Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژونال به تازگی اسنادی را منتشر کرده است که حاکی از نفوذ هکرهای چینی به سیستم‌های امنیتی و آموزشی ۲۷ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا است.

شرکت iDefense که در زمینه امنیتی شبکه اینترنت فعالیت می‌کند با ردیابی و شناسایی برخی از این عوامل نفوذ کننده در سیستم دانشگاه‌ها توانست تا حد زیادی از مانع انجام عملیات‌های اطلاعاتی و خرابکارانه هکرهای چینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت هدف اصلی این هکرها را نفوذ به مراکز آموزش نظامی ایالات متحده آمریکا دانست.

این هکرها برای نفوذ در سیستم‌های این دانشگاه‌ها روش بسیار ساده‌ای را انتخاب کردند. آن‌ها با ارسال ایمیل‌هایی به این مراکز آموزشی سوالاتی در خصوص چگونگی تحصیل در آن مرکز آموزشی را مطرح می‌کردند و زمانی که این ایمیل‌ها مورد مطالعه قرار می‌گرفت، هکر‌ها با روش‌هایی تخصصی به سیستم آن مرکز نفوذ می‌کردند.

منابع غیر رسمی اعلام کردند نفوذ به سیستم‌ دانشگاه‌های ماساچوست و واشنگتن شدیدتر از ۲۵ دانشگاه دیگر در خاک ایالات متحده آمریکا بوده است. در سال‌های اخیر این دو دانشگاه به دلیل ارتباط نزدیک با نیروی دریایی آمریکا بیش از سایر دانشگاه‌ها در معرض نفوذ و خطر هکرها قرار داشته‌اند.

مقامات چین با تکذیب اخبار اعلام شده، هرگونه ارتباط شهروندان این کشور در موارد بیان شده، از سوی آمریکایی‌ها را رد کرده‌اند. سیاست‌مداران آمریکا بارها چین را به حملات سایبری به سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا متهم کرده‌اند. کارشناسان امنیت فضای مجازی معتقدند چین و آمریکا به دلیل رقابت شدید اقتصادی با یکدیگر با توسل به هر روشی به دنبال ضربه زدن به یکدیگر هستند. 

آنچه در این میان مسلم است وارد شدن آسیب‌های شدید دیپلمات به روابط هر دو کشور در صورت ادامه چنین رفتارهایی است. چین و آمریکا به عنوان کشورهایی تاثیرگذار در اقتصاد جهان با در پیش گرفتن سیاست‌های غلط به جریان زندگی عادی شهروند سایر کشورهای جهان نیز ضربه وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اطلاعات ۷۵ هزار نفر در سرویس مراقبت‌های بهداشتی آمریکا هک شد

انتهای پیام/

دانشگاه‌های آمریکایی طعمه هکرهای چینی شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان چینی اینتر 400 میلیون یورو از گروه پیمکو وام می‌گیرند

خانواده ژانگ همچنان مالک اینتر می‌مانند

طرفداری | مالکان اینتر با گرفتن وام جدید، وام قبلی را بازپرداخت می‌کنند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، مالکان چینی اینتر از صندوق پیمکو 400 میلیون یورو وام می گیرند. توافق ابتدایی با این گروه آمریکایی حاصل شده و آنها 3 سال برای بازپرداخت این وام فرصت خواهند داشت. چینی‌ها با دریافت این وام ابتدا بدهی گروه آمریکایی اوکتری را می پردازند (وام 275 میلیون یورویی در زمان شیوع ویروس کرونا + بهره‌اش) و بنابراین آنها مالکیت باشگاه ایتالیایی را از دست نخواهند داد. طی 10-15 روز آینده اینتر رسما دریافت وام از گروه پیمکو را اعلام خواهد کرد. 

گروه آمریکایی اوکتری خواهان تعهد کتبی از مالکان اینتر به منظور تمدید مهلت بازپرداخت وام

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • مالکان چینی اینتر 400 میلیون یورو از گروه پیمکو وام می‌گیرند
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخاری معرفی شد /عکس
  • ایلان ماسک: سیستم کمک‌راننده تسلا احتمالاً به‌ زودی وارد چین می‌شود
  • «اف بی آی»: چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده است
  • سیستم VAR چینی در راه ایران | لیگ باید جوان شود
  • سیستم VAR چینی در راه ایران
  • فیلم| سیستم VAR چینی در راه ایران
  • فیلم/ سیستم VAR چینی در راه ایران