Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@15:45:45 GMT

یادگیری عمیق به یک زبان برنامه نویسی جدید نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۶۴۰۰

یادگیری عمیق به یک زبان برنامه نویسی جدید نیاز دارد

ایتنا- دانشمند ارشد هوش مصنوعی شرکت فیس‌بوک اعلام کرد: «یادگیری عمیق به احتمال زیاد به یک زبان برنامه نویسی جدید احتیاج خواهد داشت.» یان لکان، مدیر بخش پژوهش هوش مصنوعی شرکت فیس‌بوک به تازگی اعلام کرد: «یادگیری عمیق برای این‌که بتواند پیشرفت کند و با سرعت بهتر و بیشتری پیشرفت کند، احتیاج به یک زبان برنامه نویسی جدید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
در حال بیشتر بیشتر پژوهش‌ها و کارها در زمینه یادگیری عمیق با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون انجام می‌شود
 
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، در حال حاضر مشخص نشده است که نیاز به یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری عمیق، ضرورت داشته باشد ولی متخصصان و کارشناسان مختلفی در مورد لزوم یک زبان جدید صحبت کرده‌اند. لکان از دهه 1980 مشغول کار بر روی شبکه‌های عصبی است.
 
پروژه‌های مختلفی در گوگل، فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها وجود دارد که با تمرکز بر یادگیری عمیق در حال پیشرفت و انجام هستند که اکثریت قریب به اتفاق این پروژه‌ها از زبان پایتون استفاده می‌کنند.
پایتون در حال حاضر معروف‌ترین زبانی است که توسط توسعه دهندگان و در پروژه‌های یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان، پایه و اساس چارچوب‌های “PyTorch” فیس‌بوک و “TensorFlow” گوگل است.  
هوش مصنوعی بیش از 50 سال است که در حل رشد و پیشرفت است ولی امروز، بیشترین رشد را دارد و به لطف قدرت محاسبات و بهبود تراشه‌های کامپیوتری و سایر سخت‌‌افزارها، بهترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. پروژه‌ها و برنامه‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، در حال رسیدن به تعالی و قرار گرفتن در اختیار کاربران هستند.
 
بهتر شدن سخت‌افزارها منجر به بهبود الگوریتم‌ها شده است و همین عامل به رشد کارایی کمک کرده است و به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال سخت‌افزار بهتر هستند.
وجود واحدهای پردازش تنسور “TPU”، واحد پردازش گرافیکی “GPU” و آرایه‌های دروازه‌ای قابل برنامه‌ریزی میدانی “FPGA”، همگی مرهون پیشرفت در حوزه‌های سخت‌افزاری است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: یادگیری عمیق برنامه نویسی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان

برنامه جهانی غذا اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به ۱.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «برنامه جهانی غذا» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به 1.98 میلیارد دلار نیاز دارد و افزود در سه ماه میلادی نخست سال جاری از هر سه نفر یک نفر با «ناامنی حاد غذایی» مواجه بوده است.

این گزارش در ماه مارس سال جاری وضعیت اقتصادی افغانستان را «شکننده» توصیف کرد و تصریح کرد به دلیل اقتصاد شکننده و سطح بالای ناامنی غذایی در افغانستان، برنامه‌های کمک رسانی این سازمان با کمبود بودجه 590 میلیون دلاری مواجه است.

این بودجه شامل 111 میلیون دلار هزینه‌های مورد نیاز امدادرسانی در زمستان سال جاری و سال آینده است.

براساس این گزارش با احتساب همه نیازمندان حدود هفت میلیون نفر از جمله آسیب پذیرترین افراد در افغانستان هستند.

گفتنی است که برنامه جهانی غذا به 1.98 میلیارد دلار در سال 2024 نیاز دارد تا غذای اضطراری، تغذیه و حمایت معیشتی را به نیازمندان در افغانستان برساند.

برنامه جهانی غذا پیش از این اعلام کرده بود: «ما باید بر راه‌‌حل‌های پایدار و بلندمدت سرمایه‌گذاری کنیم تا گرسنگی در افغانستان به صفر برسد».

افزایش سوءتغذیه و کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا در افغانستاناعلام نیاز 760 میلیون دلاری برنامه جهانی غذا برای کمک فوری به افغانستانبرنامه جهانی غذا: نیمی از پناهجویان اخراج شده از پاکستان به کمک فوری نیاز دارند

«مونا شیخ» مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان اظهار داشت این سازمان توزیع کمک‌ها به خانواده‌ها را کاهش داده است که سبب افزایش شمار مبتلایان به سوءتغذیه در افغانستان می‌شود.

برخی کارشناسان تحریم‌ و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان را از عوامل مهم فقر و بیکاری در این کشور می‌دانند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • ماجرای دست زدن یک انگشتی بچه ها در تلویزیون از زبان عمو قناد |‌ ویدئو
  • ماجرای تعطیل شدن فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال
  • ماجرای برنامه فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال + فیلم
  • هزینه و نکات حیاتی درباره تعمیر گیربکس‌های سانگ یانگ به زبان ساده