Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@13:15:59 GMT

تولید گاز در پارس جنوبی رکوردشکنی کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۷۶۲۳

صدا و سیما نوشت: سیدمهدی شفیعی مطهر گفت: شتاب در پایان یافتن دوره تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی، سبب افزایش یک هزار و ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز در این پالایشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام فرآیندهای مناسب بازرسی کاهش خیره‌کننده‌ای داشته است، گفت: هدف از این کار، بهینه‌سازی زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها با توجه به حجم تولید گاز مجتمع و دیگر محصولات جانبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین نتایج فعالیت‌های بازرسی فنی را کاهش چشمگیر زمان تعمیرات اساسی در پنج سال گذشته عنوان کرد و افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۷ زمان تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه پارس جنوبی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و شاخص اثربخشی بازرسی فنی به ۹۹.۳ درصد ارتقا یافته است.

به گفته وی، این کاهش زمان توقف، سبب افزایش یک هزار و ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تولید گاز از این پنج پالایشگاه شده و در کنار تولید گاز تولید محصولات دیگری از جمله میعانات گازی، پروپان، بوتان و گوگرد نیز رشد قابل توجهی داشته‌است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارس جنوبی تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403