Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرف زدن همیشه خوش است باید مردم به چشم ببینند که عملا برای رفع این مشکل چه کارهایی انجام شده است؟ چرا که زنان نیز به نوبه ی خود نیاز به تحرک و ورزش کردن دارند و رفع این مشکلات تنها با " گفتن و گفتن ها " حل نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  زن که باشی دوست داری گاهی وقتها یک گوشه دنج خلوت کنی، کمتر با آدمها روبرو شوی، برای خودت  استراحت کنی و فارغ از هرگونه نگاههای خشن و مردانه روز را طی کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا تنها هم که نخواهی بمانی، دلت میخواهد بعضی‌ وقتها راحت در یک محیطی خارج از خانه، با دوستان هم‌جنست بگی، بخندی و نگاه سنگین هیچ کسی را حس نکنی.

 

 هر چند در دنیا قبل از اینکه به فکر ساختن بیمارستان برای درمان انواع امراض باشند به فکر ساختن ورزشگاه و فضاهای ورزشی برای جلوگیری از بیماری و امراض هستند، اما گویا در شهری چون سنندج این قضیه معکوس است. درحالیکه در همه جای ایران و حتی در اطراف و اکناف شهرهای استان سرانه ورزشی در حال افزایش است این روند در استان  کردستان  روند  آنچنانی را درپیش نگرفته است.


روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تأثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است. برای پیشگیری از چنین عارضه ای یا مقابله با آن، ایجاد جاذبه ها و امکانات لازم برای همگانی کردن ورزش در بین بانوان، از ابزارهای کارآمد در این زمینه است. با این اوصاف آیا کسی به فکر توسعه مکان ها ی  ورزش در میان زنان هست؟

 

در و دیوار این شهر آنقدر خشک و خشن به ما خیره شده که می‌خواهیم روزی را فارغ از هر فکر و اتفاقی به خودمان اختصاص دهیم. خوشبختانه این روحیه لطیف و حساس خانم‌ها از نگاه‌مدیران شهری به دور نبوده و به اوقات فراغت و سلامت روحی و جسمی بانوان هم نگاهی هرچند گذرا شده است و نتیجه آن احداث پارک بانوان در توس نوذر سنندج است که مساحتش حدود دو هکتار است و امکاناتی از قبیل زمین فوتبال، پینگ پنگ، بستکبال، والیبال، پیست دوچرخه سواری و سایت اداری برای بانوان در نظر گرفته شده است.


سنندج تنها شهر استان کُردستان است که دارای پارک اختصاصی بانوان در پارک توس نوذر است اما تجهیز، به روزسازی و گسترش آن کماکان در پیچ و خم وعده ها گرفتار است.


در چند سال اخیر، احداث پارک بانوان در بسیاری از شهر های کشور در دستور کار قرار گرفته است و مسئولین استانی و شهری برای رفاه حال بانوان، مکانی را به دور از حضور آقایان برای تفریح خانم ها در نظر گرفته اند ، اما گویا موقعیت پارک توس نوذر سنندج آنطور که باید برای بانوان موقعیت سنجی نشده است.


موقعیت مکانی پارک نیز باید به گونه ای باشد که بسیاری از بانوان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و احساس امنیت را در آن احساس کنند.

 

 

مسیر این پارک ورزشی برای بانوان بسیار دور می باشد

 

 یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: احداث مکان های ورزشی یکی از عوامل توسعه یافتگی کشورها می باشد لذا انسانها برای گذراندن اوقات فراغت و نیازها باید با محیط بازی در ارتباط باشند و این امر در خصوص زنان باید بیش تر مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: وجود یک مکان ورزشی با عنوان پارک بانوان توس نوذر برای تعداد زنان استان کافی نیست، چرا که مسیر این پارک ورزشی برای بانوان بسیار دور می باشد و هیچ گونه وسایل رفت و آمدی نیز در اختیار نیست .


یکی دیگر از زنان اضافه کرد: احداث مکان های ورزشی علاوه بر بعد روانی و تفریحی می تواند حتی سلامت روحی و روانی  بانوان و خانواده ها را هم تأمین کند  ولی متأسفانه امکانات ورزشی برای خانم ها در شهر سنندج کافی نیست.

 

 


صرف بودجه برای بانوان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است


یکی دیگر از بانوان می گوید؛ زنان تا پیش از این، تجربۀ ورزش، استراحت و پیاده روی در فضای باز و در محیطی بی واهمه از حضور مردان را نداشته‌اند. مکان‌های ورزشی زنانه، به طور عموم سالن‌های سرپوشیده‌ای هستند که ساعت‌های خاصی به زنان اختصاص یافته‌اند. در غیر این صورت فضاهای آزادی که برای ورزش و استراحت شهروندان در نظر گرفته شده‌، فضاهایی عمومی است که در همه پارک‌های شهر وجود دارد.

 

 

 


جای تأسف دارد که در سنندج پارک بانوانی وجود ندارد

 

چندی پیش بود که لیلا آژیر مدیر کل امور بانوان و استانداری کردستان در جلسه هم‌اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی استان با استاندار کردستان  اظهار داشت:  جای تأسف دارد که در سنندج پارک بانوانی وجود ندارد و پارک موجود در حال حاضر فعال نبوده و جانمایی آن در زمان خود مناسب نبوده است.

 


وی گفت: مکان فعلی پارک بانوان واقع در تپه طوس نوذر سنندج با توجه به در حاشیه بودن مورد استقبال کم بانوان قرار می گیرد که باید به منظور رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.


وی ادامه داد: وجود یک مکان ورزشی باعنوان پارک بانوان توس نوذر برای تعداد زنان استان کافی نیست، چرا که مسیر این پارک ورزشی برای بانوان بسیار دور می باشد و هیچ گونه وسایل رفت و آمدی نیز در اختیار نیست .

 

حال باید پرسید حرف زدن همیشه خوش است باید مردم به چشم ببینند که عملا برای رفع این مشکل چه کارهاییانجام شده است؟ چرا که زنان نیز به نوبه ی خود نیاز به تحرک و ورزش کردن دارند و رفع این مشکلات تنها با " گفتن و گفتن ها " حل نمی شود.

 

پارک بانوان سنندج عملاً بلااستفاده است

 

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید توجه به ورزش بانوان افزایش یابد، گفت: پارک بانوان سنندج عملاً بلااستفاده است.

 

مرادنیا افزود: باید در مناطق حاشیه‌نشین ننله، نایسر و آساوله مجموعه ورزشی احداث شود تا مردم بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید توجه به ورزش بانوان در کردستان افزایش یابد، اظهار کرد: با توجه به امکانات محدود و اندک و محدودیت‌های خاصی که در جامعه برای زنان وجود دارد، این قشر بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

 

 

استاندار کردستان با بیان اینکه در هیچ شهرستانی جز سنندج پارک بانوان وجود ندارد و آن هم دور از دسترس و عملاً بلا استفاده است، گفت: اعتبارات و برآوردهزینه احداث پارک بانوان در شهرستان‌های دیگر نیز انجام شود تا بلکه بتوانیم منابع دولتی آن را تامین کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۰ سال اعزام زائرین به مراسم عمره مفرده از سر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول اعزام‌ها ۳ کاروان از استان کردستان در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان ادامه داد: مراسم معنوی بدرقه زوار کردستانی روز گذشته در پایانه مسافربری سنندج‏- تهران (محوطه باز داخل ترمینال از پشت جنب مرکز تعویض پلاک) انجام شد.

شیرزادی عنوان کرد: گروه اعزامی از شهرستان سقز هم ساعت ظهر امروز از محل شهرک دانشگاه، جنب سرای سالمندان، مسجد محوی سقز بدرقه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گروه اعزامی از شهرستان بانه هم ساعت ۱۴:۳۰ امروز بدرقه می‌شوند و محل تجمع آنها خیابان شهید سلیمانی، جنب مسجد اقبالی است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: زوار از شهر سنندج به مقصد فرودگاه امام و سپس با پرواز به مقصد مدینه منوره عازم سرزمین وحی خواهند شد.

شیرزادی عنوان کرد: این کاروان‌ها ۸۵ نفره بوده و در مجموع در این مرحله ۲۵۵ زائر از استان کردستان به سرزمین وحی، اعزام خواهند شد.

گفتنی است، با حضور پر شور و بی‌نظیر مردم سنندج مراسم بدرقه زائران اولین کاروان اعزامی حج عمره بعد از وقفه ۹ ساله در سنندج برگزار شد.

کد خبر 6084994

دیگر خبرها

  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی