Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سامح شکری وزیر خارجه مصر روز چهارشنبه در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب گفت: زمان پایان دادن به بحران سوریه فرا رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، خبرگزاری روسی اسپوتنیک، شکری طی سخنرانی در این نشست تصریح کرد: تداوم خونریزی در بخش های مختلف منطقه، قابل قبول نیست. زمان پایان دادن به بحران سوریه و رسیدن به آشتی در لیبی فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از موارد مورد بحث در این نشست، گفت و گو بر سر شرکت سوریه در نشست آتی سران عرب در تونس است.
عضویت سوریه به عنوان یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب در کنار 5 کشور دیگر از سال 2011 به دنبال شکست تلاش های اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه به حالت تعلیق در آمد.
وزیران خارجه کشورهای عربی همچنین در این نشست، در خصوص مقدمات برگزاری نشست آتی سران عرب رایزنی کردند.
شکری افزود: مصر همراه با برادران خود به رویارویی با تروریسم و افراط گرایی ادامه می دهد و از راهکار مسالمت آمیز در همه نزاع ها و درگیری ها حمایت می کند.
صد و پنجاه و یکمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره که مقدمه اجلاس سران عرب در تونس است، آغاز شد.
تونس طی چند هفته آتی میزبان سی امین نشست سران عرب خواهد بود.
شکری در حاشیه نشست یاد شده با کمیساریاری عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی فلسطین (انروا) نیز درباره اخرین وضعیت آوارگان فلسطینی گفت و گو کرد.
در همین راستا، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در این نشست تاکید کرد، کشورهای عربی همچنان با چالش های دشواری در زمینه های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند و هنوز برخی از کشورها با بحران های دامنه داری روبه رو هستند که تبعات انسانی و امنیتی گسترده ای به همراه دارد.
وی با بی ثمر خواندن راهکاری نظامی برای پایان دادن به جنگ ها، تصریح کرد: تنها با راه حل های سیاسی می توان به ثبات و امنیت طولانی مدت که وحدت و استقلال کشورها را تضمین کند، رسید.
وی همچنین با اشار به مسئله فلسطین، گفت که تنها با راه حل عادلانه ای که به اشغالگری اسرائیل پایان دهد و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود، می توان امنیت در منطقه را محقق کرد.
خاورم**9329**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شكري سوريه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد