Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@18:14:12 GMT

با دیدن این نشانه ها خود را به دکتر برسانید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۵۶۹۶

سکته مغزی در شرایطی رخ می‌دهد که مغز میزان خون کافی به دلیل انسداد یا پارگی عروق دریافت نمی‌کند.


به گزارش شریان نیوز، به نقل از ایسنا، تشخیص به موقع سکته مغزی جان بیمار را نجات می‌دهد هرچند لازم است افراد از علائم هشداردهنده این عارضه آگاه باشند. بنابر اعلام سایت تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله علائمی که در تشخیص سکته مغزی موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

*افتادگی صورت 

احساس ضعف و بی‌حسی ناگهانی در یک طرف صورت که به افتادن عضلات آن منجر می‌شود یکی از علائم سکته مغزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این شرایط بخشی از مغز که با عضلات صورت مرتبط است اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

*ضعیف شدن عضلات دست 

بیمار زمانی که دچار سکته مغزی شده باشد قادر نیست اجسام را با دست‌های خود نگه‌دارد یا به دلیل احساس بی‌حسی و ضعف از انجام هر گونه فعالیتی باز می‌ماند.

*بروز مشکل در صحبت کردن 

یکی از نشانه‌های اصلی سکته مغزی این است که بیمار قادر نیست کلمات را واضح  و شیوا بیان کند. در این شرایط و برای اطمینان از ابتلای فرد به سکته مغزی می‌توان از او خواست تا یک جمله ساده را بیان کند تا نحوه صحبت کردن بیمار مشخص شود.

*سردرد شدید 

درصورتیکه بیمار به دلیل پارگی عروق مغز دچار سکته "هموراژیک" شده باشد، احساس سردرد شدید و ناگهانی خواهد داشت. این سردرد همچون سردردهای معمولی نیست و بیمار میزان درد بیشتری را تجربه می‌کند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۴۰۲ تاکنون بیش از ۵ هزار بیمار سرپایی و بستری در این مرکز، پذیرش و درمان شدند که میانگین روزانه آن ۵۰۰ بیمار بوده است.

دکتر سیدمحمد موسوی افزود: در همین بازه زمانی بیش از ۵۰۰ عمل جراحی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد انجام شده است.

وی  گفت: در کنار ارائه خدمات درمانی موردنیاز بیماران سرپایی و بستری، این مرکز درمانی در حوزه دارو و خدمات‌رسانی به بیماران مراجعه کننده به کلینیک  نیز خدمات شایانی ارائه داده است.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد تاکید کرد: همه بخش‌های این مرکز درمانی همچنان آماده پذیرش و درمان به‌موقع بیماران است.

دکتر سیدمحمد موسوی افزود: باوجود محدودیت در بحث تخت‌های بیمارستانی، اما خادمان مردم در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با  همه توان خدمت‌رسان زائران و مجاوران امام رضا (ع) در ایام تعطیلات نوروزی هستند و در این ایام اجازه نمی‌دهیم کوچکترین تأخیری در  خدمت‌رسانی به بیماران ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • سکته مغزی چگونه رخ می‌دهد؟ + فیلم
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد