Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: زندانی محکوم به قصاص با تلاش تعدادی از اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر پس از تحمل ۱۵ سال حبس از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت. عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: زندانی بنام ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک. در تابستان ۱۳۸۲ به اتهام قتل عمد به موجب حکم صادره از دادگاه کیفری محکوم به قصاص شد و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت که با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.

وی افزود: این زندانی که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، پس از درخواست خانواده‌ی وی به شورا‌ی حل اختلاف ویژه عشایر جهت تلاش برای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیاء دم اقدامات لازم در خصوص فراهم کردن زمینه دریافت رضایت از اولیای دم و آزادی این زندانی انجام شد.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به تلاش اعضای شورای حل اختلاف در جلسه‌های مکرر و حضور در منزل خانواده‌ی مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین استان اظهار داشت: خوشبختانه تلاش شبانه‌روزی این عزیزان نتیجه داد و اولیاء دم با گذشت از حق شرعی و قانونی خود از خون فرزند خود گذشتند و این زندانی محکوم به اعدام را مورد عفو قرار دادند.
وی اضافه کرد: خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی اهواز و اعلام رضایت، زندانی روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.
رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزشمند اعضاء شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین در حل و فصل این پرونده بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ صلح وسازش از مهمترین و مؤثرترین اهداف شورای حل اختلاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در جامعه است که انصافاً اعضاء شورای حل اختلاف نقش سازنده و مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم داشتند و لازم است مورد تقدیر و حمایت بیشتری قرار بگیرند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محکوم به قصاص صلح و سازش دیوانعالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان

 ۱۳۰ زندانی جرائم غیر عمد با ۷۸ میلیارد تومان بدهی در انتظار رهایی هستند.
۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان پارسال با میزان بدهی هزار و ۲۳ میلیارد تومان از حبس رهایی یافتند.
سال گذشته شکات ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مجموع بدهی زندانیان خراسان شمالی را بخشیدند که کمک بسیار بزرگی بود.
با توجه به شاخص جمعیت زندانی، خراسان شمالی در آزادی زندانی‌های جرایم غیرعمد رتبه ۶ کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان