Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:09:09 GMT

خوش بینی کرزی به نشست دولت کابل و طالبان در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۷۹۸۸

خوش بینی کرزی به نشست دولت کابل و طالبان در مسکو

کابل-ایرنا- رئیس جمهوری پیشین افغانستان نشست مسکو با حضور سیاستمداران افغان و گروه طالبان را به صورت واقعی مذاکره بین افغانی ها خواند و تنها نشست افغان - افغان را راه حل صلح دائمی عنوان کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «حامد کرزی» امروز در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت «عبدالعلی مزاری» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان ابراز امیدواری کرد که در نشست بین افغانی ها در قطر مردم افغانستان با فرستادن نمایندگان واقعی خود برای صلح تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد که به زودی نشست بین افغانی ها با حضور طالبان و دولت کابل برگزار شود که در آن مردم افغانستان که صاحب اصلی صلح باشند، به خواسته های خود که همان تامین واقعی امنیت و پیشرفت باشد، برسند.
کرزی گفت که روسیه به صورت واقعی یک نشست بین افغانی را میزبانی کرد که حتی برای افتتاح نشست هم شرکت نکرد تا این رویداد خدشه دار نشود و تنها میزبان خوب این نشست بود.
رئیس جمهوری پیشین افغانستان از برنامه صلح آمریکا با طالبان نیز حمایت کرد و ادامه داد :به همان اندازه که مخالف حملات هوایی و زمینی ایالات متحده در افغانستان بوده، موافق برنامه های صلح آنها نیز هست.
کرزی گفت که به زودی دور دیگری از نشست بین اافغانی دیگر در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد و امیدوار است در آن به پیشرفت های خوبی دست یابند.
وی به مردم افغانستان به ویژه زنان اطیمنان داد که در گفت وگوهای صلح که افغان ها مالک آن باشد، دستاوردهای 18 سال گذشته ضایع نخواهد شد.
«محمدحنیف اتمر» مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و یکی ازنامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 هم در این مراسم شرکت کرده و بر گفت وگوی همه افغانستانی ها برای تامین صلح تاکید کرد.
وی همچنین از گفت وگوی آمریکا و طالبان حمایت کرد و افزود که باید این گفت وگوها همه جانبه و تمام افغانستانی ها از دولت و جناح های دیگر در آن حاضر باشند.
شبد**آساق*291*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي افغانستان سياسي صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

امروز قیمت افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۱۱ تومانی به ۹۳۷ رسیده بود، امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با کاهش ۲۵ تومانی (۲.۷۴ درصد) به ۹۱۲ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲۲ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۹۱۲ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۳۳.۱۴ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۷,۲۱۳ افغانی افغانستان.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۱,۰۹۶ افغانی افغانستان.

منبع: رکنا

tags # قیمت افغانی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است