Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود در نظر دارند قابلیت‌های ویژه‌ای به قدرت بینایی انسان‌ها بیفزایند؛ در پژوهشی منحصربه فرد کارشناسان با تزریق موادی به چشم موش‌های آزمایشگاهی این امکان را به وجود آورده‌اند که آن‌ها نور‌های مادون قرمز ( Infra-red light)  که به وسیله منابع دارای انرژی گرمایی ایجاد می‌شود را در شب و تاریکی تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان درنظر دارند در آینده و با انجام آزمایش‌های بیشتر این امکان را در انسان‌ها نیز بررسی کنند؛ تزریق به موش‌ها اجازه می‌دهد تا اشعه مادون قرمز را ببینند. اشعه مادون قرمز دارای طول موج طولانی تری به نسبت نورمرئی است که چشم انسان‌ها آن را تشخیص می‌دهد.

اکنون امکان مشاهده انسان‌ها و اجسام در تاریکی به خوبی برای انسان امکان پذیر نیست و افراد مجبور به استفاده از دوربین‌های مخصوص دید شب هستند که برپایه حرارت ایجاد شده از بدن افراد و حیوان‌ها می‌تواند اشیای متحرک یا ساکن را شناسایی کند.

این فناوری می‌تواند برای انسان‌ها یا به ویژه سربازان مورد استفاده قرارگیرد و به افزایش قدرت بینایی آن‌ها کمک کند.


تزریق ماده شیمیایی ویژه به گفته کارشناسان دارای عارضه جانبی کمی برروی موش‌ها بوده است و به آن‌ها امکان مشاهده نور مادون قرمز در شب و روز را می‌دهد و در آینده با توسعه برنامه‌ها، این روش می‌تواند برای انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

هرموجود زنده‌ای نوعی گرما و انرژی از خود ایجاد می‌کند که درطیف نور مادون قرمز قرار می‌گیرد، به حالت عادی انسان‌ها قادر به مشاهده این نور نیستند و نیاز به استفاده از تجهیز‌های ویژه برای مشاهده اجسام درطیف نور مادون قرمز دارند.

 


انجام این مطالعه به وسیله محققان دانشگاه علوم و تحقیقات کشور چین (University of Science and Technology of China) در همکاری مشترک با محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا انجام شده است؛ چینی‌ها اعلام کرده‌اند این پروژه به ویژه برای طرح‌های نظامی و امنیتی کارکنان و پرسنل در محیط‌های تاریک و شب اهمیت فراوان دارد.

افزایش قدرت بینایی با  ایجاد توانایی دید نورمادون قرمز

کارشناسان اعلام کرده‌اند ایجاد توانایی دید نورمادون قرمز می‌تواند قابلیت منحصربه فرد و ویژه‌ای به قدرت بینایی انسان‌ها بیفزاید.

در این تحقیق دانشمندان نانو ذرات را به چشم موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده‌اند، این ذره‌ها با ایجاد دگرگونی در سلول‌های بینایی، سبب ایجاد توانایی شناسایی نور مادرون قرمز در آن‌ها می‌شوند.

موش‌های آزمایشگاهی نیز مانند انسان‌ها قادر به مشاهده نور مادون قرمز نیستند، اما با تزریق نانو ذره‌ها به چشم آنها، این قابلیت در موش‌ها ایجاد شده است.

نورمادون قرمز دارای طول موجی بین ۸۰۰ نانومتر تا ۱ میلی متر است و هرچه از این طول موج بیشتر باشد در رده امواج مایکروویو قرار می‌گیرد.

اخترشناس انگلیسی، ویلیام هرشل در سال ۱۸۰۰ میلادی نور مادون قرمز را کشف کرده است. بیش از نیمی از انرژی تولید شده به وسیله خورشید در طیف نور مادون قرمز قرار می‌گیرد.

 


توانایی دید نورمادون قرمز به وسیله انسان در شب می‌تواند قابلیتی ویژه در اختیار او قرار دهد و از بروز مشکل‌هایی، چون تصادف‌های رانندگی و مواردی از این دست بکاهد.
نتیجه‌های این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار و در نتیجه تقویت اقتصاد مقاومتی در این کلان‌شهر می‌شود.

جعفر قادری امروز، ۹ فروردین با حضور در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از نزدیک در جریان اقدامات مختلف و برنامه های پیش رو این سازمان قرار گرفت و از عملکرد فرهنگی شهرداری شیراز در بهار طبیعت و قرآن تقدیر کرد.

وی که حوزه گردشگری در مدیریت شهری را دارای اهمیت بسزایی می‌داند، گفت: برای تبدیل گردشگری به موتور محرکه و محور پیشرفت کلان‌شهر شیراز، به هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها نیاز است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این راستا با تأکید بر تقویت گردشگری و به تبع آن اقتصاد، گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار و در نتیجه تقویت اقتصاد مقاومتی در این کلان‌شهر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، همچنین بر تقویت و گسترش گردشگری در ابعاد مختلف تأکید و آمادگی خود را در زمینه گسترش زیرساخت‌های گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • آیا تغذیه با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • کشف ابزار سنگی که داستان تکامل انسان را تغییر می‌دهد
  • نمونه‌ای از سوالات تست هوش تصویری