Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:39:44 GMT

آخرین وضعیت پرونده فوت دختر بوشهری حین عمل زیبایی بینی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۴۶۴۲

آخرین وضعیت پرونده فوت دختر بوشهری حین عمل زیبایی بینی

خبرگزاری فارس: سعید کشمیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۷ اظهار داشت: افتتاح چند مرکز آی سی یو در شهرستان‌های کنگان، گناوه و برازجان و تجهیز مراکز درمانی به ۱۲ دستگاه دیالیز برخی از فعالیت‌های این دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: همچنین مرکز اورژانس‌های سکته مغزی در استان بوشهر در دو بیمارستان وجود داشت که در حال حاضر یک بیمارستان دیگر نیز به این تعداد اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی جراحی مغز و اعصاب در کنگان

وی بیان داشت: همچنین راه اندازی جراحی مغز و اعصاب در کنگان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته بود که تا پیش از این بیماران جنوب استان که ضربه مغزی شدن به مرکز استان منتقل می‌شدند، اما در حال حاضر این امکان وجود دارد که در شهرستان کنگان جراحی مغز و اعصاب صورت گیرد.

وی از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بخش خصوصی خبر داد و گفت: خرید دومین دستگاه آنژیوگرافی یکی از اتفاقات خوبی بوده است که با کمک بخش خصوصی صورت گرفته در حالی که تا پیش از این یک دستگاه در استان وجود نداشت، اما در حال حاضر با خرید دستگاه دوم در صورتیکه یکی از دستگاه‌ها مشکل پیدا کند از دستگاه دومی می‌توان استفاده کرد.

جذب دو متخصص خون اطفال
وی افزود: در بخش اطفال نیز با جذب دو متخصص خون اطفال نتوانسته‌ایم تا اندازه‌ای نیاز مردم استان را برطرف کنیم.
کشمیری با اشاره به احداث یک مرکز ام آر آی در بیمارستان شهدای خلیج فارس اظهار داشت: کار ساخت ساختمان ام آر آی در این بیمارستان آغاز شده و در اردیبهشت ماه در بیمارستان نصب خواهد شد که می‌تواند نیاز ما را برطرف کند.

آمار مصرف قلیان دختران بیش از ۱۰ برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مصرف زیاد قلیان در کشور و خطرات بسیار آن اظهار داشت: متاسفانه آمار مصرف قلیان بسیار افزایش پیدا کرده است؛ استفاده از قلیان توسط دختران در کل کشور ۱۰ برابر شده است و این آمار در استان بوشهر اگر این اندازه نباشد کمتر نیست.
وی افزود: سرطان مثانه ارتباط مستقیمی با مصرف دخانیات دارد و بیشترین مصرف قلیان در کشور مربوط به استان بوشهر است.
کشمیری همچنین از آمار بالای دیابت در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۳۰ درصد مردم استان بالای سن ۳۰ سال دیابتی هستند و در حال حاضر تعداد سالمندان ما ۹ درصد هستند، اما ۲۰ سال دیگر این آمار به ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مواد غذایی دستفروشان خیابانی بهداشتی نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به فروش برخی مواد غذایی در گوشه و کنار خیابان به ویژه در شهر گناوه خطرات آن هشدار داد و گفت: این کار بسیار خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود؛ به شدت مخالف عرضه مواد غذایی به این شکل هستیم و نگذاریم مواد غذایی از این طریق و به صورت غیر بهداشتی مردم آن را استفاده کند.

وی اظهار داشت: این کار باید ساماندهی شود و مکان مناسبی برای دست فروشان باشد که بتوانیم روی آن نظارت کنیم.

پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز اورژانس هسته‌ای
کشمیری از پیشرفت احداث اورژانس هسته‌ای خبر داد و گفت: مرکز اورژانس هسته‌ای۸۰ درصد پیشرفت داشته است و بنا داریم تا هفته دولت بتوانیم آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم؛ همچنین بیمارستان جدید برازجان با ظرفیت ١٢٠ تختخوابی نیز ۳۵ درصد پیشرفت داشته است و بنا است در سفر هیئت دولت به استان مبالغی را برای آن در نظر بگیریم.

احداث بیمارستان فوق تخصصی۱۶۰ تختخوابی در بوشهر
وی یکی از پروژه‌های پیش رو را احداث بیمارستان فوق تخصصی۱۶۰ تختخوابی در بوشهر عنوان کرد و گفت: این بیمارستان جایگزین بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) می‌شود و در سفر قریب الوقوع هیئت دولت به استان برای آن بودجه اختصاص داده خواهد شد؛ بیمارستان مشترکی با ظرفیت ۱۸۰ تختخواب را با همکاری نیروگاه اتمی احداث خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده فوت دختر بوشهری حین عمل زیبایی بینی

کشمیری با اشاره به موضوع فوت دختر ۲۲ ساله بوشهری حین عمل جراحی زیبایی بینی گفت: کمیته ۷ نفره برای بررسی این موضوع تشکیل شده و نتیجه آن بعد از کالبد شکافی منتشر خواهد شد، این عمل، عمل ساده‌ای بوده و انتظار مرگ در آن نداشتیم.

وی افزود: علت آن باید به صورت کارشناسی اعلام شود، صاحب دم از طریق مراجع قضایی شکایت کرده‌اند و موضوع در حال بررسی است. همچنین پس از شکایت دانشگاه علوم پزشکی دادگاه نیز مطب پزشک را تعطیل کرد.

معوقات پرستاران و پزشکان پرداخت نشده است
کشمیری همچنین به وضعیت پرستاران در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: تعداد هزار نفر نیروی پرستار در بیمارستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند که با توسعه تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها این آمار به بیش از دو هزار پرستار افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: مطالبات کارانه پرستاران به مدت شش ماه و پزشکان به مدت ۱۲ ماه پرداخت نشده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده فوت دختر بوشهری عمل زیبایی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و شصت و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه زهرا کاظمیان، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد کاظمیان در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به یک مرد ۴۵ ساله و یک بانوی ۴۴ ساله ساکن شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان