Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرجیان، با بیان اینکه در طول سال جاری برای خانواده های شهدا و ایثارگران بالغ بر یک هزار و ۷۷۵ نفر اشتغال ایجاد شده، گفت: بالغ بر ۶۵ درصد از گلزار شهدا ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالرضا فرجیان»، امروز (پنج شنبه 16 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 به تدبیر امام (ره)، اظهار کرد: بنیاد شهید به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور معیشتی، رفاهی و درمانی خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با بیان اینکه سال 83، شورای عالی انقلاب فرهنگی 22 اسفند را به نام روز شهدا نامگذاری کرد، افزود: بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری جلسات فصلی در شهرستان ها و استان ها، برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را با همکاری و همراهی سایر دستگاه ها در این روز برنامه ریزی می کند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری بسیاری از مناسبت ها و برنامه های یادواره های شهدا در طول سال، به همت فرزندان شهدا پیگیری و انجام می شود، اضافه کرد: خوزستان با دارا بودن 16 هزار شهید و خانواده آنها، 33 هزار جانباز و 2 هزار و 750 آزاده، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ جامعه آماری شهدا و ایثارگران است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان تا به امروز در دوره های مختلف نقش پررنگی را در دفاع از حریم ولایت و ارزش های انقلاب داشته است، تصریح کرد: از دوران انقلاب شهدا و جانبازانی را تقدیم کردیم و در طول دفاع مقدس خط اول مبارزه با دشمنان، خوزستان بود و همچنین در دفاع از حریم ولایت با تقدیم 75 شهید مدافع حرم و 200 جانباز نقش خوزستان پررنگ بوده است.

 

فرجیان، ادامه داد: در عملیات های تروریستی جبهه استکبار با همراهی عربستان صعودی، تعداد زیادی از مردم بی گناه و نیروهای جان بر کف در خوزستان درگیر مسائل تروریستی هستند و حوادثی را رقم می زنند که باعث به شهادت رسیدن افراد در استان می شود و نمونه بارز آن شهدای حله هستند که برای زیارت حرم امام حسین (ع) به کربلا مشرف شده بودند.

 

وی عنوان کرد: خوزستان در عملیات تروریستی 31 شهریور اهواز که بالغ بر 23 شهید و 70 مجروح را به جای گذاشت و بعد از آن نیز حوادث کور مختلفی در سطح شهرهای مختلف رخ داده که موجب به شهادت رسیدن نیروهای امنیتی و انتظامی شده و این نشان دهنده زنده بودن و پویایی خوزستان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های بنیاد شهید خوزستان در حوزه درمان اشاره کرد و اذعان داشت: در سال 97 در حوزه درمان که ویژه ترین و مهم ترین حوزه فعالیت والدین شهداست و نیازمند پایش سلامت هستند، 9 مرحله کمیسیون پزشکی برگزار شده و حدود چهار هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با اشاره به اینکه کمیسیون خانواده طی دوسال گذشته حق پرستاری را برای سه هزار و 695 نفر انجام داده، بیان کرد: پوشش بیمه ای پایه حدود 41 هزار و 800 نفر است و بیمه تکمیلی و طلایی هم 120 هزار نفر را تحت پوشش قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال برای سه هزار و 800 نفر از والدین و همسران شهدا و جانبازان پایش سلامت انجام شد؛ به این صورت که پزشک به منازل آنها سرکشی و وضعیت جسمی آنها را ویزیت و بررسی کرده و آنچه بایستی به مراکز درمانی بروند هم انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون و امور اجرایی برنامه های زیادی در سال جاری اجرا شده که از جمله می توان به سرکشی به منازل 13 هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران با مشارکت دستگاه های مختلف استان اشاره کرد، گفت: در سال 97 بالغ بر پنج هزار و 500 فقره تسهیلات مسکن برای خانواده های شهدا و ایثارگران مصوب شده که تاکنون یک زهار و 690 فقره به صورت مستمر تخصیص و توزیع شده است.

 

فرجیان، اظهار داشت: بالغ بر 65 درصد از گلزار شهدا ساماندهی شده و مابقی یا در حال اجراست یا بیشتر تک مزاری در روستاها هستند که برنامه ریزی شده از طریق اعتبارات ارزش افزوده، استانی، ملی، مشارکتی و دهیاری ها آنها را نیز بازسازی کنیم.

 

وی افزود: در طول سال جاری برای خانواده های شهدا و ایثارگران بالغ بر یک هزار و 775 نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد یک هزار و 145 نفر در دستگاه های دولتی به صورت رسمی و پیمانی، 573 نفر در نهادهای غیردولتی جذب و 57 نفر نیز به صورت واحدهای خصوصی مشغول به کار شدند.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال مشکل ملی و کشوری است و در خوزستان 9 هزار و 500 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی بیکار هستند، اضافه کرد: جلسه ای را در استانداری با حضور شرکت ها و دستگاه های اجرایی بزرگ استان برگزار کردیم و بنا شد کارگروهی را به عنوان کارگروه اشتغال تشکیل و پیگیری های لازم را برای جذب حداکثری سهمیه اشتغال ایثارگران و شهدا داشته باشیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد 18 اسفند بنیاد شهید خوزستان روز شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس

ایسنا/فارس مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس از اجرای طرح قرآنی «نور علی نور» در راستای اجرای دومین کنگره ملی شهدای استان فارس خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس تلاوت خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن کوهنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح برنامه‌های کارگروه قرآن و عترت کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس پرداخت و فعالیت‌های قرآنی این کارگروه را که برای نخستین بار در کل کشور ذیل کنگره شهدا شکل گرفته است، جزو ماندگارترین فعالیت‌های دومین کنگره شهدای استان فارس معرفی کرد.

وی با اشاره به طرح قرآنی «نور علی نور»، این طرح را پیوند یاد شهدا از طریق محافل قرآنی دانست و افزود: در این طرح که در سرتا سر استان فارس در حال پیگیری و اجرا است، ان‌شاءالله تا آبان ماه سال جاری ۱۵ هزار محفل قرآن کریم در ۴ سطح خانه‌محور، مسجدمحور، محله‌محور و شهرستان‌محور به یاد و نام شهدای سرافراز استان فارس برگزار خواهد شد که از ابتدای ماه مبارک رمضان با برگزاری محفل افتتاحیه این طرح به صورت سراسری در کل استان فارس، تاکنون شاهد برگزاری صدها محفل با عنوان نور علی نور در سطوح مختلف در استان بوده‌ایم.

کوهنجانی با تبیین یکی دیگر از طرح‌های کارگروه قرآن و عترت کنگره ملی شهدای استان فارس افزود: «میثاق با شهدا» طرح دیگر و ماندگارترین طرح کنگره ملی شهدا خواهد بود که در دو سطح موضوعی و ترتیبی به تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن کریم در استان فارس منجر خواهد شد.

مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس با اشاره به سطوح اجرای این طرح بیان کرد: این طرح با سطوح مختلف خود برای هر نوع مخاطبی زمینه حفظ قرآن را فراهم کرده است به نحوی که مخاطب می‌تواند با حفظ ۴۰ آیه تا ۱۲۰ آیه در سطح حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان پویندگان راه شهدا و حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن در سطح حفظ ترتیبی قرآن کریم با عنوان حافظان خون شهدا، به نیابت از یک شهید تا آبان ماه ۱۴۰۳ به حفظ قرآن بپردازد.

وی، بستر اجرای این طرح را مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سرتاسر استان ذکر کرد و افزود: این طرح با محوریت واحدهای قرآنی پایگاه‌های مقاومت بسیج در حال ثبت نام متقاضیان استان است و علاقه‌مندان نیز می‌توانند به نیت شهید مد نظر خود با مراجعه به پایگاه قرآنی محله خود اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر قرآن و عترت سپاه فجر استان فارس، پویش قرآن دوست را از دیگر برنامه‌های جذاب در حال اجرای کارگروه قرآن و عترت کنگره شهدای استان فارس برشمرد و گفت: پویش قرآن دوست با هدف تلاوت و ختم قرآن کریم به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس راه‌اندازی شده و مخاطب را موفق به انس با قرآن در کنار انس و دوستی با یک شهید می‌کند که این پویش را باید اتفاق مبارکی دانست که برای نخستین بار در کشور هم‌اکنون به همت کارگروه قرآن و عترت در حال پیگیری و اجرا در سطح استان فارس است.

کوهنجانی این پویش را جزو ابتکارات استان فارس که با شروع به کار خود مورد استقبال عمومی قرار گرفته، دانست و گفت: این پویش طی چند روز گذشته با شروع کار خود و قبل از اطلاع‌رسانی عمومی با استقبال عموم مردم شهید پرور استان قرار گرفته و موفق شده تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه را به شهدای استان فارس اهدا کند که این اتفاق در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به نحوه شرکت در این پویش افزود: ما در کارگروه قرآن و عترت با جلسات هم‌اندیشی در حد امکان برای سهولت شرکت در این پویش تدابیری را اندیشیدیم که در نهایت منجر به راه‌اندازی دو طریقه شرکت در این پویش شد؛ در نتیجه علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند با انتخاب یک عدد بین ۱ الی ۱۵۰۰۰ و ارسال آن به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۰ به جمع دوستان قرآنی شهدا بپیوندند و یا با مراجعه به سامانه قرآن‌دوست به نشانی Qurandoost.ir از میان ۱۵ هزار شهید استان فارس با جستجوی شهید مد نظر خود، مقدار تلاوت قرآن را در زمان دلخواه، مشخص کرده و آن را به یک شهید اهدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • دیدار با خانواده معظم شهدا در سلماس
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • درگذشت پدر شهید والامقام رحیم میراب اورنگ
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی