Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@06:28:07 GMT

◄ نشریه فنی و تخصصی شرکت حمل و نقل ریلی رجا شماره 32

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۶۳۰۵

◄ نشریه فنی و تخصصی شرکت حمل و نقل ریلی رجا شماره 32

تین‌نیوز | 

نشریه فنی و تخصصی شرکت حمل و نقل ریلی رجا شماره 32 منتشر شد.

به‌گزارش تین‌نیوز، در این شماره می‌خوانید:

توسعه ناوگان مسافری در سال 1397 امکان سنجی کاهش طول نشیمنگاه چرخ در محور بوژی اکسپرس تحلیل دینامیکی واگن های دانمارکی تغییر یافته از 54 نفر به 36 نفر با استفاده از نرم افزار UM نقش عملگر سروو-هیدرولیک در بهینه سازی عملکرد پایداری واگن با استفاده از شبیه سازی در نرم افزار MATLAB مطالبی در رابطه با کفش های چدنی قطار مروری بر روش های اندازه گیری نیروهای دینامیکی وارد برچرخ و ریل بررسی پارامتر های تاثیرگذاربر انتخاب جنس بدنه واگن راهبرد برونسپاری نت واگن های مسافری در زمان خرید ناوگان طراحی و نصب طرح پیشنهادی پله تاشو بریا واگن های دو طبقه اتوبوسی (صبا) مدل سیستم تعلیق واگن دو محوره آینده صنعت ریلی و مقایسه هوایی وزمینی با ریلی سرمایه گذاری و تامین مالی خودگردان در صنایع ریلی توشیبا شرکت سیستم های زیر ساخت اجتماعی، توکیو و ژاپن زمان واقعی تنظیم سرعت قطار با در نظر گرفتن محافظت سرعت بالا قطار مسافربری با سوخت هیدروژنی پروژه قطار های مافوق صوت تیوپی واگن های جدیدهایپر لوپ رکوردد سرعت سفر را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ناوگان مسافری حمل و نقل ریلی رجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!

تین نیوز

استفاده از ادوات مختلف حمل و نقل یکی از ارکان اصلی الگوهای جدید شهرسازی یا همان TOD به حساب می آیند. کشور چین به لحاظ برخورداری از فناوری بالا در بسیاری از صنایع به ویژه حمل و نقل، از جمله پیشگامان و کشورهای توسعه یافته در زمینه تولید انواع وسایط نقلیه مدرن محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، چینی ها اگرچه در حال توسعه حمل و نقل ریلی بر پایه قطارهای سریع السیر برقی و اخیرا مغناتیسی هستند، اما از ابداع ادوات جدید نیز دست برنداشته اند.

قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها در حمل و نقل شهری!

قطار هوایی (Sky Train) جدیدترین راه حل چینی ها برای تسهیل تردد در شهرهای بزرگ به حساب می آید. دولت چین نخستین نوع از این قطار را در شهر گوآنگو واقع در استان ووهان راه اندازی کرده و آزمایش عملیاتی این قطار نیز در خرداد ماه ۱۴۰۲ با موفقیت انجام شده است.

اگرچه قرار بود این قطار در سال ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد، اما به نظر می رسد وضعیت اقتصادی فعلی جهانی از جمله چین، منجر به تعویق برنامه زمانبندی عملیاتی سازی این قطار شده است.

اما در خصوص مشخصات فنی این قطار برقی جدید چینی ها باید گفت که در حال حاضر، حداکثر سرعت آن به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده و قطار آزمایشی ووهان قادر به حمل ۲۰۰ نفر مسافر است.

به گفته مهندسین شرکت CRRC به عنوان سازنده این قطار، استفاده از قطارهای هوایی کمک شایانی به بهبود حمل و نقل شهری به ویژه در نقاطی چون شهرهای شلوغ و پیمودن قاصله بین پایانه های فرودگاه های بزرگ خواهد کرد.

اما مزایای این قطار تنها در همین موارد خلاصه نخواهد شد. چینی ها معتقدند که ساخت خط ۳۰ کیلومتری قطار هوایی ووهان با ۱۶ ایستگاه،  تنها ۷ ماه زمان برده است. این در حالیست که ساخت همین میزان خط برای مترو در چین، حدود ۴ سال زمان نیاز خواهد داشت.

همچنین قطارهای هوایی دارای سیستم هوشمند خودران بوده و نیازی به راهبر ندارند. نصب پیشرفته ترین سنسورهای ایمنی برای پایش وضعیت سلامت قطار همچون سیستم PCM، ایمنی و پایداری حرکت آن را تضمین خواهد کرد. قطار هوایی ووهان نیز به عنوان نمونه کار شرکت CRRC، دارای بیش از ۱۰۰ سنسور هوشمند است که دائما وضعیت قطار را به مرکز گزارش می کنند.

حجم ویدیو: 7.29M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ۱۴۰۳
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!
  • جابه جایی و حمل ریلی ۲ هزار تن چوب وارداتی برای اولین بار در راه آهن شمال شرق ۱
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • پارلمان بلغارستان مجوز فعالیت شرکت های ریلی خارجی در این کشور را صادر کرد