Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتورهای آمریکایی با ارائه لایحه‌ای خواستار "پایان جنگ" به شدت هزینه‌بر در افغانستان و اعلام "پیروزی" در طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا پس از ۱۸ سال و حدود دو تریلیون دلار هزینه و بیش از ۱۰۰ هزار کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، رند پل، از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در پیامی ویدیویی اعلام کرد: اهمیت دارد که بدانیم چه زمانی پیروزی خودمان را اعلام کنیم و چه زمانی از یک جنگ خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدم که زمان آن مدت‌هاست که گذشته است.

تام اودال، سناتور دموکرات آمریکایی هم در بیانیه‌ همراه این لایحه گفت: به زودی نیروهای آمریکایی استقرار در افغانستان برای جنگیدن در جنگی که پیش از به دنیا آمدن آنها آغاز شده است، شروع می‌کنند. معتقدم القاعده که هدف اعلام شده این حمله در سال ۲۰۰۱ بود، اکنون بعد از دو دهه دیگر در افغانستان وجود ندارد و مدت‌هاست که از زمان مرگ اسامه بن لادن می‌گذرد.

در این لایحه ضرب‌الاجل یک ساله برای تکمیل خروج آمریکا از افغانستان تعیین شده است و طرح‌ها برای تحویل مسوولیت‌ها به دولت کابل باید ظرف ۴۵ روز آماده شود. همچنین برای کهنه‌سربازان جنگ هفت میلیارد دلار پاداش در نظر گرفته شده است که در مقایسه با اینکه جنگ سالانه حدود ۵۱ میلیارد دلار هزینه دارد، مقدار ناچیزی به نظر می‌رسد.

در لایحه سناتورهای آمریکایی همچنین پیروزی در افغانستان اعلام شده است و این ادعا با توجه به اذعان ژنرال‌های آمریکایی مبنی بر اینکه طالبان کنترل بیش از نیمی از مناطق در این کشور را در دست دارد، زیر سوال می‌رود. همچنین نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حدود سه چهارم از کهنه‌سربازان آمریکایی معتقدند که جنگ در افغانستان فاجعه‌ای برای آمریکا بوده است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا افغانستان جنگ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم اظهار کرد: این لایحه در ۵ دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن آن، متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی روی آن کار کرده‌اند و قانون جامع و قوی به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری خود و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد: لایحه مذکور می‌تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت‌ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می‌کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا | پیروزی سه گله ایران مقابل افغانستان
  • ایران ۳ - افغانستان ۱/ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • پایان رسیدگی به لایحه تجارت
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • رسیدگی به بخش پایانی لایحه تجارت