Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت پیشرفت و عدالت به مناسبت صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب بیانیه‌ای پیرامون نقش احزاب در پیاده سازی بیانیه «گام دوم» منتشر کرد که متن آن در ادامه آمده است.

نخستین چله پرشکوه انقلاب گذشت و نسیم خوش عطر و دل انگیز حضور در باغ جان کوی و خیابان وزیدن گرفت و میلیون‌ها ایرانی عاشق گام در گام دوم انقلاب خود نهادند و چله‌ای نو را آغاز نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چله‌ای که سرآغاز فصلی نوین از دفتر تمدنی نوین است. این حضور و عشق را به فال نیک می‌گیریم و سجده شکر به درگاه الهی می‌ساییم و به داشتن چنین مردمان غیرتمند و آزاده‌ای مباهات می‌کنیم.

در طلیعه دومین چله شکوفایی انقلاب اسلامی بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی دریچه‌ای نو بر دیدگان اهل طریق گشود و دفتر پیشرفت و عدالت را ورقی تازه زد.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مانیفست تداوم انقلاب از یکسو و آغاز عصر جدید انقلاب اسلامی است. عصری که داعیه ایجاد و گسترش تمدنی نوین داشته و شعار عدالت و پیشرفت را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده است.

"جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی" به عنوان جمعیتی برآمده از باور عمیق به توان ملت برای تحقق تمدن ایرانی اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و جهتگیری تعالی جامعه برای نیل به نظام آرمانی مهدوی (عج) و در سایه رهبری مقام معظم رهبری که بخش عمده‌ای از مطالبات و منویات معظم له در بیانیه گام دوم را در مانیفست نواصولگرایی تبیین و اعلام نموده و بر بازخوانی اسلام اصیل و انقلابی، مشارکت فراگیر آحاد جامعه و مردمسالاری دینی، حضور جوانان و نوگرایی در مواجهه با مسایل کشور تاکید نموده اند با لبیک به این پیام راهبردی رسالت خویش را بازخوانی کارکرد‌ها و وظایف خویش و تلاش برای تبیین و هنجارسازی آموزه‌های عمیق این بیانیه دانسته و از عموم مردم شریف و فرزانه ایران اسلامی و بویژه احزاب، گروه‌ها و جمعیت‌های اسلامی و انقلابی دعوت می‌نماید با پیوستن به پویش نخبگی گام دوم به تبیین و عملیاتی سازی این مانیفست اهتمام ویژه نمایند.

بی شک این بیانیه راهبردی را می‌توان از زوایای گوناگون مورد توجه قرار داد و به تحلیل و تبیین و ارائه راهکار پرداخت، اما از منظر یک جمعیت سیاسی نگاه به آن می‌تواند دریچه‌ای نو بر کارکرد احزاب و جریانات سیاسی گشوده افق دید کنشگران سیاسی و اجتماعی را دگرگون سازد.

بر این اساس و مبتنی بر کارکرد‌های احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی نکاتی چند را یادآور شده و از همگان برای تدوین برنامه‌های اجرایی لازم دعوت به عمل می‌آوریم.

بر اساس تعاریف و مختصات علمی می‌توان برای احزاب کارکرد‌های چندی برشمرد که بر اساس هر کارکرد لازم است محور‌های عملیاتی برآمده از بیانیه گام دوم را در دستور کار تبیین و اجرا قرار داد:

الف) کارکرد آموزش: یکی از کارکرد‌های هر حزب سیاسی آموزش اعضا و افراد چه در درون حزب و جمعیت و چه در درون جامعه است تا بر اساس آموزه‌هایی واحد دانش سیاسی جامعه رشد نموده و بینش عمیق بر رویکرد‌های یکایک افراد حاکم گردد. در این چارچوب می‌توان محور‌های ذیل را برای ارتقای دانش عمومی و تخصصی جامعه مدنظر قرار داد:

آشنایی با مولفه‌های فساد و فسادستیری و تحقق عدالتآشنایی جامعه با راهکار‌های عملیاتی ایجاد و ارتقای اقتصاد مقاومتی در سطوح خرد و کلانتبیین شاخص‌های امنیت سیاسی و روانی جامعه و کمک به ارتقای این شاخص هاارائه تبیین‌ها و تحلیل‌های واقع بینانه از هویت و تاریخ ملی ایران و آشنایی جامعه با تاریخ گذشته و شرایط امروزین کشور

ب) کارکرد هنجارسازی: بر اساس این کارکرد، احزاب تلاش می‌کنند تا آحاد مردم نسبت به ارزش‌های جامعه واکنش ایجابی داشته و براساس آن‌ها هنجار‌ها و کنش‌های خود را سامان بخشند. برخی از اقدامات در این چارچوب را می‌توان بدین شرح عنوان کرد:

تلاش برای ارتقای معنویت و اخلاق سیاسی در درون حزب و تبیین آن برای علاقه مندانتلاش برای گسترش روحیه مشارکت جمعیتلاش برای تبیین الگوی صحیح فرهنگ مصرفتبیین شاخص‌های سبک زندگی سالم بویژه در عرصه سبک زندگی سیاسیتلاش برای گسترش فضای امید و تقویت شاخص‌های امید آفرینیتبیین فرهنگ مقاومت و منافع ملی حاصل از مقاومت در ابعاد ملی و بین المللیکمک نرم افزاری و ایده پردازانه به نهاد‌های اثرگذار بر اجرای ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی در ابعاد سیاسی و اجتماعی

ج) کارکرد نخبه پروری: یکی دیگر از کارکرد‌های احزاب نخبه پروری و چهره سازی برای پذیرش مسولیت‌های کوچک و بزرگ است که زمینه تحقق کار تشکیلاتی و مدیریت سازمانی را فراهم ساخته و مدیران نسل نوین جامعه را آماده خدمت می‌سازد. در این چارچوب می‌توان چندین اقدام موثر نمود:

جوانگرایی در مسوولیت‌ها چه در داخل احزاب و چه در چانه زنی سیاسی برای انتصاب افراد در مناصب سیاسی و اجتماعی و... مبتنی بر شاخص‌های شایسته سالاری‌شایسته گزینی در ورود به کارکرد‌های داخلی احزاببرنامه محوری در فرایند‌های داخلی احزاب و د. ر. سطح ملیآماده سازی جوانان در قالب تیم‌های فکری و اجرایی برای ساختار مدیریت آینده تمدن نوین ایرانی اسلامی

د) کارکرد ارتباط دولت و ملت: یکی از مهمترین وظایف احزاب و گروه‌ها ایفای نقش رابط و واسط میان دولت و ملت است تا پیام دولت به خوبی برای جامعه تبیین گردد و مطالبات ملت به زبانی عملیاتی به دولت منتقل گردد. برای عملیاتی نمودن بیانیه رهبر معظم انقلاب و گام نهادن در چله دوم انقلاب چند اقدام را می‌توان پیشنهاد نمود:

مطالبه گری صادقانه از جانب مردمتدوین سازوکار‌های قانونی و موثر نظارت بر عملکرد‌های دولتمردانتبیین دستاورد‌های نظام برای مردم و آگاه سازی از تلاش پیگیر ارکان نظام برای تحقق مطالبات جامعهحمایت از توانمندی‌های دولت و مردم در عرصه‌های مختلفارائه راهکار‌های مدیریت بهینه منابع و نظارت بر حسن اجرای آنهاارائه راهکار‌های اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه ریزی کشور مبتنی بر نیاز‌های واقعی جامعهتقویت تعاملات بین المللی در سطح احزاب منطقه و جهان با رویکرد تقویت عزت ملی

در پایان ضمن تاکید بر آمادگی "جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی" برای گام نهادن در مسیر تمدن سازی و تحقق انقلابی مبتنی بر پیشرفت و عدالت، دست کلیه احزاب، گروه ها، جمعیت‌ها و آحاد جامعه در راستای تدوین و پیاده سازی برنامه جامع اقدام مشترک برای پی ریزی تمدن نوین ایرانی اسلامی را به گرمی می‌فشاریم.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی

اسفندماه ۱۳۹۷

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر پنج شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان در سال‌جاری با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد.

وی، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل‌ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارند پرداخت و افزود: انتظار می‌رود تشکل‌ها در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق کردن جهش تولید با مشارکت مردم انجام دهند تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه شکل بگیرد و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، اظهار کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و باید ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

‌مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

‌گفتنی است؛ در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه‌های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

کد خبر 6081786

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی