Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری طرح سواد رسانه ای در مساجد، نمایشگاه فضای مجازی نیز در مساجد استان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، طرح سواد رسانه ای یکی از طرح هایی بود که طی دو ماه توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برنامه ریزی و در 60 مسجد استان برگزار شد.

 

بنابر این گزارش در این دوره اساتید مجرب اقدام به تدریس در خصوص سواد رسانه ای و همچنین مطرح کردن مشکلات موجود در فضای مجازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از برنامه های جانبی این دوره، برگزاری نمایشگاه فضای مجازی بود که پوسترهایی با موضوعات مختلف در این خصوص اکران شد.

 

شبکه های ضد اجتماعی، اثرات فضای مجازی بر سبک زندگی، حفظ امنیت و حریم خصوص کودکان در شبکه های اجتماعی، معرفی ابزارهای فیلترینگ خانگی برای نظارت بیشتر والدین بر فرزندان، حضور در شبکه های اجتماعی در ایران و جهان، خطرهای اعتیاد به شبکه های اجتماعی، اخلاق انتشار محتوا و... از جمله موضوعات این پوسترهای نمایشگاهی بود.

 

همچنین طرح های گرافیکی با موضوع طلاق، تله گرام، شایعه رو لایک نکن، نگذاریم فضای مجازی دنیای حقیقی را خراب کند، اسیر نشویم، گرفتار تله های مجازی نشویم و... نیز اکران و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کمیته امداد امام خمینی ره کانون های مساجد گام دوم انقلاب همایش سواد رسانه ای دوره سواد رسانه ای سواد رسانه ای سواد رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی با اشاره به شکست رژیم جعلی و کودک‌کش و متجاوز اسرائیل در افکار عمومی و تنفر جهانی نسبت به جنایت‌های صهیونیستی، بر لزوم هوشیاری در مقابل عملیات گسترده و هجمه روانی دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر و با ناامیدی متجاوزان از جنگ‌های سخت، نبرد برای تسخیر اذهان در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: غول‌های رسانه‌ای دشمن با استفاده از تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌ها و به مدد وسایل ارتباط جمعی وابسته، تمام تلاش خود را جهت وارونه جلوه دادن وقایع و بازنمایی غیرواقعی به جای واقعیت‌گرایی به کار بسته‌ است.

آفاقی با اشاره به برخی گزارش‌ها از محتواهای تولید شده در فضای مجازی در پی عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قالب حق شرعی و قانونی و طبیعی دفاع و در صیانت از حقوق ملت شریف ایران و کشور عزیزمان صورت گرفت، ضمن تاکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای اظهار کرد: نشر و بازنشر محتواهایی در فضای مجازی که در راستای اهداف عملیات روانی رژیم خبیث صهیونیستی قرار گیرد، جرم است و با عامل یا عاملین قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی در این خصوص از شناسایی فردی توسط گشت سایبری که اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی می‌کرد خبر داد و افزود: دقایقی بعد از شناسایی، فرد مذکور در یکی از مناطق اردبیل بازداشت شد.

دیگر خبرها

  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  •  دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • جزئیاتی تازه درباره پرونده جنجالی غزاله و آرمان و ردپای آن در سینما
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیۀ اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از اسرائیل در فضای مجازی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص فعالیت در فضای مجازی در حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی