Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:12:04 GMT

برگزیدگان یازدهمین جشنواره تجسمی فجر معرفی شدند + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۳۴۳۶

برگزیدگان یازدهمین جشنواره تجسمی فجر معرفی شدند + عکس

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تجسمی فجر عصر امروز؛ ۱۵ اسفند در تالار وحدت برگزار شد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز؛ 15 اسفند با حضور چهره هایی چون حجت الاسلام احمد مازنی؛ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری؛ مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حقیقی؛ دبیر یازدهمین جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان و مخاطبان حوزه تجسمی در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین اختتامیه جشنواره یازدهم تجسمی فجر در حالی برگزار شد که برنامه با صحنه‌ای خالی و بدون حضور مجری آغاز شد. 
در ادامه مراسم، در قالب یک کلیپ، مراحل آغازین شکل‌گیری جشنواره یازدهم؛ از نشست‌های هم‌اندیشی تا جلسات داوری، افتتاحیه و بخش‌های مختلف آن مرور شد.

مظفری: جشنواره هنرهای تجسمی فجر، المپیک هنرهای تجسمی است

 

در ادامه این مراسم، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ابتدا باید سلام دکتر صالحی را به شما برسانم که قرار بود در این مجلس حضور داشته باشد ولی به دلیل همراهی با رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های فرهنگی و هنری امروز عازم رشت شدند.
حسینی افزود: امروز گردهم آمده‌ایم برای گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی ایران؛ برای یادآوری رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها در چهلمین سال انقلاب. امروز گرد هم آمده‌ایم برای بزرگداشت 5 بهمن که گشایش یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به جشن بنشینیم. رویدادی مبارک که خود در برگیرنده چندین رویداد فرخنده مانند "چارسوی هنر"، "عکس روزهای انقلاب"، "پلاک 40" و... بود.
معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: همراهی‌های جانانه‌ای که امروز شاهد آن هستیم همه مدیون همدلی دستانی است که یکی شدند تا نشان دهند تفاوت نظرها و سلیقه‌ها در سایه طوبای همدلی می‌توانند نادیده گرفته شوند.
حسینی افزود: جشنواره‌های هنری امسال همگی جلوه‌گاه شایسته‌ای برای شکل‌گیری یک کیمیا شدند. کیمیایی که بر هر آنچه می‌توانست مشکل و مسئله باشد، فائق شد. من به عنوان کوچکترین عضو خانواده هنر می‌توانم شهادت دهم که دست اندرکاران این رویداد برای زیبایی و درستی این قاب و چارچوب از جان مایه گذاشتند. اگر از همه دوستان و همکاران در ستاد برگزاری جشنواره، اداره کل هنرهای تجسمی، داوران و... اسمی به‌میان نیاورم، نمی‌توانم از یاور حقیقی این رویداد، استاد ابراهیم حقیقی به اکرام، ذکری به میان نیاورم.
 وی در پایان سخنان خود گفت: وقتی از استمرار و امتداد سخن به میان می‌آید، نمی‌توان به امروز آیین اختتامیه گفت؛ بلکه امروز آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.
در ادامه این آیین، با حضور سید مجتبی حسینی،  هادی مظفری، ابراهیم حقیقی، محمد جواد حق‌شناس، احمد مسجد جامعی و الهام مختاری بر روی صحنه، مراسم تقدیر از مفاخر هنرهای تجسمی برگزار شد و نشان عالی تجسمی فجر، تندیس طوبای زرین، لوح زرین و جوایز نقدی جشنواره به پرویز اقبالی؛ هنرمند رشته ‌تصویرگری، یعقوب امدادیان؛هنرمند رشته نقاشی، قدرت الله معماریان؛ هنرمند رشته مجسمه‌سازی، احمد نادعلیان؛ ‌هنرمند رشته هنرهای جدید، سید محسن نوری؛ نجفی هنرمند رشته کاریکاتور، احمد عبدالرضایی؛ هنرمند رشته ‌خوشنویسی، جاسم غضبان‌پور؛ هنرمند رشته عکاسی، مهین افشان‌پور؛ هنرمند رشته نگارگری و مجید بلوچ؛ هنرمند رشته ‌گرافیک اهدا شد.
در بخش دیگری از این مراسم از منتقدان و پژوهشگران برجسته حوزه هنرهای تجسمی همچون حمیدرضا قلیچ‌خانی، ‌مجید اخگر، سیامک دل‌زنده و هادی سیف تجلیل شد.

رونمایی از کتاب 700 صفحه‌ای یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر توسط ابراهیم حقیقی، بخش بعدی این مراسم بود و در ادامه یاد و خاطره مرحوم عربعلی ‌شروه به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه ‌پژوهش با یک دقیقه سکوت حاضران گرامی داشته شد.
بخش بعدی آیین پایانی جشنواره یازدهم تجسمی فجر به معرفی تقدیرشدگان جشنواره اختصاص داشت که با حضور مرتضی کاظمی مشاور وزیر ارشاد، جاودانی مدیرکل استان تهران، حجت الاسلام مازنی، پژمان رحیمی‌زاده، احمد فلسفی، فرزاد ادیبی، کیارنگ علایی، احمد عربانی بر روی صحنه با اهدای لوح تقدیر و پنج میلیون تومان جایزه تقدیر به عمل آمد.

بدین ترتیب؛ تقدیرشدگان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به این شرح معرفی شدند:
رشته تصویرسازی: محمد قلی زاده از تهران
رشته خوشنویسی: نورالدین کرمی از خرم‌آباد، فرزاد مرادی اصل از کوهدشت و هادی هنردوست از همدان
رشته گرافیک: علیرضا عسگری‌فر از اصفهان
رشته عکس: الهه عبداله آبادی از نیشابور
رشته کارتون و کاریکاتور: پویا عبدلی از کرمانشاه
رشته مجسمه: محسن دهقانی‌زاده از تهران
رشته نقاشی: پیام گلچین از تهران
رشته نگارگری: صدیقه احمدی از تهران و زینب شاهی از شهر ری
رشته هنرهای جدید: ثریا اخلاقی از مشهد و نغمه مقصودلو از تهران
در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هزار و 600 اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده و به صورت نسخه‌های چاپی در 40 شهر به نمایش درآمد. این بخش که "40 نمایشگاه 40 شهر" نام داشت توسط دبیرخانه جشنواره بررسی شده و پنج شهر استان‌های گلستان، خوزستان، قم، یزد و کهکیلویه و بویر احمد به عنوان برترین‌ها در برگزاری نمایشگاه "40 نمایشگاه 40 شهر" معرفی شدند و لوح تقدیر به عادله کشمیری از گلستان اهدا شد.
همچنین در بخش "چار سوی هنر" لوح تقدیر به نمایندگی از 24 گالری استان تهران به مژگان قدوسی مدیر نمایشگاه و لوح سپاس به نمایندگی از 31 گالری شهرستانی به نادره حکیم الهی از گیلان اهدا شد.
در ادامه، برای اهدای جوایز برگزیدگان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و اهدای نشان طوبای زرین؛ سید مجتبی حسینی، هادی مظفری، ابراهیم حقیقی و تعدادی از دبیران جشنواره یازدهم به صحنه آمدند و تندیس طوبای زرین، لوح افتخار و مبلغ 15 میلیون تومان جایزه نقدی جشنواره به این شرح به برگزیدگان اهدا شد:
پروین حیدری‌زاده از شوش در رشته تصویرسازی
نیما الیکایی از کرج در رشته خوشنویسی
 میترا سلطانی از تهران در رشته طراحی گرافیک
احسان گنجی از تهران در رشته کارتون و کاریکاتور
سید فاضل مصلی‌نژاد از شهریار در رشته مجسمه
رنه صاحب قدم از تهران در رشته نقاشی
فرید هنرور از کرج در رشته نگارگری
سعیده مهتدی از شمیرانات در رشته هنرهای جدید
عابد جلیل پوران  از تهران در رشته عکس
در ادامه بهنام کامرانی، حسن موریزی‌نژاد، کیانوش غریب‌پور، محسن سلیمانی و امیر سقراطی به صحنه رفتند تا جوایز بخش مقالات را اهدا کنند و بر این اساس؛ لوح افتخار و 5 میلیون تومان جایزه نقدی به هادی آذر ازقندی و پریسا اصلان‌خانی از تهران و محمدعلی کریم‌پور از شیراز اهدا شد.
عکس یادگاری برگزیدگان با اعضای ستاد برگزاری جشنواره، پایان بخش آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تجسمی فجر بود.
انتهای پیام/

R1515/P/S4,40/CT11 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان

قاریان و دعاخوانان برگزیده در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند و فراخوان ثبت‌نام در دوره‌های ارتقاء سال جاری اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقا قاریان و دعاخوانان ممتاز، از اقدامات موفق شورای عالی قرآن در حوزه آموزش‌های تخصصی است که سال‌هاست برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر، استفاده از بستر فضای مجازی، امکان بهره‌گیری از این دوره‌ها را برای تعداد بیشتری از نخبگان قرآنی در استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است.

این دوره‌های تخصصی در سال 1403 در دو بخش شامل «شانزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز کشور» و «هشتمین دوره ارتقا دعاخوانان ممتاز کشور» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

قاریان و دعاخوانان ممتازی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها هستند می‌توانند حداکثر تا دهم اردیبهشت‌ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اهتمام ملی برای حمایت قرآنی از نوجوانان دارای محدودیت جسمی

 

قاریان برگزیده سال 1402

اسامی برگزیدگان این دوره‌ها در سال گذشته که با مشارکت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، به این شرح است:

برگزیدگان پانزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز عبارتند از: مصطفی قاسمی از مازندران، مهدی کرمی از زنجان، سید یوسف حسینی از سمنان، مهدی تقی‌پور از قم و عرفان حسن‌زاده از آذربایجان شرقی.

برگزیدگان هفتمین دوره ارتقا دعاخوانان ممتاز عبارتند از: مهدی محمدزاده از آذربایجان شرقی، صفی‌الله توفیق‌زاده از فارس و سید محمد قهاری از تهران.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • منتخبان اولین جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی معرفی شدند
  • حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده
  • ثبت نام دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان / معرفی دعاخوانان برتر سال ۱۴۰۲
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان