Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-30@08:51:16 GMT

بودجه منابع طبیعی ایلام سال آینده چهار برابر می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۷۲۲۰

بودجه منابع طبیعی ایلام سال آینده چهار برابر می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: عملکرد مثبت استان در زمینه درختکاری باعث افزایش چشمگیر اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به میزان یک هزار و 600 میلیارد ریال در سال 98 شده است که افزایش بیش از چهار برابری را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در همایش روز درختکاری اظهار داشت: سال 97 اعتبار حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان 350 میلیارد ریال بود که این مبلغ قابل قیاس با اعتبارات اختصاص یافته سال آینده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای سال آینده پیش بینی شده که 40 هزار هکتار طرح های آبخیزداری ، آبخوان داری و درختکاری در ایلام انجام شود که 30 هزار هکتار درختکاری و 10 هزار هکتار بیابان زدایی انجام شود.
استاندار ایلام یادآور شد: سال جاری نیز 20 هزار هکتار بیابان زدایی در کانون های بیابانی و 20 هزار هکتار طرح های نهال کاری در حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری در استان ایلام صورت گرفت.
به گفته سلیمانی دشتکی تاکنون یک میلیون و 200 هزار متر مکعب طرح های آبخیزداری در استان ایلام و 60 هزار هکتار جنگل کاری انجام شده و باید برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط مردم درختان مثمر کاشته شود.
وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی عمومی از راه های مهم و اصلی حفظ و حراست از عرصه های طبیعی است که نباید از آن غافل شد چرا که رفتارهای مخرب بشری باعث از بین رفتن اراضی جنگلی و مراتع شده است.
استاندار ایلام تاکید کرد: باید طرح های عمرانی و صنعتی بجز منفعت اقتصادی پیوست های زیست محیطی و اجتماعی نیز داشته باشند تا طرح ها در آینده مشکل ساز نباشند.
به گزارش ایرنا 15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي همايش درختكاري استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اکوتوریسم، گردشگری، مزارع پرورش ماهیان سردآبی

ایسنا/لرستان با توجه به داشتن طرح مرتعداری، اجرای طرح اکوتوریسم، گردشگری، مزارع پرورش ماهیان سردآبی جهت افزایش سطح سفره‌های آب‌های زیر زمینی، تقویت افزایش چشمه‌های منتهی به آبشار بیشه و ... از دیگر اقداماتی بوده که با هماهنگی منابع طبیعی صورت گرفته است.

مجید سپهوند امروز دهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات مهمی در راستای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی درمناطق بالادست حوزه آبریز سزار منتهی به روستای بیشه انجام گرفته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی لرستان گفت: بیش از ۲۰ درصد مساحت حوزه آبریز ایستگاه آبسنجی سپیددشت_سزار در بالادست منطقه روستای آبشار بیشه پورم شهرستان خرم‌آباد است.

وی با اشاره به اینکه، میزان ۴۱۰۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری دربالادست آبراهه اصلی سزار منتهی به روستای بیشه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: عملیات مکانیکی گابیون بندی نیز بیش از ۱۰۰۰ متر مکعب در منطقه خان آباد، احداث بندهای خشکه چین و سکوبندی اراضی شیبدار بیش از ۳۲۰۰ متر مکعب در روستای پسیل که در مناطق بالادست حوزه آبریز سزار منتهی به روستای بیشه واقع شده نیز انجام گرفته است.

سپهوند به پیش‌بینی احداث بندهای آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست سراب بیشه در منطقه بردکر اشاره کرد و افزود: با توجه به داشتن طرح مرتعداری، اجرای طرح اکوتوریسم، گردشگری، مزارع پرورش ماهیان سردآبی جهت افزایش سطح سفره‌های آب‌های زیر زمینی، تقویت افزایش چشمه‌های منتهی به آبشار بیشه و ... از دیگر اقداماتی بوده که با هماهنگی منابع طبیعی صورت گرفته است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی لرستان بیان کرد: اعتبار موردنیاز جهت تثبیت، تکمیل کنترل سیل، رسوب، فرسایش خاک، لغزش و حفاظت خاک مابقی مناطق بالادست حوزه آبریز سزار منتهی به روستای بیشه به میزان ۶۷۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اکوتوریسم، گردشگری، مزارع پرورش ماهیان سردآبی
  • برگزاری مراسم سراسری کاشت نهال به مناسبت روز طبیعت
  • اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل علیه زمین‌خواری در هیر شکایت کرد
  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر