Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:43:29 GMT

۱۶ اسفند در تقویم جهانی به نام شهدای پلیس نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۳۹۸۹

۱۶ اسفند در تقویم جهانی به نام شهدای پلیس نامگذاری شد

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از موافقت با پیشنهاد پلیس جمهوری اسلامی ایران برای ثبت روز "شهدای پلیس ایران " در تقویم جهانی همزمان با ۷ مارس (۱۶ اسفند ماه) خبر داد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار هادی شیرزاد با اعلام خبر ثبت روز شهدای پلیس ایران در تقویم جهانی، در این رابطه اظهار کرد: بنابر پیشنهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به دبیرخانه اینترپل جهانی، هفتم مارس برابر 16 اسفندماه به نام روز "شهدای پلیس ایران " در تقویم بین‌المللی ثبت جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون قریب به 14 هزار شهید برای تامین، توسعه و حفظ امنیت و آرامش به جامعه تقدیم کرده، ادامه داد: حدود 8 هزار نفر از این شهدا، از شهیدان دوران دفاع مقدس و از نیروهای "ایثارگر"و "جان بر کف" پاسداران غیور کمیته انقلاب اسلامی و شهدایی از جان برکفان شهربانی و ژندارمری هستند.

وی یادآور شد: از این تعداد شهدای گرانقدر، قریب به 4 هزار شهید در درگیری با سوداگران مرگ، قاچاقچیان موادمخدر، باندهای بین‌المللی و مابقی نیز هنگام انجام  وظیفه در اقصی نقاط کشور و در صیانت و حفاظت از  مرزهای بین‌المللی ایران اسلامی و مقابله با قانون شکنان به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اشرار و تبهکاران در مرزها، شهرها، جاده‌ها و.. منجر  شد، این نیروی "مردمی" و "انقلابی" سالانه شهدای زیادی را تقدیم این مرز و بوم  کند.

شیرزاد افزود: با توجه به این موضوع و نیز ظرفیتهای موجود در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  به واسطه حضور در مجامع منطقه‌ای، بین‌المللی و  تعامل با کشورها و سازمانهای بین‌المللی، این فرصت برای این پلیس مهیا شد  تا در اقدامی هوشمندانه و مطابق  تدابیر فرمانده ناجا، صدای رشادتهای افسران پلیس را که در جمهوری اسلامی ایران و در سایر کشورها در راستای تأمین امنیت و نظم عمومی شهروندان، جان خود را فدا می‌‌کنند، به گوش جهانیان برسانیم .

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از این رو در ملاقات صورت‌گرفته بنده به  عنوان رئیس پلیس بین‌الملل ناجا و آقای "یورگن اشتاک" دبیرکل سازمان اینترپل در حاشیه چهاردهمین اجلاس سالانه روسای اینترپل کشورهای عضو در فروردین ماه سال 1397 در کشور فرانسه، به دبیرکل سازمان اینترپل پیشنهاد شد، نامگذاری یک روز بین‌المللی به نام روز جهانی "گرامی‌داشت شهدا و جان‌باختگان پلیس" را بررسی کنند که این موضوع مورد استقبال وی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به اینکه این موضوع در هشتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان اینترپل (آبان‌ماه 1397) مطرح و مورد موافقت کشورهای عضو قرار گرفت، بیان کرد: از این رو سازمان اینترپل طی مکاتبه‌ای رسمی با تمامی کشورهای عضو روز 7 مارس (برابر16 اسفند) را به عنوان "روز جهانی گرامیداشت"شهدای پلیس ایران "تعیین و اعلام کرد.

امام خامنه‌ای: سلام مرا به خانواده‌ شهدای ناجا برسانید

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سناتور سابق جو لیبرمن روز گذشته در پی آسیب ناشی از زمین خوردن در خانه‌اش در ۸۲ سالگی درگذشت.

این سناتور سابق نخستین یهودی آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۰ برای سمت معاونت ریاست‌جمهوری از حزب دمکرات نامزد شده بود.

لیبرمن از جمله حامیان اسراییل و از مخالفان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و ریاست سازمان غیرانتفاعی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را نیز بر عهده داشت.

وی از نخستین افرادی بود که برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • ماندگاری آرمان فلسطین با نامگذاری روز جهانی قدس
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات