Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@02:31:41 GMT

حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۵۷۸۱

حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن را بیشتر بشناسید

حمزه بن لادن فرزند اسامه بن لادن است. در مورد زندگی خصوصی او اطلاعات زیادی متنشر نشده است. تنها برخی اطلاعات در مورد سوابق زندگی او از 10 سالگی به بعد افشا شده‌اند هرچند پیش از آن خبر چندانی از او در دسترس نیست.
در ژانویه 2001 زمانی که حمزه 10 ساله بود به همراه پدر و سایر اعضای خانواده در مراسم ازدواج برادر خود «محمد بن‌لادن» در قندهار حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمی که در نوامبر همان سال از او گرفته شد، نشان می‌دهد که حمزه و برخی از برادران و خواهرانش در استان غزنی در کنار طالبان و علیه نیروهای آمریکایی می‌جنگیدند.
در مارس 2003 ادعا شد که حمزه و برادر دیگرش «سعد» زخمی شده و در رباط (افغانستان) گرفتار شده‌اند. این خبر بعدها تکذیب شد. در سال 2005 ویدئویی با عنوان «مجاهدین وزیرستان» منتشر شد که نشان می‌داد حمزه در نبردهای القاعده با نیروهای امنیتی پاکستان در جنوب وزیرستان می‌جنگد.
در سپتامبر 2007 بار دیگر گزارش شد که او در مناطق قبایلی پاکستان- افغانستان نقش مهمی در رهبری یکی از گروه‌های القاعده دارد.
بسیاری معتقدند بن لادن حمزه را بیش از سایر فرزندانش دوست داشته و از ابتدا قصد داشته است حمزه را به جای خود به رهبری القاعده بنشاند. برخی نزدیکان بن‌لادن معتقدند که او همیشه آرزو داشت فرزندش در قطر دروس اسلامی بخواند تا بهتر بتواند القاعده را در مسیری که دوست دارد هدایت نماید. 

ازدواج با دختر عامل حمله‌ 11 سپتامبر
در امورد ازدواج حمزه شایعات بسیاری مطرح است. یک روایت این است که حمزه همسر دختر محمد عطا است که یکی از ربایندگان هواپیما و از عوامل اصلی حمله تروریستی 11 سپتامبر بوده است. این ازدواج مخفیانه بوده و بسیاری در مورد این ازدواج نامطمئن بوده‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، احتمالا حمزه در سن 18 سالگی با دختر محمد عطا ازدواج کرده است.
گزارش های دیگر گفته اند که حمزه با دختر ابو محمد المصری، یکی از رهبران نظامی ارشد القاعده ازدواج کرده است. هیچ کدام از این دو روایت تایید نشده اند اما مسلم است که این دو ازدواج در عربستان صورت نگرفته و احتمالا در افغانستان انجام شده اند.

پسر به خون‌خواهی پدر می‌آید
پس از قتل بن لادن، حمزه طی چند ویدئو و پیام صوتی اعلام موجودیت کرده و طرفداران خود را به افزایش اقدامات تروریستی ترغیب کرد. او همچنین بسیاری از اعضای القاعده را ترغیب کرد که در سوریه اقدامات تروریستی زیادی انجام دهند و این کشور را به آشوب بکشند.
روابط او و ایمن الظواهری(رهبر فعلی القاعده) خیلی باثبات و مشخص نبوده است. بعد از افزایش پیامهای حمزه، الظواهری از او حمایت کرد. با این حال، برخی حدس زده اند که روابط این دو در حال حاضر خیلی مساعد نیست و حمزه تلاش بسیاری می‌کند که قدرت اصلی و اول القاعده شود. حمزه بن لادن با کمپینی به نام "همه اسامه هستیم" طرفداران القاعده را به سمت خود جذب کرده و آنها را ترغیب کرد که در جبهه های مختلف علیه قاتلین اسامه اقدامات انتحاری انجام دهند. او هدف اصلی خود را گرفتن انتقام پدرش می‌داند.

بن لادن، آمریکا و انتقام
در سال 2011 باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده اعلام کرد که یک گروه از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر سابق گروه القاعده(پدر حمزه) و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در پاکستان کشته‌اند. 
همانطور که بیان شد، بعد از این اعلام عمومی بود که حمزه بن لادن شروع به فعالیت اصلی خود کرد. حمزه هدف خود و گروهش را انتقام گرفتن از آمریکا به خاطر حمله به پاکستان و قتل اسامه بن لادن دانست. در واقع، حمزه در اولین پیام صوتی خود آمریکا را تهدید کرد و گفت که اگر فکر می‌کنید که گناه بزرگتان در پاکستان بدون مجازات خواهد بود، سخت در اشتباهید.
در عوض، آمریکا بارها اعلام کرد که در ازای اطلاعاتی که به دستگیری «حمزه بن لادن»، پسر «اسامه بن لادن»، رهبر گروه تروریستی القاعده منجر شود، ۱ میلیون دلار جایزه می‌دهد. آمریکا دو سال پیش به طور رسمی نام «حمزه بن لادن» را در فهرست سیاه تروریستی قرار داده و او را تهدیدی برای امنیت داخلی این کشور معرفی کرده است.
طبق اعلام  وزارت خارجه آمریکا حمزه بن لادن از اوت 2015 با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفدارانش خواسته به تلافی قتل پدرش توسط نیروهای آمریکایی در سال 2011، اقدام به حمله به آمریکا و متحدانش کنند.
دشمنی حمزه با آمریکا البته به قبل از قتل پدرش باز می‌گردد. در جولای 2008 روزنامه سان ترجمه‌ شعری از حمزه را منتشر کرد که در آن گفته بود: "نابودی آمریکا، بریتانیا، فرانسه و دانمارک شدت می‌گیرد".

نگاه پسر بن لادن نسبت به ایران
طبق ادعای بی بی سی، گفته شده است که حمزه بن لادن سال‌ها با مادرش در ایران بوده و ازدواج او هم در این کشور صورت گرفته است. اما گزارش‌های دیگری نشان می‌دهند که او در این سال‌ها در پاکستان، افغانستان و یا سوریه بوده است.
برخی معتقدند حمزه علاقه دارد حمایت ایران را به خود جلب کرده و از این طریق، به قدرت اصلی القاعده تبدیل شود. البته ایران هرگونه ارتباطی را با حمزه رد کرده است اما به هر حال برخی تاکید دارند دشمنی حمزه با عربستان زمینه‌ نزدیکی به ایران را فراهم می‌کند.
این تز زمانی بیشتر قوت گرفت که عربستان پس از شهرت حمزه، به مخالفت شدید با او  پرداخت. به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی پس از افزایش انتقادات حمزه بن لادن شهروندی او را لغو کرد و اجازه‌  ورود او به این کشور را نداد.
دیدگاه فوق، بدون شک مردود است. در واقع، دیدگاه ضد شیعی حمزه  برقراری هرگونه ارتباط  با ایران را ناممکن می‌کند. حمزه بارها به انتقاد از شیعیان پرداخته است و به همین دلیل، از راه ایران و متحدانش دور شده است. فرزند اسامه بن لادن در چند سخنرانی های خود سعی کرد جبهه عربستان را با خود متحد کند و لذا در خصوص تلاش‌های شیعیان برای تسلط بر حرمین شریفین در مکه و مدینه هشدار داده و حکومت سعودی را به بی‌کفایتی در مقابله با ایران متهم کرد.
وی در یکی از ویدئوهای خود،ضمن طرح این ادعا که شیعیان هم از خارج و هم از داخل شبه جزیره عربستان برای تسلط بر حرمین شریفین خیز برداشته‌اند، ضمن تاکید بر بی‌کفایتی و عدم مشروعیت آل سعود در دفاع از حرمین شریف، از همه مردم عربستان درخواست کرد که تجهیزات و امکانات لازم برای مبارزه با ایران را تهیه کرده و از نیروهای القاعده در یمن حمایت کنند.
این سخنرانی حمزه در واقع نگرش او را نسبت به ایران و عربستان مشخص می‌کند. لحن سخنرانی نشان می‌دهد که تجار ثروتمند عربستان اصلی‌ترین مخاطبان حمزه بن لادن هستند که وی از آنها خواسته از این فرصت برای کمک به حمزه و قدرت گیری ‌او در القاعده استفاده کنند. لذا او سعی دارد از طریق سخنرانی‌های ضد شیعی و همزمان ضد دولتی(دولت سعودی) خود طبقه‌‌ ثروتمند سلفی عربستان را به خود جذب کند.

بنابراین، آنچه مشخص است این است که هدف اصلی بن لادن کوچک نه دولت آل سعود است و نه ایران بلکه ثروتمندان تندروعربستان است. همان طبقه ای که خود و پدرش هم به آن تعلق دارند.

* خبرفوری

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز آب برنج برای پوست و مو (فیلم) خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم) معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر رایگان بیمه می‌شوند