Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@13:31:34 GMT

انتقال آب دریای خزر غیر عملی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۹۱۴۷

به گزارش خبرنگار،علی اسماعیلی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات ارشاد برگزار شد، درباره طرح موضوع انتقال آب خزر به سمنان اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر از قبل مطرح بود تا اینکه در سفر رئیس جمهور به سمنان باری دیگر این مسئله عنوان شد اما بسیاری از کارشناسان محیط زیست اعلام کردند که انتقال آب دریای خزر غیر عملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر همین کارشناسان این طرح پیوست ،اقتصادی ،محیط زبست و اجتماعی ندارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکالاتی زیادی بر اجرای این طرح وجود دارد گفت: نخست اینکه به لحاظ زیست محیطی ،طبیعت تحت الشعاع تخریب قرار می گیرد و دیگر اینکه انتقال آب از سطح 26 متری به 2300 متر ارتفاع مشکل است و تعبیه کردن حوضچه برای پمپاژ آب هزینه زیادی دارد.

وی ادامه داد:آبهای استان از سرشاخه های البرز وارد می شود ،اکنون که با خشکسالی مواجه هستیم اجرای این طرح با مشکل مواجه می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه 5 میلیارد تومان برای مطالعه این طرح پیش بینی شده است،تصریح کرد: در سال 94 بر اساس برآوردی که شد 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه می شود.

وی یادآور شد: مجمع نمایندگان استان مازندران ،گلستان و گیلان همه بصورت هم افزایی برای اینکه این اتفاق نیفتد؛ تلاش کردیم، متاسفانه عملی نشد اما این اتحاد و همدلی نمایندگان شمالی سبب شد تا افکار عمومی از جمله تشکل های زیست محیطی تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته و پیگیر این موضوع شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: در سال 70 کشور از 80 میلیون هکتار جنگل برخوردار بوده است اما این میزان امسال به 12 میلیون هکتار کاهش پیدا کند اگر این روند ادامه پیدا کند همین میزان منابع طبیعی را از دست خواهیم داد.

اسماعیلی گفت: افتادن درخت و سردرختی احتمال آتش سوزی وجود دارد بنابراین باید جمع اوری شود و حتی در کارخانه ها از جمله کارخانه صنایع چوب و کاغذ استفاده شود.

وی به مشکل زباله در استان اشاره کرد و افزود: امسال یکهزار میلیارد تومان بودجه برای حل مشکلات استان پیشنهاد شده است ،استان مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما به دلیل حضور گردشگران و مسافران چند برابر جمعیت استان خدمات می دهد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دریای خزر مجلس شورای اسلامی محیط زیست مشکلات سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه‌ای با حضور سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی حدود یکصد کشور در پکن پایتخت چین برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این مراسم اهداف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با سرداران دیپلماسی که همانا صلح، امنیت، اقتدارمشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم است، برای شرکت کنندکان تبیین شد.

در این مراسم محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت امروز در شرایطی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم که نیرو‌های مسلح ما در اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند وبه ویژه حمله نظامی به اماکن دیپلماتیک در دمشق مجموعه‌ای از اقدامات دفاعی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

همچنین سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران ازطریق خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، اب‌های ازاد واقیانوس‌ها وبا انجام سفر دریایی ۳۶۰ درجه به دور دنیا اقتدار و حضور خود را در دریا‌ها ثبت وامنیت کشتیرانی وابرا‌های دریایی را تامین می‌نماید.

در حاشیه این مراسم دریابد دوگانگ معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

اظهارات:
اول، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین
دوم، سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی ایران در چین

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • آرامش در دریای خزر
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • (ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد
  • سد کجکی پر آب شده است