Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «عارف ۱۲ ساله» نوشته سیدحسین موسوی که به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، درباره شهید رضا پناهی است که در مقطع اول راهنمایی تحصیل می‌کرد و در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسید.

رضا پناهی دانش آموز ۱۲ ساله‌ای از قصر شیرین بود که ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او به ارزش‌ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است و حالا خاطرات زندگی کوتاه اما پربار این نوجوان شهید به رشته تحریر درآمده و با عنوان «عارف ۱۲ ساله» به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب چندی پیش با حضور مادر شهید، نویسنده کتاب، محمد انصاری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس و سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در سینما فجر اسلامشهر با حضور عمومی مردم این شهرستان رونمایی شد.

نویسنده این کتاب می‌گوید در شرایطی که در یک جنگ نامتقارن فرهنگی قرار داریم و دشمن در تلاش است ایمان و هویت نوجوانان ما را از بین ببرد، شهید پناهی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای تمام نوجوانان امروز ایران قرار بگیرد و چراغی برای راه نوجوانان کشور باشد.

شهید رضا پناهی پیش از اعزام به جبهه از مادر خود می‌خواهد نوار کاستی برایش تهیه کند و در آن نوار کاست وصیت نامه صوتی خود را ضبط می‌کند و از مادر می‌خواهد پس از شهادتش نوار را گوش بدهد. مادر این شهید معتقد است اگر این وصیت‌نامه صوتی از رضا وجود نداشت شاید برخی باور نمی‌کردند این نوجوان چنین اندیشه و چنین جهان‌بینی خاصی داشته است.

مراسم رونمایی بعدی این کتاب با حضور جمعی از سرداران، راویان دوران دفاع مقدس و مادر شهید در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 4560972 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس انتشارات شهید کاظمی نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مراسم تشیع شهید محمد مهدی ایرانمنش نوجوان ۱۱ ساله که در حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان مجروح و روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شد امروز با حضور مردم شهید پرور شهر اختیار آباد برگزار و پیکر این نوجوان در جوار پدر شهیدش آرام گرفت.

محمدمهدی ایرانمنش در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همراه پدرش در مسیر گلزار شهدای کرمان بود که در حمله جنایتکارانه تروریست‌ها مجروح شد و پدرش به شهادت رسید.

وی از ناحیه گردن قطع نخاع شده بود و از روز حادثه تاکنون در بیمارستان بستری بود و شرایط سختی را سپری کرده بود و در نهایت دیروز به شهادت رسید.

در دو انفجار تروریستی ۱۳ دی در گلزار شهدای کرمان ۹۷ نفر شهید و بیش از ۴۵۰ نفر مجروح شدند.

دیگر خبرها

  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر