Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:36:18 GMT

اعتماد عمومی در جامعه کم شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۵۸۵۴

اعتماد عمومی در جامعه کم شده است

تهران- ایرنا- معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در شرایط حساس فعلی نیاز به اعتماد عمومی داریم اما متاسفانه اعتماد عمومی برخلاف قبل به دلایل متعدد کم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید رضازاده روز چهارشنبه در همایش ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در ایران افزود: یکی از راه هایی که از آن طریق می توانیم اعتماد عمومی را در جامعه افزایش دهیم این است که به مردم مراجعه کنیم و براساس نظرات خود آنان، برنامه ریزی ها را انجام ددهیم تا سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در صورتی که برنامه و نظارت ها از طریق مردم انجام شود، جنبه ای از عدالت اجتماعی را نشان می دهد؛ اگر اجتماع محور عمل کنیم مردم خودشان تصمیم می گیرند که چه می خواهند و طبقات پایین و متوسط نیز به خدمات دسترسی پیدا می کنند.
وی ادامه داد: بخشی از معنای اقتصاد مقاومتی به این مساله بازمی گردد که از ظرفیت های موجود استفاده کنیم؛ مشارکت های مردمی و اجتماع محور ظرفیت نامحدودی برای رشد جامعه در اختیار ما قرار می دهند.
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: جلب همکاری مردم از طریق آگاهی سازی و اعتماد انجام می شود و البته برای عبور از پیچ های خطرناک در این موقعیت حساس نیاز به اعتماد عمومی داریم.
وی ادامه داد: در طرح ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در ایران، جوامع محلی برای ارتقای سلامت روان محله ها به کار گرفته شده اند. آنان مشکلات محله را احصا کرده و برای آن برنامه ریزی کرده اند ما چاره ای نداریم جز اینکه با بسیج اجتماعی و جلب مشارکت همگانی، اعتماد را دوباره در مردم احیا کنیم و برنامه ها را جلو ببریم.

* اجرای آزمایشی طرح ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در 32 استان
پیام روشن فکر، مشاور و طراح پروژه ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در ایران نیز در این همایش گفت: این طرح به صورت آزمایشی در 32 استان کشور اجرا شد.
وی افزود: مقدمات اجرای طرح ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در ایران از سال 93 آغاز و از سال گذشته نیز اجرایی شد که امسال دستاوردهای این طرح ارزیابی شد.
وی خاطرنشان کرد: 311 مرکز سلامت روان در کشور وجود دارد که در سه سطح مراکز سلامت روان محله ای، مراکز مشاوره عمومی و مراکز مشاوره تخصصی فعالیت می کنند.
مشاور و طراح پروژه ابتکارات اجتماع محور سلامت روان در ایران گفت: ابتکارات اجتماع محور سلامت روان یکی از ظرفیت ههای مراکز سلامت روان محله ای بوده و دارای پروتکل پنج قدمی شامل تحلیل وضع سلامت روان محله، انتخاب گروه های هدف، نهایی کردن پیامدها و برگزاری جلسات stress mapping و انتخاب ابزار مناسب برای سنجش اثربخشی است.
روشن فکر افزود: گروه های هدف اجرای این طرح، جمعیت های مختلفی از زنان سرپرست خانوار تا نوجوانان و سالمندان را دربرمی گیرد.
وی گفت: سلامت روان از نظر سازمان جهانی بهداشت، حالتی از بهزیستی است که افراد را قادر می سازد تا توانایی های خود را تشخیص داده، با استرس زاهای معمولی زندگی کنار آمده، به طور بهره ور و موثر کار کرده و موجب کمک به جامعه خود شوند.
وی یادآور شد: در سند عملیاتی 2020 سلامت روان سازمان جهانی بهداشت تاکید شده که برای بهبود سلامت روان در بخش پیشگیری روی کارهای اجتماع محور، ابتکارات بیشتری به خرج دهیم.

* فضای سبز و پارک ها موجب ارتقای سلامت روان مردم می شود
زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: فضای سبز و پارک ها موجب ارتقای سلامت روان مردم می شود. مطالعات نشان داده که فضای سبز و پارک ها تا سه سال روح و طراوتی به شهرها می بخشد که بر سلامت روان مردم تاثیر می گذارد.
وی افزود: سهم ناچیزی از موضوعات سلامت روان به عوامل فردی و وراثتی بازمی گردد و براساس آمار منتشره از سوی سازمان جهانی بهداشت، مولفه های دیگری مانند عوامل اقتصادی و فرهنگی نیز در سلامت روان تاثیرگذار هستند.
وی تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارها برای تغییر و اصلاح رفتار فردی، اقدامات اجتماع محور است که این اقدامات به مثلث نظام ارزشی، مهارت و دانش نیاز دارد؛ مهمترین ارزش ها در نظام ارزشی، احترام به فردیت فارغ از ویژگی ها و تفاوت ها است.
اجتمام *9185 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي سلامت روان رضازاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های منتهی به شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۲۶ فروردین در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی به جای ساخت مسجد
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های منتهی به شمال