Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخی زاده با اشاره به رسالت جشن نیکوکاری گفت: احسان ونیکوکاری فرهنگ نوع دوستی، کمک به نیازمندان و انفاق درجامعه را ترویج می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، «رسول شیخی‌زاده» امروز (15 اسفند) در مراسم نمادین زنگ نیکوکاری در مدرسه ابتدایی شاهده شهین مردوخی که با حضور مسئولان در سنندج برگزار شد، گفت: احسان و نیکوکاری فرهنگ نوع دوستی، کمک به نیازمندان و انفاق درجامعه را ترویج می کند و توصیه های زیادی در آیات، احادیث و روایات به این امر پسندیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان افزود: کمک به نیازمندان یک وظیفه اسلامی و انسانی است و به عنوان یکی از سنت های حسنه اسلامی در بین مردم ایران اسلامی نهادینه شده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین جشن نیکوکاری یک موضوع دینی و اعتقادی است و بهترین کسانی که در این حوزه می توانند ابراز نظر داشته باشند روحانیون و علمای دینی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به رسالت کمیته امداد، افزود: رسالت کمیته این است که افراد نیازمند را شناسایی و بستر کمک را برای آنها با توجه به نیاز آنها فراهم می کند.

 

شخی زاده بیان کرد: همچنین مسائل خانواده‌های نیازمند تنها مادی نیست بلکه باید در همه سرفصل‌ها برای آنها برنامه‌هایی تدوین و اجرا شود.

 

وی افزود: کمیته امداد امروز با شناسایی بالغ بر 70 هزار خانوار نیازمند رسالت شناسایی درست نیازمندان را انجام داده و برای کمک به این افراد نیازمند حمایت، همکاری بخش‌های مختلف در جامعه هستیم .

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان،اضافه کرد:همچنین  کمیته امداد در حال حاضر از 7 هزار دانش‌آموز و 2 هزار دانشجوی نیازمند در سطح استان حمایت می‌کند.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: رسالت دانش‌آموزان تنها درس خواندن نیست و باید در کنار توجه به کسب علم در بحث کمک به اقشار نیازمند فعالیت داشته باشند.

 

گفتنی است، کمیته امداد هر ساله با کمک خیرین و اقشار مردم جشن‌های مختلفی برپا می‌کند که جشن نیکوکاری هم یکی از این برنامه‌هاست که با هدف کمک مردم به نیازمندان برای روزهای آغاز سال نو برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری اصفهان کانون های مساجد روحانی نیکوکاری احسان نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد