Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@12:37:53 GMT

یازدهمین جشنواره تجسمی فجر برگزیدگانش را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۴۰۱۸

به گزارش خبرآنلاین، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تجسمی فجر عصر روز چهارشنبه ۱۵ اسفند با حضور سیدمحمد مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی)، احمد مسجدجامعی، الهام فخاری و محمدجواد حق‌شناس از اعضای شورای شهر تهران، مدیران هنری و جمعی از هنرمندان از جمله واحد خاکدان، حسین محجوبی، قباد شیوا و رضا بانگیز در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم که بدون حضور مجری برگزار شد، سیدمجتبی حسینی، پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که به همراه هیات دولت در گیلان به سر می‌برد، برای حضار قرائت کرد.

قدردانی از یاور حقیقی جشنواره تجسمی فجر

او سپس بیان کرد: «امروز برای من یادآور چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پنجم بهمن ماه است، زمانیکه با یکدیگر آغاز یازدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر را جشن گرفتیم. پس از گذشت ۴۰ روز، یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داده و دوازدهمین دوره جشنواره از امروز آغاز می‌شود. اگر به دلیل طولانی نشدن برنامه از ۶۳ عضو شورای سیاستگذاری و اجرایی و همکارانم در دفتر هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر یاد نکنم، نمی‌توانم از یاور حقیقی این رویداد استاد ابراهیم حقیقی به اکرام و اعزاز نامی نبرم.»

تقدیر از مفاخر هنرهای تجسمی

در ادامه مراسم از پرویز اقبالی (تصویرگر)، یعقوب امدادیان (نقاش)، قدرت‌الله معماریان (مجسمه‌ساز)، جاسم غضبان‌پور (عکاس)، مهین افشان پور (نگارگر)، احمد نادعلیان (هنرمند هنرهای محیطی)، سیدمحسن نوری نجفی (کاریکاتوریست)، احمد عبدالرضایی (خوشنویس) و مجید بلوچ (گرافیست) به عنوان چهره‌های فاخر هنرهای تجسمی تقدیر شد.

سپس نوبت به معرفی برگزیدگان ۱۰ بخش اصلی جشنواره رسید، طوبای زرین و ۱۵ میلیون تومان وجه نقد به ترتیب زیر به برگزیدگان اهدا شد.

تصویرسازی

در این بخش پروین حیدری‌زاده به عنوان هنرمند برگزیده اعلام شد و از محمد قلی‌زاده نیز تقدیر به عمل آمد.

خوشنویسی

نیما الیکایی لاشکی هنرمند برگزیده بخش خوشنویسی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر بود و از هادی هنردوست، نورالدین کرمی و فرزاد مرادی اصل نیز تقدیر شد.

طراحی گرافیک (پوستر)

میترا سلطانی در بخش طراحی گرافیک به عنوان برگزیده اعلام شد و علیرضا عسکری‌فر نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

عکس

عابد جلیل پوران عکاسی بود که اثرش در جشنواره تجسمی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد، همچنین از الهه عبدالله آبادی نیز تقدیر شد.
تقدیرشده: الهه عبدالله آبادی

کارتون و کاریکاتور

در بخش کارتون و کاریکاتور، احسان گنجی توانست به عنوان هنرمند برگزیده انتخاب شود. در این بخش همچنین پویا عبدلی مورد تقدیر قرار گرفت. 

مجسمه

سیدفاضل مصلی‌نژاد توانست با اثر خود به عنوان هنرمند برگزیده بخش مجسمه شناخته شود و از حسین دهقانی زاده نیز تقدیر به عمل آمد.

نقاشی

رنه صاحب قدم در بخش نقاشی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با اثر خود به عنوان هنرمند برگزیده اعلام شد. پیام گلچین نیز هنرمند دیگر حاضر در این بخش بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

نگارگری

در این بخش فریده هنرور به عنوان هنرمند برگزیده انتخاب شده و زینب شاهی و صدیقه احمدی باصیری نیز به عنوان هنرمندان تقدیرشده معرفی شدند.

هنر جدید

سعیده مهتدی نیز توانست به عنوان هنرمند برگزیده این بخش دست پیدا کرده و دو هنرمند دیگر به نام‌های ثریا اخلاقی و سمیه مقصودلو نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت ایران

در پایان این مراسم نوبت به تقدیر از هنرمندان پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی به پاس سال ها فعالیت هنری رسید و بدین ترتیب از هنرمند فقید عربعلی شروه، هادی سیف، حمیدرضا قلیچ‌خانی، مجید اخگر و سیامک دلزنده تجلیل به عمل آمد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) با معرفی و تجیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

در آیین پایانی جشنواره که با حضور شهردار رفسنجان و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران برگزار شد، نامزد‌های دریافت جایزه معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و موسسه هزاردستان برگزار شد که طی آن ۴۲۰ اثر به جشنواره رسید و پس از نظر اعضای هیئت انتخاب، ۹۷ اثر به داوری راه پیدا کرد و در نهایت ۱۳ اثر در گسترده سراسری و رفسنجان نامزد دریافت جایزه شدند.



برساس آرا هیئت دوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم «پدر و پسر» از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم «بالانس» از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم «همه به جز یک نفر» از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد.

در بخش مستند گستره سراسری فیلم «لیلی فراموش شده» از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم «شانه به شانه» از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم «ننه ماهی» از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد.

در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم «بنزین و بارون» از مجتبی علی یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم «کویرم تشنه ام» از فاطمه ابریشمی شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم‌های «سه شنبه‌های پاک» کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و «طله» کاری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

 هم چنین از رضا فهیمی و مهرداد حسنی دو فیلمساز پرافتخار رفسنجان که طی سال‌های گذشته موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شده اند، تقدیر شد و پوستر دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما رونمایی و به امضای مسئولین و هنرمندان رسید.

در این مراسم سیدعباس حسینی داورانی رئیس جشنواره سراسری فیلم شهرنما با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه رویداد از شهریور سال گذشته، اظهار کرد: برای نخستین بار در رفسنجان جشنواره‌ای در سطح ملی با محوریت شهر، امید و آینده برگزار شد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است و حجم تولیدات بالا و راهیابی آثار هنرمندان به مرحله نهایی اسکار مؤید این ادعاست، افزود: این پتانسیل ما را بر آن داشت تا صاحب جشنواره سراسری شویم.
|
معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به موضوع محوری جشنواره، تصریح کرد: «شهر، امید و آینده» یک شعار نیست، بلکه باید به عنوان یک سیاست راهبردی مد نظر قرارگیرد؛ زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ، زیست‌سیاست، زیست‌هنر و همه اتفاقات زندگی ما درگیر با سیاست‌های شهری است.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان، موسسه هزاردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهی در برگزاری جشنواره قدردانی کرد و افزود: شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است و امیدوارم با همت اهالی فیلم و سینما در رفسنجان، «شهرنما» جشنواره ای معتبر در عرصه فیلم مینیمال در حوزه شهر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت