Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ساخت تمثال شهید سیدعباس موسوی با همکاری هنرمندان ایرانی و لبنانی انجام و در موزه ملیتای لبنان رونمایی شد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, 27 سال پس از شهادت «سید عباس الموسوی» دبیر کل سابق حزب الله لبنان، همچنان علاقه مندان به او با دقت به تمام موقعیت ها و اماکنی که این شهید در آن حضور داشته، می‌نگرند و مجاهدت هایش را پاس می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا هنرمند لبنانی مجسمه شهید موسوی را طراحی کرده و در موزه ملیتای لبنان به نمایش گذاشته است.این یک ابتکار و طرح هنری در ابتدا توسط یک شخص ابداع و راه اندازی شد و در ادامه به عاملی برای همکاری هنری میان لبنانیها و ایرانی ها تبدیل شد؛ در این طرح و ابتکار، تصویر سید عباس الموسوی با ریزترین جزئیات از طریق طراحی تشبیهی و تبلور واقعی مجسم و در مجسمه وی از ماده خمیر مخصوص استفاده شده است.

«أیمن جابر» طراح و ناظر فنی این پروژه درباره کیفیت اجرای این طرح گفت: ایده این کار توسط شخصی که عاشق سید عباس الموسوی و شخصیت و جهادش بود، مطرح شد. او پیشنهاد داد که مجسمه سید عباس الموسوی از طریق پروژه ای لجستیک و هنری طراحی شود. شخصی که در اجرای این پروژه کمک کرد، در ابتدا آن را بررسی و سپس با اجرایش موافقت کرد تا بدین صورت مرحله طراحی هنری مجسمه از طریق تهیه تصاویر آرشیوی سید عباس موسوی با همکاری سید یاسر پسر او آغاز شود.

جابر در ادامه گفت: این پروژه با همکاری یک شرکت هنری ایرانی به نام «حریر هنر» انجام شد و بیش از دو ماه طول کشید تا جزئی ترین مسائل مربوط به مجسمه شهید حصول شود؛ به ویژه اینکه جزئیات صورت شهید موسوی وقت بیشتری گرفت.

أیمن جابر افزود:جایی بهتر از باغ موزه «ملیتا» برای قراردادن مجسمه در آن پیدا نکردیم؛ زیرا سید عباس الموسوی ملیتا را دوست داشت و ملیتا نیز به سید عباس علاقه مند بود. آنها همدیگر را از عطر خاک و عبای سیاه شناختند.

روز فرماندهان شهید حزب‌الله؛ روزی مهم در تقویم مقاومت اسلامی لبنان+عکس

یاسر موسوی نیز گفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز این ایده را تایید کرده است. زیرا بهترین و مناسبت ترین مکان برای ویژگی های شخصیتی و موقعیتی شهید موسوی است. این شهید رابطه منحصر به فردی هم با این بقعه جهادی مقاومت داشت و سید حسن نصرالله این اقدام را تشویق کرده است؛ زیرا موجب می شود تصویر سید شهدای مقاومت به خانه هر که مشتاق اوست و سید عباس را از دست داده، وارد شود.

سید یاسر افزود: این اقدام برای حفظ فرماندهان و شخصیت آنهاست و سید عباس الموسوی نیز با خون شهدا و مقاومت همدم بود، امانتی است که باید ضمن حفظ سیره او، همیشه او را حاضر بدانیم. این اقدام و گامی هنری-معنوی به صورت پیشرفته بود و ارواحی که حتی یک لحظه هم ارتباطشان را با مقاومت قطع نکرده اند، احضار می کند و آنها را به ریشه شان باز می گرداند تا بدین صورت برای عمل به آن وصیت اصلی انگیزه ایجاد شود و راه شهیدان و سید شهدای مقاومت تداوم یابد.

انتهای پیام/

R1405/P/S4,38,40/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود