هر قطعه با حاضران در سالن ميلاد حرف مي‌زدند و همين کار صميميتِ اجرا را بيشتر کرده بود. شوخي‌هاي امير مقاره و خاطره گويي‌هايش يکي ديگر از نکات مثبت اين کنسرت بود.
مقاره گفت: «سانس آخره و مي خوام کاري کنيد که بترکونيم و صداتون تا خارج از ايران بره.» مقاره در جايي از کنسرت خاطره‌اي از سفرِ شمال و رفتن به جت‌اسکي تعريف کرد. اين خاطره هر چند به قول برخي از مخاطبان بي‌مزه بود، اما همين خاطره‌ي بي‌مزه هم شادي را به حاضران در سالن هديه داد. بچه که نيستم، ديوونه بازي، بدکاري دستم ميدي، هر بار اين درو، عاشق که ميشي و ديوونه من برخي از قطعه‌هايي بودند که در اين کنسرت اجرا شد. تقريبا تمام آثار اين اجرا فضايي شاد و با انرژي داشت. به راستي کنسرت ماکان جايي براي شاد بودنِ طرفدارانشان است و بي دليل نيست که کنسرت‌هاي آنها تا اين حد با استقبال از سوي هواداران مواجه مي‌شود. يکي از بخش‌هاي جالب اين کنسرت اجراي قطعه‌اي به زبان فرانسوي توسط رهام هاديان بود. رهام در اين قطعه تکنيک‌هايي در آوازش به کار برد که اجرايشان کار هر خواننده‌اي نيست. اين بخش ثابت کرد که «ماکان» نه تنها به ويژگي‌هاي جذب مخاطب در آثارش توجه مي‌کند، بلکه در تلاش است که آثارش را با بهترين کيفيت به مخاطبان ارائه کند. تيتراژ سريال «رقص روي شيشه» يکي ديگر از قطعه‌هاي جالبي بود که در اين کنسرت اجرا شد.
مقاره درباره اين قطعه گفت:‌ «واسه اين آهنگ خيلي زحمت کشيديم ولي در حقش ظلم شد.» پدرام‌پاليز مهمان ويژه اجراي شب گذشته بود. ماکاني‌ها با پخش يکي از قطعه‌هايش به او خوش آمد گفتند. به گفته ماکاني‌ها قرار است به زودي آثار جديدي از پدرام پاليز منتشر شود و در عين حال کنسرت‌هايش هم به زودي به صحنه خواهد رفت. امير مقاره در بخش‌هاي پاياني کنسرتِ شب گذشته گفت: «واسه کنسرتمون کارهايي داريم مي‌کنيم و برنامه‌هايي داريم که اگر همه چيز خوب پيش بره خاص‌ترين و بهترين کنسرت تاريخ ايران رو برگزار مي‌کنيم.» رهام هاديان هم در بخش ديگري گفت: « 29 اسفند قطعه‌اي براي نوروز منتشر مي‌کنيم. تصميم بر اين است که فعلا کار شاد منتشر کنيم.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه ۸ اردیبهشت‌، ساعت ۱۸، با پنج اجرای متنوع (دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

ساز و آواز در مایه ابوعطا، تصنیف «آهسته آهسته» اثر جهان‌بخش پازوکی با هنرمندی کیوان تیموریان (خواننده)، نوازندگی تار و هم‎خوانی مهسا تیموریان، صفا شالپوش (سه‌تار) و بردیا دینوری (تنبک) از ساخته‌های فصل‌الله توکل، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری با هم‌نوازی داود غفاری‌زاده (نی)، اردشیر بزرگ‌نیا (تنبک) و تورج چگینی‌پور (آواز)، اجرای گروه «پروین» با اجرای آثار عارف قزوینی و فرامرز پایور با هنرمندی یاسین حاتمی (آواز)، دیبا ارشادی (تار)، کیوان اوچی (بم‌تار و مراژ)، اشکان مخبری (کمانچه)، زهره خانیان (تنبک) و امیررضا نارنجی (دف)، اجرای گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی حسینی، اجرای گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران) با هنرمندی علیرضا ولی‌زاده، شنتیا ولی‌زاده، پانته‌آ ولی‌زاده، دنیا شجاعی، میثم علی‌پور، امیرحسین کریمی، پارسا خدابخشی، فرشیما محبی، مهرنوش سیار، فاطمه شمس، الهام مقدم و یاسمن کریمی، بخش‌های مختلف این برنامه هستند.

نشست ماهانه موسیقی با اهدافی چون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان بااستعداد در زمینه نوازندگی و آواز، به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در ژانرهای مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نشست‌ها از سال ۱۳۹۱ به صورت ماهانه و مستمر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. همچنین معرفی کتاب‌ها و آلبوم‌های تازه منتشر شده، رویدادهای پراهمیت موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این نشست‌ها است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • غول‌های آهنی در مزارع: نگاهی به فرآیند تولید تراکتورهای غول پیکر (فیلم)
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟