Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح احیای تالاب بین المللی انزلی و صومعه سرا در مدت ۳سال یعنی تا سال هزار و ۴۰۰ انجام خواهد شد.

«عیسی کلانتری»رئیس حفاظت محیط زیست کشور در شورای اداری صومعه سرا با اشاره به احیای تالاب بین المللی انزلی و صومعه سرا گفت: عملیات لایروبی و احیا در 200هکتار آغاز شده است.
کلانتری با بیان اینکه سال آینده یکهزار و 200هکتار از این تالاب ها احیا خواهد شد افزود: تا پایان سال هزار و 400تمامی 16هزار هکتار تالاب انزلی و صومعه سرا نیز احیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در ادامه گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که پش بینی شده در سال آینده با برداشت رسوب، عمق آب یک و نیم متر تا 2متر افزایش می یابد که این طرح در افزایش و تولید آبریان و ماهیان نقش به سزایی خواهد داشت./خبر گزاری صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

عطا پورشیرزاد در ستاد احیای تالاب‌ها خصوص آخرین وضعیت تالاب‌های استان فارس گفت: ستاد ملی و کشوری احیای تالاب‌های برای احیای تالاب‌ها تشکیل شده است. در بارندگی‌های اخیر مقادیری سطوح تالابی در فارس بهبود یافت، اما در تالاب کمجان بیش از ۵۰ درصد از سطح تالاب آبگیری شده و میزبان پرندگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: با تصویب نقشه راه برای احیای تالاب‌ها قطعا اعتباراتی اختصاص خواهد یافت و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم اتخاذ تدابیری برای برداشتن فشار مصرف آب کشاورزی از روی تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: مشاغل خرد در حاشیه تالاب‌های استان باید تقویت شود. ۵ هزار هکتار زمین در سه شهرستان مرودشت، زرقان و خرامه کشت گلخانه‌ای پیشنهاد شده تا قسمت عمده‌ای از برداشت بی رویه آب را مهار و جبران کند.

استاد بخش مهندسی آب دانشگاه شیراز هم در ادامه همکاری دانشگاه و محیط زیست برای احیای تالاب‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه وضعیت تالاب‌های کشور چندان خوب نیست و تعادل اکوسیستم به‌هم خورده است، تامین آب که مهم‌ترین عنصر احیای تالاب است متاسفانه دچار چالش است، اقداماتی برای توسعه کاشت محصولات دیم هم باید در اولویت قرار گیرد.

مسعود نوشادی اضافه کرد: سد‌هایی که در مسیر تالاب‌ها احداث شده باید حقابه محیط زیست را بدهند، ۴۰۰ هزار هکتار مساحت اراضی کشاورزی حوضه آبریز طشک و بختگان است که اضافه برداشت دارند، اگر این اضافه برداشت مهار شود تا حدود زیادی برای احیای این دو تالاب موثر است.

او بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده امکان رهاسازی سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب از سد درودزن در ترسالی‌ها برای تامین بخشی از نیاز آبی تالاب‌های طشک و بختگان امکان‌پذیر است. نیاز آبی این تالاب‌ها در شرایط نرمال یک میلیارد متر مکعب است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما دنبال تعطیلی کشاورزی نیستیم، اما کشاورزی باید محدود شود، افزود: مصرف آب کشاورزی باید کنترل و کم شود، مساحت کشاورزی نباید بیشتر شود بلکه باید بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یابد تا برای احیای تالاب‌ها هم امیدی وجود داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌