Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم برگزیده جشنواره بین‌المللی فجر با حضور میهمانانی ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اکرانی متفاوت داشت. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پیام دعوت می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب باشد، «از شما دعوت می‌شود در برنامه اکران فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" با حضور خانواده شهدای مدافع امنیت حضور پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

میهمانان از قشر دانشجو هستند و میزبانان هم. دانشجویان حوزه بسیج دانشجویی شهید چمران دانشگاه آزاد اصفهان صحنه را برای برگزاری یک مراسم ویژه آماده کرده‌اند. هماهنگی‌ها همچنان در حال انجام است، دانشجویان در حال ورود به تالار امیرکبیر هستند اما خبرهایی هم در راه است، مهمانان ویژه؛ خانواده شهدای مدافع امنیت وطن.

قرار است دانشجویان، بهترین فیلم جشنواره سی و هفتم فجر را در کنار این میهمانان ویژه تماشا کنند و چه هماهنگی بی نظیری. قرار است "شبی که ماه کامل شد" روبروی چشمان اشک بار پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدایی به روی پرده برود که بیست روز پیش، از صحنه واقعیت تکفیر به اوج آسمان رسیدند و چه هم‌ذات پنداری غم باری برقرار است.

حاضران به احترام ورود مهمانان ویژه قیام می‌کنند. ایستاده‌اند اما سرها به زیر است از شرم نگاه به چشمان پدران و مادرانی که چشم به راه بازگشت فرزندان بودند، آنها اما نیامدند ولی تاریخ به احترامشان ایستاده است.

قابی از عکس شهدا در دستان پدران و مادران است، با ورود هر میهمان یاد یک شهید زنده می‌شود، شهید رضا رحیمی، شهید محسن صفری، شهید اسماعیل کرمی، شهید محمدتقی مهرابی، شهید... زبان حال مادران ذکر "فرزندم کجایی" است، که با اشک سرازیر می‌شود.

شهدا مایه برکت هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به عنوان میزبان مراسم وظیفه خوشامدگویی به مهمانان ویژه را برعهده دارد.

احمد آذین شهدا را مایه برکت می‌داند و می‌گوید: امروز این جلسه را تکه‌ای از بهشت می‌دانیم.

او به نقش شهدا در تامین امنیت جمهوری اسلامی هم اشاره‌ای می‌کند و می‌گوید: اگر امروز ایران از جمله امن‌ترین کشورهای جهان است فقط به خاطر وجود شهدای گران‌قدر و صبر جمیل خانواده‌های آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ورود به دهه پنجم انقلاب را شجاعانه و عارفانه می‌خواند و می‌گوید: شهدای لشکر 14 امام حسین (ع) تا همیشه بر تارک این سرزمین می‌درخشند و اتحاد شوم فتنه عبری، عربی، غربی را خنثی کرده‌اند.

کارگردان "شبی که ماه کامل شد":‌ فیلم‌های من با هزینه‌های دولتی ساخته نشده است/ الناز شاکردوست گزینه اصلی ام بودنگاهی به فیلم "شبی که ماه کامل شد"| سلاخی عشق و انسانیت در اردوگاه تکفیراصفهان| پای حرف خانواده شهدای سیستان و بلوچستان؛ ایستاده‌ایم تا آخر این راه سرخغزلی برای شهدای زاهدان: «سینه‌ها با سوختن، ارزنده تر خواهند شد»

انتقال پیام از راه هنر ماندگار است

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اصفهان نیز دیگر سخنرانی است که دقایقی صحبت می‌کند. حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری با ذکر آنچه بین حضرت عیسی (ع) و حواریون در حمایت از مسیح گذشت، می‌گوید: حواریون در پاسخ به یاری حضرت عیسی (ع) لبیک گفتند، آنها خود را انصارالله خواندند پس باید بدانیم نصرت ولی خدا نصرت خداست بنابراین شهدا نیز انصار دین الله هستند.

حجت‌الاسلام حیدری با بهره گیری از فرصت اکران فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" می‌گوید: هنر و رسانه امری ماندگار است، مبنای قرآن ما نیز هنر است و تمام بخش‌ها و صور آن نظماهنگ عجیبی دارد، بنابراین هرچه پیام‌های اصیل و ناب خود را از طریق هنر انتقال دهیم قطعاً ماندگار است.

او در پایان صحبت‌های خود به دانشگاه و دانشگاهیان اشاره می‌کند که به برکت وجود نورانی شهدا مرزهای علم و دانش را جابجا می‌کنند، می‌گوید: ما به عنوان صاحبان علم و فناوری باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

صدای خشن تکفیر

بخش بعدی مراسم اکران فیلم است. صدای خشن تکفیر در فضای سالن می‌پیچد، بوی تزویر، ناامنی و خون. دقایق زیادی نفس‌ها در سینه حبس است اما در شبی که ماه کامل شد آه هم کامل می‌شود، حالا بار دیگر صدای گریه‌های مادران شهدا به گوش می‌رسد...

پایان برنامه، تجلیل از خانواده شهدای مدافع امنیت وطن است، جلسه‌ای چند 10 نفره با حضور پدران و مادران، همسران، خواهران و برادران و فرزندان تعدادی از شهدای مدافع امنیت وطن. دیداری که با گفتن از شهدا همراه است.

روایت یک تحول

از ماجرایی روایت می‌شود که در روز تشییع شهدای مدافع امنیت وطن رخ داد. حجت الاسلام بیگی مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان می‌گوید: در روز تشییع شهدا شخصی را در نماز جماعت ملاقات کردم که می‌گفت دلارها را جمع کرده بودیم تا به خارج از کشور برویم، اما اتفاقی که رخ داد ما را شرمنده کرد، حالا می‌دانیم راهی که به دنبال حرکت در آن بودیم اشتباه بوده است و پشیمانیم.

در این دیدار خواهر شهید اسماعیل کرمی، بخشی از وصیت نامه شهید را قرائت کرد. دختر شهید خادم متنی را درباره پدر خواند و خواهر شهید محسن صفری از آرزوی برادر شهید برای ساخت مهدیه در روستایشان خبر داد. وقتی خواهر شهید رضا رحیمی جوان‌ترین شهید حادثه تروریستی زاهدان از زهد و ایمان برادر سخن می‌گفت گریه امان پدر را بریده بود.

پدر شهید محمدتقی مهرابی نیز یک درخواست ویژه داشت. از خدا صبر خواست و از مردم و مسئولان خواست خون شهدا را حراست کنند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهداء طی روز‌های گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.
وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.
علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.
وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا برای تشخیص هویت به معراج شهدای تهران و انجام آزمایش تخصصی دی. ان.‌ای و استان محل اعزام فرستاده می‌شوند.

۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام به خاک سپرده شده اند.
استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.
مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیرو‌های عراقی بود.
شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان