Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@06:35:06 GMT

خطرات شغل محیط بانی را کاهش می دهیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۲۸۰۹

خطرات شغل محیط بانی را کاهش می دهیم

فرمانده یگان حفاظت عملیات کشور گفت: با استفاده از تجهیزات نوین خطرات و تهدیدات شغل محیط بانی کم خواهد شد.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاطت محیط زیست کشور در جمع  محیط بانان استان زنجان گفت : با تاکید ریاست محترم سازمان الویت اول سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان هستند و باید با استفاده از تجهیزات به روز و نوین شرایط فعلی شغل محیط بانی را تغیر دهیم تا از خطرات شغل محیط بانی کاسته شود  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جمشید محبت خانی که روز سه شنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۷به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در جمع محیط بانان زنجان حضور داشتند ، افزود : برای حفاظت از محیط زیست ، سازمان حفاظت محیط زیست کشور شهدای زیادی تقدیم نموده که با نثار جانشان از این آب و خاک حراست نموده اند و ما باید قدردان خون این شهیدان گرانقدر باشیم .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست امانتی است از آیندگان که باید به نحو مطلوب از آن حفاظت کنیم ادامه داد : وظیفه محیط بانان فقط حراست از حیات وحش نیست بلکه باید محیط بانان با نگاه نو به حراست از آب و خاک و طبیعت و حیات وحش به صورت یکسان توجه داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد : اقداماتی که انسانها به بهانه پروژه های اقتصادی و عمرانی و پیشرفت در ابعاد مختلف داشته اند سبب نابودی حیات وحش و تهدید سلامت انسانها شده است که  متاسفانه این امر همچنان ادامه دارد .

محبت خانی بااشاره به اینکه  اصل ۵۰ قانون اساسی تکلیف ما را در زمینه حفاظت از محیط زیست مشخص نموده است ، گفت : برای اجرای صحیح اصل پنجاه قانون اساسی سازمان حفاظت محیط زیست با هیچ کسی تعارفی ندارد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد : محیط بانان به عنوان الویت  سازمان حفاظت محیط زیست هستند و باید توجه ویژه ای به آنان صورت گیرد و بهترن امکانات و تجهیزات و مزایا ویژه محیط بانان که ویترین سازمان هستند باشد .

جمشید محبت خانی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم نیازهای محیط بانان را تامین کنیم ، افزود : ریاست محترم سازمان بارها اعلام نموده اند که الویت اول سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان هستند و ما برای تحقق بخشیدن به این امر نهایت تلاش را جهت  تامین  نیازهای محیط بانان زحمتکش خواهیم داشت چرا که شرمنده محیط بانان و خانواده انان هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک ۷۰ دستگاه  خودرو کمک دار تحویل استانها خواهد داد ، گفت : این خودرو ها فقط باید در محیط بانی ها مورد استفاده قرار گیرند .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تاکید بر استفاده از تجهیزات نوین در امر محیط بانی افزود : در استفاده از تجهیزات نوین در شغل محیط بانی در گذشته کوتاهی شده است و ما نباید همچنان به اقدامات سنتی اکتفا کنیم وباید تلاش کنیم تا با استفاده از تجهیزات به روز تهدیدات و خطرات شغل محیط بانی را کاهش دهیم .

وی با بیان اینکه با همکاری ناجا ۲۰۰۰ دستگاه دوربین جهت نصب بر روی البسه محیط بانی تهیه نموده ایم ، خاطرنشان کرد : به زودی این دوربین ها به ادارات کل استانها جهت نصب بر روی لباس محیط بانان تحویل داده خواهد شد ودر انجام ماموریت ها این دوربین ها به محیط بانان کمک خواهند نمود .

گفتنی است سرهنگ جمشید محبت خانی ضمن قدردانی از زحمات سعید حقیقی هیر برای اسماعیل قلی زاده فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان آرزوی موفقیت نمودند .

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت