Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته شدن سامانه ریجستری باعث افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی قیمت گوشی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، افزایش ۲۰ درصدی قیمت تلفن همراه در هفته گذشته از یک طرف و بلاتکلیفی بازار گوشی از طرف دیگر باعث شده است تا بازار این کالا در روزهای آخر سال دوباره متلاطم شود.

بازار ملتهب گوشی همراه باعث شد تا کسبه پاساژ شهاب یزد پنجشنبه گذشته دست به اعتصاب بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی، یکی از کسبه پاساژ شهاب است که پای صحبت های او نشستیم تا از التهاب ناگهانی بازار موبایل بدانیم.

این فروشنده موبایل گفت: بعد از افزایش قیمت ناگهانی دلار و برخورد دستگیری با 20 شرکت متخلف وارد کننده موبایل، قیمت  گوشی رشد حدود ۶۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: با ثبات بازار واردات به صورت چمدانی و مسافرتی انجام و ریجستری آن در داخل کشور می شد که این روند باعث ثبات و کاهش قیمت گوشی شد.

سلطانی افزود: تا روز مادر رجیستری گوشی های وارداتی با ثبت شماره گذرنامه با کد ملی در سامانه وزارت صنعت و پرداخت گمرکی آن انجام می‌شد اما از ۷ اسفند ماه همزمان با روز مادر بدون هیچ اطلاعی سامانه بسته و عملاً رجیستری صورت نمی‌گیرد.

سلطانی تاکید کرد: از هفته گذشته که سامانه رجیستری بسته شده تا کنون قیمت گوشی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است که جدای از این افزایش قیمت، بازار حالت بلاتکلیفی دارد یعنی مشخص نیست سایت رجیستری باز خواهد شد یا نه؟ تکلیف گوشی‌هایی که موبایل فروشان از قبل خریداری کردند چه می شود؟

وی با بیان اینکه فروش تلفن همراه نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است، گفت: تنها امید ما به بازار شب عید و مناسبت هایی مانند روز مادر و پدر بود که الان به این وضعیت دچار شده‌اند بلاتکلیفی و نبود قیمت مشخص، فروش موبایل را به صفر رسانده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند