Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -روزنامه اعتماد با اشاره به اعتراض شدید آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی به افرادی که شورای عالی حوزه علمیه را زیر سوال برده اند، نوشت:اعضای این شورا را آیات رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سیدهاشمی حسینی‌بوشهری، علیرضا اعرافی، سیداحمد خاتمی، سیدمحمد غروی و جواد مروی تشکیل می دهند.

4 روز پیش بود که پس از تجمع حوزوی‌ها در قم برای حمایت از بیانیه «گام دوم» رهبری، عده‌ای بیانیه‌ای با عنوان «قم آماده قیام علیه نفاق» منتشر کردند و از مردم خواستند تا در راهپیمایی حرم تا حرم علیه تصویب پالرمو شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در این بیانیه به وضوح به چشم می‌خورد تنها حمله به سران قوا نبود بلکه این جریان حوزه را نیز نشان گرفت و در بیانیه‌ای که با «بسم‌الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین» آغاز شد روحانیون و حوزه‌ها را متهم کرد که چون ایستادگی نکردند خسارت‌های محض گریبان انقلاب اسلامی را گرفته و غیرت دینی فیضیه تحت‌الشعاع بعضی تعصبات قومی و تقدسات ساختگی برخی‌ها غبارآلود و پنهان مانده است. آنها در این بیانیه هم روی کار آمدن علی لاریجانی را به دلیل اصرار معدود افراد موجه حوزوی که از مویدان آن بوده‌اند، می‌دانند. همان کسانی که به قول این جریان برنامه‌های شیطانی و زیانبار برجامیان را تایید کردند.

در واقع از این بیانیه پیداست که این جریان به حمایت و همراهی علمای قم با دولت شکایت دارند و قصور را متوجه حوزه می‌دانند. اما به همان اندازه که ماهیت این جریان مشخص نیست، معلوم نیست که آنها با عبور از حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه علمیه قم که همواره در مناسبات سیاسی کشور تاثیرگذار بوده، می‌خواهند به چه چیزی دست یابند.

اما این جریان گاهی سخنگوهای شناخته‌ شده‌ای نیز دارند که در حوزه‌ها رفت‌وآمد می‌کنند و حوزه‌ها را متهم به نفوذ و سکولاریسم. درست همان چیزی که دولت نیز به آن متهم می‌شود.

نخستین‌بار سال 1393حسن رحیم‌پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ریشه سکولاریسم را در داخل حوزه‌های علمیه دانست. بعد از آن مرداد 97 با ادبیاتی دیگر تاکید کرد«همه می‌گویند سکولاریسم در دانشگاه است، بگذارید بگویم ریشه سکولاریسم در حوزه است.» همچنین در زمان سخنرانی رحیم‌پورازغدی در فیضیه قم بود که شعارهای مشهور «استخر فرح در انتظارت» سر داده ‌شد و آن زمان هم آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به سخنرانی ازغدی در حوزه واکنش نشان داد. البته به جز حسن رحیم‌پورازغدی کسانی چون حسن عباسی نیز در حمله به حوزه علمیه و حوزویان دستی بر آتش دارد که البته نسبت به رحیم‌پورازغدی، همتای خود در نوع سخنرانی‌ها مدتی است سکوت اختیار کرده است. جالب اینجاست که در یک سال گذشته که بحث‌های این‌چنین از سوی امثال ازغدی شنیده می‌شود، موضوع نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه نیز از سوی برخی مسوولان قضایی و نظامی و حتی حوزوی نیز مطرح شده است. اردیبهشت امسال منتظری، دادستان کل کشور گفته بود دشمن برای نفوذ در حوزه‌های علمیه برنامه‌ دارد. همچنین حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و غلامعلی حدادعادل رییس مجلس هفتم نیز از نفوذ در حوزه‌ها گفته‌ بودند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!

آفتاب‌‌نیوز :

دانیال اسماعیلی فر ستاره پرسپولیس بعد از گلزنی به صنعت نفت خوشحالی جنجالی انجام داد و حرکت ناشایست این بازیکن باعث شد تا کمیته انضباطی او را یک جلسه محروم کند. محرومیتی که بعید است کسی به آن معترض باشد. بحث اصلی در خصوص محرومیت دانیال این است که کمیته انضباطی او را از بازی مقابل سپاهان در لیگ محروم کرده است. این درحالیست که بازی بعدی سرخ پوشان در جام حذفی و مقابل آلومینیوم خواهد بود. با توجه به حساسیت بالای بازی مقابل سپاهان و رقابت نفسگیر پرسپولیس با استقلال برای قهرمانی در لیگ، طبیعتا هواداران و کادرفنی پرسپولیس دوست داشتند محرومیت دانیال در بازی جام حذفی اعمال می‌شد و این بازیکن تاثیرگذار می‌توانست تیمش را در بازی حساس مقابل سپاهان در لیگ همراهی می‌کرد.

با این حال اسماعیلی فر در این بازی مهم محروم است و پرسپولیس یکی از ستاره‌های تیمش را در این دیدار در اختیار ندارد. این درحالیست که امید نورافکن ستاره سپاهان وقتی دقیقا حرکت مشابه‌ای با اسماعیلی فر در مواجه با هواداران پرسپولیس انجام داده بود، فقط با یک جلسه محرومیت مواجه شد و در حکم کمیته انضباطی ذکر نشده بود این محرومیت فقط در لیگ برتر اعمال می‌شود. همین موضوع باعث شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به رای متفاوت کمیته انضباطی برای محرومیت اسماعیلی فر و نورافکن به شدت معترض شوند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه