Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: 23 هزار مگاوات از برق مصرفي تابستان امسال مربوط به سيستم هاي سرمايشي بود که اين عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسايه ايران بيشتر است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، همايون حائري، شب گذشته در آيين تجليل از پيشکسوتان و تلاشگران مهندسي برق در عرصه‌هاي دانشگاهي و صنعت برق در نيروگاه طرشت افزود: مصرف برق در تابستان امسال در زمان اوج، از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرده بود که حدود 23 هزار مگاوات از اين ميزان تنها مربوط به مصرف سيستم‌هاي سرمايشي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اعلام اينکه وزارت نيرو مديريت مصرف و منطقي کردن مصرف برق را از اولويت‎‌هاي خود قرار داده است، اظهار داشت: اين وزارتخانه عرضه برق بر مبناي کنترل مصرف را پيگيري مي ‌کند.
حائري ادامه داد: برنامه عرضه برق بر مبناي کنترل مصرف براي نخستين بار با همکاري استانداري‌ها و شرکت‌هاي توزيع، اجرا و موجب صرفه‌جويي 2 هزار مگاواتي مصرف برق در کشور شد تا از اين طريق رشد پيک مصرف از پنج درصد به کمتر از 2.8 درصد برسد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي افزود: دو هزار مگاوات صرفه ‌جويي انجام شده در اين بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نيروگاه جديد است که بر اين اساس تلاش مي شود برنامه مديريت مصرف به ويژه براي زمان اوج مصرف تابستان سال 98 تداوم يابد.
محمودرضا حقي‌فام معاون هماهنگي توزيع توانير نيز در اين مراسم گفت: صنعت برق وظيفه بزرگي براي تربيت نسل جديد و ارتباط سيستماتيک با دانشگاه‌ها بر عهده دارد و در اين بين انجمن‌ها مي‌توانند به عنوان حلقه واسط مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي با صنعت برق نقش آفرين باشند.
حقي‌فام محدود شدن فضاي کسب و کار صنعت برق را موجب تضعيف و کاهش اثرات ارزشمند نيروي انساني دانست و تاکيد کرد: صنعت برق به عنوان زيرساخت تمامي زيرساخت‌ها بر پايه نيروي انساني متمرکز است و بايد به لحاظ فضاي کسب و کار روح جديدي به فضاي مهندسي برق دميده شود و با توجه به تجارب بالاي پيشکسوتان صنعت برق در حوزه‌هاي علمي و صنعتي شاهد ارايه نقطه نظرات لازم به وزارت علوم و صنعت برق در اين خصوص خواهيم بود.
اقتصام**2078**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح دو واحد گازی نیروگاه برق سمنان گفت : از ابتدای دولت سیزدهم ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با اقدامات جهادی ۸ هزار مگاوات تولید برق جدید وارد مدار شد.
وی با بیان اینکه راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات، زودتر از موعد مقرر کاری بزرگ، جهادی و ارزشمند بوده است اظهار امیدواری کرد: با این طرح‌های جهادی و با کمک وزارت خانه‌های صمت و نیرو در تولید برق به نحوی عمل کنیم که ناترازی برق رفع شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های تامین آب در استان سمنان پیگیری می‌شود گفغت: امروز طرح آب رسانی در گرمسار و آرادان و ایوانکی اجرا شد و در شاهرود و دامغان هم پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد