Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- دو هزار و 261 واحد مسکن مهر در سطح خراسان رضوي روز پنجشنبه با حضور وزير راه و شهرسازي بطور همزمان نمادين در مراسمي در شهرجديد گلبهار مورد بهره برداري قرار گرفتند.

210 واحد از اين واحدهاي مسکن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت خراسان رضوي، 800 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت اين استان، 240 واحد در شهرجديد بينالود و هزار و 11 واحد نيز در شهرجديد گلبهار ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير راه و شهرسازي در اين مراسم گفت: ارائه خدمات روبنايي مانند ساخت مسجد، مدرسه و موارد مشابه در شهرهاي جديد بايد در حدي باشد که ساکنان اين نقاط هيچ دغدغه اي به جز مسائل داخلي خانه خود نداشته باشند و همچنين کيفيت زندگي مردم ارتقا يابد.
محمد اسلامي ساخت 200 هزار واحد مسکوني را در سطح کشور ظرف دو سال آينده برنامه وزارت راه و شهرسازي اعلام و بيان کرد: سهم خراسان رضوي از اين تعداد 25 هزار واحد و هم اينک قراردادهاي آن با پيمانکاران منعقد شده است.
وي همچنين ساخت و و ساز بنا را امري بسيار مهم توصيف و بيان کرد: بايد قابليتهاي مهندسي کشور در بناها و ساختمانسازي متجلي شود لذا مي بايست افرادي در اين حوزه فعاليت کنند که صلاحيت فني و حرفه اي لازم را دارند.
وزير راه و شهرسازي در ادامه بر لزوم ارتقاي سطح دسترسي همگاني به وسايل حمل و نقل عمومي نيز تاکيد و بيان کرد: در اين حوزه پاسخگويي مناسب به مطالبات مردم را وظيفه خود مي دانيم لذا حتما بايد منابع مالي پروژه هاي حمل و نقل عمومي حتما تامين شود.
وي همچنين بر بهره برداري از پروژه قطار سريع السير مشهد - گلبهار تا پايان فعاليت دولت دوازدهم تاکيد و بيان کرد:
قرارداد اجراي پروژه آزادراه مشهد - چناران - قوچان نيز با پيمانکار(آستان قدس رضوي) منعقد شده و اعتبارات آن تامين مي شود. از
توليت آستان قدس رضوي خواسته شده تا اين نهاد به عنوان سرمايه گذار آزادراه چناران - قوچان تحرک بيشتري به اين پروژه دهد.
اسلامي اضافه کرد: همچنين بر اساس مذاکره امروز با استاندار خراسان رضوي برنامه ريزي لازم براي ساخت 20 هزار واحد ظرف دو سال آتي در مشهد و شهرهاي پيرامون آن صورت گرفت.
مديرعامل شرکت عمران شهرجديد گلبهار نيز در اين مراسم گفت: امروز علاوه بر بهره برداري هزار و 11 واحد مسکن مهر با هزينه 758 هزار ميليارد و 250 ميليون ريال در اين شهرجديد، پارک متحرک به مساحت 2،5 هکتار، ساختمان 600 مترمربعي پليس راهنمايي و رانندگي، دو باب مدرسه با زيربناي دو هزار و 16 مترمربع، 13 هزار و 500 مترمربع محوطه سازي و نيز 60 هزار مترمربع پياده سازي در محوطه مسکن مهر شهرجديد گلبهار افتتاح شدند.
هومن گريواني افزود: همچنين 93 هزار مترمربع آماده سازي و 63 هزار مترمربع آسفالت معابر محدوده مسکن مهر، بهره برداري از مجتمع تجاري شش هزار مترمربعي، چهار زمين ورزشي با مجموع مساحت 10 هزار مترمربع و پنج هزار مترمربع آسفالت مسير دوچرخه در گلبهار اجرا شد.
وي گفت: علاوه بر اينها امروز عمليات اجرايي پارک موضوعي( پارک انرژي) به مساحت دو هکتار با اعتبار 55 ميليارد ريال در شهر جديد گلبهار آغاز شد.
شهرجديد گلبهار که براي جمعيت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر اجرا شده است با وسعت چهار هزار هکتار، در 35 کيلومتري شمال غربي مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است. ايجاد اين شهر در چارچوب سياست ايجاد مراکز اقماري اسکان جمعيت براي شهرهاي بزرگ به منظور کنترل توسعه پيوسته اين شهرها، هدايت اسکان جمعيت در محدوده اطراف آنها و جلوگيري از نابودي زمينهاي کشاورزي اطراف شهرها و اسکان بي رويه جمعيت، سال 1372 به عنوان نخستين مصوبه `طرح جامع شهرهاي جديد` به تصويب شوراي عالي شهرسازي ايران رسيد.
3027/8005/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است

آیت الله سید احمد علم الهدی، روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این گونه که بانک‌ها رفتار می‎‌کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند کشور در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند.

وی تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن، امید داشته باشند، زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه ‎کن شود.

امام جمعه مشهد گفت: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد کالا را وارد بازار می‌‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود: علاوه بر این، عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای پارسال تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آنها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است