Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته منتهی به ۱۷ اسفندماه سهم‌های بزرگی در بورس توسط سهام‌داران حقوقی وحقوقی جابه جا شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طی هفته جاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 1 میلیارد و 529 میلیو سهم سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی (تاپیکو) را فروخت، که 407 میلیون از این مقدار را پتروشیمی فن‌آوران در یک معامله درون گروهی خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین شرکت داروپخش وشرکت‌لابراتوارهای رازک نیز در داد و ستد‌های هفته جاری به ترتیب 284 و 400 میلیون سهام داروسازی زاگرس فارمد پارس را خریدند.

در سهام قند لرستان نیز یک سهام‌دار حقیقی134میلیون سهم را به تملک خود درآورد. شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین نیز 398 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان را فرخت و ازآن طرف شرکت توسعه سرمایه رفاه 199 میلیون سهم «شپنا» را خریداری کرد.

گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران نیز 5.3 میلیون سهم الکتریک خودرو شرق را فروخت. همچنین در شرکت صنایع تجهیزات نفت، دو شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و سروش یاران به ترتیب 900 هزار و 3.6 میلیون سهم را فروختند و در مقابل شرکت تدبیر بین الملل اویول نیز یک میلیون سهم صنایع تجهیزات نفت را خریداری کرد.  

همچنین شرکت نوآوران‌دانش پژوه خاورمیانه 500 میلیون سهم بانک پارسارگاد را فروخت و شرکت هوردادرایان این بلوک را خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز 41 میلیون «وپاسار» را خرید.

اقتصادآنلاین

 

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Cwf برچسب ها: بازار سهام ، سهام ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار سهام سهام بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC

به گزارش "ورزش سه"، پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سالهای گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود‌. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود‌.

دیگر خبرها

  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها