Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:33:27 GMT

تغذیه مناسب برای زیبایی پوست

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۵۶۵۱

در آستانه سال نو بدون هزینه‌های کلان و روش‌های جوان سازی پرعارضه، پوست صورت خود را جوان و زیبا کنید. ناطقان: تنها چند هفته تا شروع فصل بهار و آغاز جشن‌های سال نو باقی مانده است. در تعطیلات سال نو، بیشتر خانواده‌ها به دید و بازدید می‌پردازند و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد درروز‌های پایانی سال، داشتن ظاهری آراسته نزد دوستان و آشنایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با وجود انواع راهکار‌های شیمیایی و درمانی برای از بین بردن مشکل‌های پوست صورت، به ویژه چین و چروک و افتادگی صورت، بسیاری از کارشناسان به دلیل وجود عارضه‌های جانبی مختلف استفاده از راهکار‌های طبیعی برای جلوگیری از ایجاد و عمیق شدن جای چین و چروک را به افراد توصیه می‌کنند.
 

از جمله راهکار‌های طبیعی و بدون عارضه برای جوان سازی پوست، اهمیت به رژیم خوراکی، استفاده از ماساژ پوست و خودداری از عصبانیت و اخم کردن است.
 
پوست انسان بزرگ‌ترین عضو و از ترکیب لایه‌های مختلفی ایجاد شده است؛ پوست زیبا و سالم سبب افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد در زندگی اجتماعی و خانوادگی می‌شود. پوست وظایفی مختلف برعهده دارد از جمله جلوگیری از ورود عفونت و میکروب به درون بدن، تنظیم دما و محافظت از بدن انسان که همه این موارد برای بقای زندگی انسان ضروری است.
 

پیری پوست به دلیل‌های مختلفی به وجود می‌آید از جمله برخی معیار‌های ژنتیکی، مصرف دخانیات، خشکی پوست، اخم کردن و با فشار به عضله‌های صورت صحبت کردن، مصرف بیش از اندازه لوازم آرایشی به وسیله بانوان و رژیم خوراکی فاقد ارزش تغذیه‌ای که سبب چین و چروک‌های زودرس روی پوست می‌شود.
 
از جمله مواد خوراکی مفید برای جوان سازی پوست می‌توان مصرف سبزیجات دارای برگ تیره، چون نعناع، کلم، کلم بروکلی و اسفناج را نام برد، این سبزی‌ها دارای لوتئین هستند که مانند داربست‌هایی نامرئی سبب استحکام سلول‌های پوستی می‌شود.
 
افزودن ادویه‌های مختلف به خوراک درصورت نداشتن حساسیت نیز می‌تواند سبب دریافت منبع کافی از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن شود. از جمله ادویه‌ها می‌توان زردچوبه و فلفل را نام برد که سبب تقویت پوست و مو می‌شوند.
 

دانه‌های آجیل نیز منبع بسیار عالی از انواع ویتامین‌ها ومواد معدنی هستند، مصرف انواع دانه ها، چون بادام درختی، بادام زمینی، پسته، فندق، دانه آفتابگردان و گردو می‌تواند سبب روشن شدن پوست، از بین رفتن لکه‌ها و محو تدریجی چین و چروک شوند.
 
نوشیدن میزان کافی از آب در طول روز، استفاده از کرم ضد آفتاب در ساعت‌های اوج تابش نور خورشید، خودداری از اخم و ماساژ صورت با روغن‌های طبیعی، چون روغن آرگان، زیتون و نارگیل، نوشیدن دمنوش‌های گیاهی، چون چای سبز، مصرف مواد پروتئینی، چون ماهی، تخم مرغ، میوه و سبزیجات حاوی کاروتنوئید، چون فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و هویج نیز می‌توانند سبب جوان ماندن سلول‌های پوستی شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: زیبایی پوست ، تغذیه مناسب ، ماساژ پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زیبایی پوست تغذیه مناسب ماساژ پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟

گرمای طاقت‌فرسای تابستان، نفس هر انسانی را به شماره می‌اندازد. در این میان، کولرها همچون منجیان خنکای آسایش، به دادمان می‌رسند. اما انتخاب بین کولر گازی و آبی، چالشی است که بسیاری از ما با آن روبرو می‌شویم. در این مقاله، سفری به دنیای این دو نوع کولر خواهیم داشت و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای رهایی از گرمای تابستان داشته باشید.

بررسی مزایا و معایب کولر گازی

کولر گازی هم مانند دیگر محصولات مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این شما هستید که با در نظر گرفتن این موارد و نیاز خود باید تصمیم به خرید آن بگیرید.

مزایای کولر گازی عبارتند از:

کارکرد بی‌صدا

برعکس کولر آبی که صدای زیادی تولید می‌کند و به‌خصوص هنگام روشن بودن در شب باعث به هم خوردن آرامش شما می‌شود، کولر گازی کاملا بی‌صدا یا بسیار کم صدا فعالیت می‌کند و عملا شما متوجه روشن بودن آن نخواهید شد. این نکته همچنین برای شرکت‌ها یا کلاس‌های درس نیز مزیت بزرگی به حساب می‌آید و نظم و آرامش محیط را برهم نمی‌زند.

استفاده نکردن از آب

کولر آبی چگونه کار میکند؟ همان‌طور که از نام آن می‌توانید حدس بزنید، از آب برای خنک کردن محیط استفاده می‌شود و این موضوع دو مشکل کلی را به وجود می‌آورد. یکی این که مصرف آب افزایش پیدا می‌کند و این مایع گران‌بها هدر داده می‌شود. دیگر این که کولر آبی رطوبت محیط را افزایش می‌دهد و به‌همین جهت نمی‌توان از آن در محیط‌های مرطوب مانند جنوب و شمال استفاده کرد.

کولر گازی ولی شرایط متفاوتی دارد و از طریق گاز و گرفتن گرمای محیط باعث خنک شدن آن می‌شود تا هیچ نیازی به مصرف آب نباشد و رطوبت محیط نیز افزایش پیدا نکند.

سرعت بالا در خنک کردن

کولر آبی برای این که بتواند محیط را خنک کند به زمان نیاز دارد و برای نمونه پس از ۱۰ دقیقه یا حتی ۲۰ دقیقه محیط شروع به خنک شدن می‌کند و این در حالیست که کولر گازی بلافاصله پس از روشن شدن محیط را خنک‌تر می‌کند و پس از چند دقیقه به وضوح می‌توان خنک‌تر شدن محیط را احساس کرد.

هوای تمیزتر

درست است که قیمت کولر آبی کمتر از کولر گازی است اما در عوض کولر گازی، هوای بسیار تمیزتری را در اختیار قرار می‌دهد. این برتری دو علت کلی دارد. اول این که کولر‌های گازی از فیلترهای تصفیه هوا برخوردار هستند و به همین جهت هوایی تمیز تولید می‌کنند و دوم این که برعکس کولر آبی که هوای محیط خارج را به محیط داخل وارد می‌کند، کولر گازی از هوای محیط داخل برای خنک کردن استفاده می‌کند تا آلودگی‌های محیط خارج وارد خانه نشود.

معایب کولر گازی عبارتند از:

قیمت بالا

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سراغ کولر آبی می‌روند، قیمت کولر گازی است و قطعا این موضوع را می‌توان یکی از معایب این محصولات به حساب آورد. برعکس کولر آبی پرتابل یا حتی مدل‌های بزرگ‌تر که با بودجه‌ای کاملا مناسب می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، برای خرید کولر گازی باید هزینه بالایی را بپردازید.

بالا بودن مصرف برق

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که ضرر کولر ابی بیشتر است یا گازی. فارغ از پاسخ این سوال باید بگوییم که کولر گازی مصرف برق بسیار بالایی دارد که این عدد به ۶ یا ۷ برابر کولر‌های آبی می‌رسد و این یعنی هزینه برق بسیار بیشتری باید صرف کنید.

البته که کولرهای گازی قدیمی مصرف برق بسیار بیشتری داشتند و مدل‌های جدیدتر بهینه‌تر شده‌اند. شما هنگام خرید حتما باید به برچسب مصرف انرژی دقت داشته باشید.

مزایا و معایب کولر آبی

مزایا کولرهای آبی عبارتند از:

قیمت پایین کولر آبی و قطعات

هنگام خرید کولر آبی شما هزینه بسیار کمتری در مقایسه با کولر گازی پرداخت خواهید کرد و همچنین قطعات کولر آبی نیز بسیار ارزان‌تر هستند و سرویس کولر آبی در مقایسه با کولر گازی بسیار ارزان‌تر می‌شود.

مصرف برق بسیار کمتر

مصرف برق کولرهای آبی بسیار کمتر از کولرهای گازی است و همین باعث می‌شود در طولانی مدت شما هزینه بسیار کمتری برای برق بپردازید.

نصب آسان

کولر گازی حتما باید توسط فرد متخصص نصب شود ولی نصب کردن کولرهای آبی بسیار ساده‌تر است و خود فرد می‌تواند آن را نصب کند.

معایب کولرهای آبی عبارتند از:

سر و صدای زیاد

کولرهای آبی سر و صدای نسبتا زیادی به هنگام کار کردن دارند و این درحالیست که کولرهای گازی هیچ صدایی ندارند و یا صدای بسیار کمی ایجاد می‌کنند.

انتقال هوای خارج به داخل خانه

کولر‌های آبی هوای خارج خانه را به داخل انتقال می‌دهند و این می‌تواند باعث آلوده شدن هوای داخل شود.

عدم امکان استفاده در محیط‌های مرطوب

از آنجایی که کولر آبی به وسیله آب و رطوبت محیط را خنک می‌کند نمی‌توان از آن در شهرهای شمالی و جنوبی استفاده کرد. همچنین این رطوبت می‌تواند باعث رشد قارچ‌ها و موارد این‌چنینی شود که اتفاق خوشایندی نیست و قطعا برای کودکان نیز هوای تولید شده توسط کولر گازی مناسب‌تر است.

سرمایش نه چندان قوی

درست است که کولرهای آبی هم محیط را خنک می‌کنند ولی این توانایی قابل مقایسه با کولر‌های گازی نیست. در واقع در محیط‌هایی که گرما خیلی زیاد است کولر گازی نمی‌تواند چندان موفق ظاهر شود.

کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟

با بررسی این مطلب می‌توانید بهترین مارک کولر گازی و یا کولر آبی را خریداری کنید. همانطور که در این مقاله بررسی شد، انتخاب بین کولر گازی و آبی تا حد زیادی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال خنکای مطبوع و بدون رطوبت هستید و در عین حال توان پرداخت هزینه‌های بیشتر را دارید، کولر گازی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال خنک‌کنندگی طبیعی و کم‌هزینه هستید و در مناطق خشک و کم‌آب زندگی می‌کنید، کولر آبی می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برایتان باشد.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کفشور و گاتر خطی
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو