Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@15:25:12 GMT

چگونه با تخم کدو سبزه درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۴۱۵۴

از شما دعوت می‌کنیم در مطلب زیر با آموزش مرحله به مرحله کاشت سبزه عید با تخمه کدو همراهمان باشید. ناطقان: عید ۹۸ در راه است و دیگر کم‌کم باید سبزه سبز کردن را شروع کنید. در کنار سبزه‌های کلاسیک همچون گندم، ماش و عدس توصیه می‌کنیم امسال سراغ گزینه‌های جدید بروید و از طرح‌های مختلف سبزه سر سفره هفت‌سین خود بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مواد و لوازم مورد نیاز برای کاشت سبزه

تخمه کدو (حدود ۲۵۰ گرم که بسته به سایز سبد متغیر است)
سبد (سبد گرد به قطر ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر)
تکه‌ای پلاستیک شفاف
خاک گلخانه

روش کاشت سبزه عید با تخمه کدو

برای کاشت این سبزه، بهتر است تخمه کدو مرمری که دانه‌های درشتی دارند را از آجیل فروشی‌ها تهیه کنید.

تخمه‌ها را ۴۸ ساعت خیس کنید. از آنجا که تخمه کدو جزو بذر‌های سخت و بدون لعاب است، برای کاشت سبزه تخم کدو باید حدود ۴۸ ساعت، تخمه کدو را خیس کنید و در طی این ۴۸ ساعت، دوبار آب آن‌ها را عوض کنید.

بعد از این مدت زمان، بذر‌های خیس‌خورده را داخل یک کیسه نخی بریزید و آن‌ها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها برود. تخمه کدو‌هایی که روی آب می‌آیند خراب هستند، آن‌ها را دور بریزید.

در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید. بعد از ۴۸ ساعت خیساندن تخمه کدو‌ها را در پارچه نمدار بریزید. به مدت دو تا سه روز مرتب پارچه را با آب اسپری کنید تا جوانه کدو‌ها به شکل قلاب شوند.

وقتی جوانه‌ها ظاهر شدند دانه‌هایی که جوانه نزده اند را نکارید. فقط جوانه‌هایی که فعال شده اند را بکارید. جوانه‌های فعال نشده باعث خرابی سبزه می‌شوند.

یک پلاستیک شفاف ته سبد قرار دهید و چند جای آن را سوراخ کنید، ۱۰ سانتیمتر خاک گلخانه بریزید و آن را مرطوب کنید. کدو‌ها را روی آن بریزید و یک پلاستیک شفاف که چند جای آن را سوارخ سه سانتی ایجاد کرده اید روی آن قرار دهید.

روزی دو بار کدو‌ها را اسپری کنید تا سبز شوند. وقتی جوانه‌ها سبز شدند پلاستیک را بر دارید. در این حالت روزی یک بار آبدهی کافی است.

این سبزه بسیار زیبا و ماندگار است و از زمانی که کدو را خیس می‌کنید تا وقتی کاملا سبز شود ۱۵ روز زمان لازم است و تا روز ۱۳ زیبا و با طراوت می‌ماند، بر خلاف گندم که زود علفی می‌شود.

نکته ۱: تا وقتی که روی دانه‌ها لایه پلاستیکی قرار دارد، سبزه را در معرض نور مستقیم قرار ندهید، چون دانه‌ها حالت پختگی پیدا می‌کنند و می‌گندند.

نکته ۲: برای کاشت سبزه تخم کدو دو هفته مانده به عید اقدام کنید. فراموش نکنید که باید حتما از تخم کدو خام استفاده کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تخم کدو ، سبزه عید ، عید نوروز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تخم کدو سبزه عید عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان عصر روز سه‌شنبه در دور چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه به مصاف تاجیکستان رفت و به تساوی 1-1 رسید.

سبزپوشان عربستانی در این مسابقه ابتدا توسط فراس البریکان در دقیقه 46 به گل رسیدند، اما تاجیک‌ها توانستند در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان بازی توسط رستم سرووف بازی را به تساوی بکشاند.

تیم ملی عربستان با وجود این شکست با 10 امتیاز صدرنشین گروه هفتم مسابقات است. اردن با 7 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و تاجیکستان 5 امتیازی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان سعودی، با ابراز نارضایتی از نتیجه این مسابقه گفت: ما به دنبال تساوی نبودیم، اما بازی سختی مقابل یک حریف قدرتمند داشتیم. ما توانستیم دروازه حریف را باز کنیم و می‌خواستیم گل دوم را هم اما در فوتبال تا سوت پایان نیاز به تمرکز خواهید داشت.

وی در خصوص انتقادهای هواداران توضیح داد: هواداران درست می‌گویند و من با نظر آنها در مورد عملکردی که به سطح مورد نیاز بالا نرفت موافق هستم. کارهای زیادی برای اصلاح داریم. زمان کافی برای آماده شدن برای این مسابقه را نداشتیم. یک برد و یک تساوی یک نتیجه خوب برای من به عنوان مربی است، اما من آرزوی کسب نتیجه بهتری را داشتم.

مانچینی در مورد بازیکنان غایب تیمش گفت: به دلایل مختلف از غیبت‌های تاثیرگذاری در تیم رنج می‌بردیم اما نگذاشتیم این روی عزم ما برای برد تاثیر بگذارد و هر بازیکنی در زمین بهترین عملکرد خود را به کار گرفت.

او در پایان اظهارات خود بیان کرد: با وجود تساوی، جایگاه خود را در صدر گروه حفظ کرده‌ایم و هدف‌مان صعود است. برای بهتر ظاهر شدن در مسابقات آینده کار زیادی داریم.

دیگر خبرها

  • حلوا قُبِیت شوشتر سوغات راه مسافران نوروز
  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • پیش‌بینی وزش باد در خوزستان
  • افزایش دمای خوزستان تا اوایل هفته آینده
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • برگزاری مسابقات سبزه آرایی و هفت سین در ملایر
  • پیش‌بینی وضعیت هوا در خوزستان
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر