Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:00:36 GMT

42 کودک در سوانح جاده ای همدان جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۱۰۴۱

42 کودک در سوانح جاده ای همدان جان باختند

سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مهمترین عامل مرگ کودکان در سوانح رانندگی سهل انگاری خانواده ها در نگهداری و مراقبت از آنان است.
وی اضافه کرد: کودکان نیز باید همانند دیگر سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند اما این موضوع در بیشتر مواقع از سوی والدین رعایت نمی شود.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: والدین باید تا چهار سالگی فرزندشان، صندلی کودک در داخل خودرو در نظر بگیرند و پس از آن نیز بستن کمر بندی ایمنی برای کودک را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ عزیزی افزود: والدین حین رانندگی، کودک شان را به صندلی عقب خودرو هدایت کرده تا در آنجا بازی کند اما با یک ترمز ناگهانی سر و صورت کودک به صندلی برخورد کرده یا با برخورد به شیشه جلو به بیرون پرتاب می شود.
وی تاکید کرد: آغوش والدین نیز محل مناسبی برای حفظ جان کودک نیست چراکه هنگام ترمز ناگهانی یا واژگونی وسیله نقلیه، والدین توان حفظ کودک در آغوش را ندارند.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: بستن کمربند ایمنی نقش مهمی در حفظ جان افراد و کاهش آسیب های ناشی از سوانح رانندگی دارد.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: رانندگان و سرنشینان خودرو تنها با دیدن مامور پلیس راه اقدام به بستن کمربند ایمنی نکنند بلکه هدف پلیس از نظارت و اعمال قانون، افزایش ایمنی سرنشینان خودرو است.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پلیس راه پلیس راه استان قانون مرگ وسیله نقلیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تردد در محورهای گیلان روان اما شلوغ است، گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون متاسفانه ۷ نفر از هموطنان‌مان بر اثر حوادث جاده‌ای جان باختند.

سرهنگ جاور صفاری امروز، ۹ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تردد روان در محورهای مواصلاتی گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر تردد بدون ترافیک در محورهای مواصلاتی گیلان جریان دارد اما محورها شلوغ هستند، لذا ضروری است که رانندگان از عجله و شتاب پرهیز کنند.

وی افزود: از آغاز اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ماه) تا صبح امروز، ۹ فروردین‌ ماه یک میلیون و ۱۷۴ هزار خودرو به استان وارد شده‌اند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه در مدت اجرای طرح نوروزی تاکنون متاسفانه ۷ نفر از هموطنان‌مان بر اثر حوادث جاده‌ای جان باختند، افزود: مسافران و رانندگانی که استان گیلان را به‌عنوان مقصد سفرها انتخاب می‌کنند، برای تردد ایمن در محورهای مواصلاتی از رفتارهای پرخطر به‌ویژه سرعت، شتاب و سبقت‌های غیرمجاز اجتناب و از رانندگی در حال خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند.

سرهنگ صفاری با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه‌ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها، گفت: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ایمنی است. عدم استفاده از کلاه‌ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد، لذا موتورسواران از انجام رفتارهای پرخطر خودداری کنند.

وی بر ضرورت بستن کمربندی ایمنی برای رانندگان و سرنشینان خودرو تاکید و تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت است، کاهش چشمگیر تلفات رانندگی نیازمند این است که سرنشینان خودروها نسبت به بستن کمربند ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.

گفتنی است، از آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری، ۱۵۷ تیم گشت خودرویی و ۵۱ تیم گشت موتوری با استعداد ۸۱۳ نیرو محورهای استان گیلان را رصد می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سوانح جاده ای در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در همدان
  • ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است