Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:18:39 GMT

بازنشستگان فولاد خواهان پرداخت حقوق معوقه خود شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۷۸۳۷

بازنشستگان فولاد خواهان پرداخت حقوق معوقه خود شدند

اصفهان - ایرنا - شماری از بازنشستگان صنایع فولاد و ذوب آهن اصفهان روز چهارشنبه با حضور در مقابل استانداری، خواهان پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود شدند.

به گزارش ایرنا، آنها پیش از ظهر امروز با در دست داشتن دست نوشته هایی خواهان توجه مسوولان به مشکلات معیشتی و پرداخت حقوق عقب افتاده و عیدی خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تحقق نیافتن وعده و وعید مسوولان درخصوص واریز کردن حقوق و عیدی آنها در هفته جاری اشاره کردند و گفتند: بازنشستگان با وجود مشکلات معیشتی بسیار، تاکنون 2 ماه حقوق و همچنین عیدی امسال خود را دریافت نکرده اند.
این عده که برای چندمین بار این اجتماع را در ماه جاری برگزار کردند، بی توجهی مسوولان در عمل به قول ها و عده های خود مبنی بر واریز کردن حقوق و مطالبات آنها را بی تعهدی نسبت به جامعه بازنشستگان دانستند.
آنها با تاکید بر اینکه تجمع صورت گرفته جنبه سیاسی ندارد و تنها یک موضوع معیشتی و اقتصادی است از مسوولان درخواست کردند که هرچه سریعتر به مشکلات و خواسته های آنها رسیدگی کنند.
تجمع بازنشستگان پس از طی کردن مسیر خیابان آمادگاه به سمت استانداری اصفهان ادامه و ساعتی قبل بدون هرگونه مشکل و برخوردی پایان یافت.
به گزارش ایرنا، از سال 88 بدلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت ها مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان با مشکل روبرو شد.
بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان بویژه شرکت ذوب آهن در 2 سال گذشته بارها برای دریافت مطالبات خود مقابل مجلس شورای اسلامی، استانداری اصفهان و همچنین دفتر این صندوق در خیابان نشاط اصفهان حضور یافته اند.
صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیش از 85 هزار بازنشسته دارد.
6994/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تجمع بازنشستگان اصفهان فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • پهلوان پرسپولیس را محکوم کرد/ بدهی ۸۰۰ میلیونی به وینگر فولاد