Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: ۱۸ میلیون دلار در ۱۱ ماهه امسال کالا از منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان به کشورهای مختلف صادرشده که نسبت به صادرات ۱۱ میلیون دلاری سال ۹۶ بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید رضا طباطبایی ظهر امروز در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ضمانت ارزی و بسته شدن سامانه ثبت سفارشات از معضلات مهم فعالان اقتصادی قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند واردات کالا و مواد اولیه در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 افزود: در 11 ماه سال 98 در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، 158 میلیون دلار واردات کالا و مواد اولیه انجام‌شده که نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با تأکید برافزایش نسبی صادرات این منطقه ویژه از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه عنوان کرد: 18 میلیون دلار 11 ماهه نخست کالا از منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان به کشورهای مختلف صادرشده که نسبت به صادرات 11 میلیون دلاری سال 96بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

طباطبایی با اشاره به افزایش صادرات وزنی و ارزی تولیدات و محصولات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خاطرنشان کرد: افزایش صادرات منطقه ویژه فقط ارزی نبوده بلکه ازنظر وزنی نیز صادرات این منطقه افزایش داشته است.

واعظی در رشت: دولت برای افزایش صادرات روی گیلان حساب ویژه‌ای باز کرده استمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شیراز: صادرات محصولات سلول‌های بنیادی در حوزه پزشکی دنبال می‌شودصادرات خروجی از مرزهای استان کرمانشاه 53 درصد افزایش یافت

وی مهم‌ترین کالاهای وارداتی موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:  علاوه بر قطعات خودرو، مواد اولیه کالاهای تولیدی مهم‌ترین کالاهای وارداتی منطقه ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به موانع اصلی واردات مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی، ابراز کرد:مشکلات ارزی مهم‌ترین عامل کاهش ملموس واردات منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان در سال جاری است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز تأکید کرد: برخی از نمایشگاه‌های قم در سال 97 یا اجرانشده و یا عناوین خواسته‌شده را رعایت نکرده است، ارزیابی نمایشگاه‌های استانی و امتیازدهی به آن‌ها از نیازهای اصلی استان در برپایی نمایشگاه‌های مختلف است.

مجید آوری فرد با اشاره به معرفی صنایع و تولیدات بومی قم در تقویم نمایشگاهی سال 98 اضافه کرد: سال 98 نمایشگاهی با عنوان فروش سوغات قم، با عنوان سوغات با طعم کالای ایرانی در تقویم نمایشگاهی استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کالاهای قابل‌عرضه در نمایشگاه‌های استانی باید بر محور کالاهای تولید استان شکل‌گرفته و سعی بر معرفی کالاها و تولیدات بومی باشد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم  بیان کرد:با درخواست فعالان صنعت کفش قم و استقبال مردم از این نمایشگاه به‌احتمال‌زیاد از سال آینده  دومرتبه نمایشگاه کفش در فواصل زمانی بهاره و پاییزه دایر می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال