Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:09:01 GMT

4نشانه هشداردهنده سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۵۷۹۷

سکته مغزی در شرایطی رخ می‌دهد که مغز میزان خون کافی به دلیل انسداد یا پارگی عروق دریافت نمی‌کند. ناطقان: تشخیص به موقع سکته مغزی جان بیمار را نجات می‌دهد هرچند لازم است افراد از علائم هشداردهنده این عارضه آگاه باشند. بنابر اعلام سایت تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله علائمی که در تشخیص سکته مغزی موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افتادگی صورت

احساس ضعف و بی‌حسی ناگهانی در یک طرف صورت که به افتادن عضلات آن منجر می‌شود یکی از علائم سکته مغزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط بخشی از مغز که با عضلات صورت مرتبط است اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

ضعیف شدن عضلات دست

بیمار زمانی که دچار سکته مغزی شده باشد قادر نیست اجسام را با دست‌های خود نگه‌دارد یا به دلیل احساس بی‌حسی و ضعف از انجام هر گونه فعالیتی باز می‌ماند.

بروز مشکل در صحبت کردن

یکی از نشانه‌های اصلی سکته مغزی این است که بیمار قادر نیست کلمات را واضح و شیوا بیان کند. در این شرایط و برای اطمینان از ابتلای فرد به سکته مغزی می‌توان از او خواست تا یک جمله ساده را بیان کند تا نحوه صحبت کردن بیمار مشخص شود.

سردرد شدید

درصورتیکه بیمار به دلیل پارگی عروق مغز دچار سکته "هموراژیک" شده باشد، احساس سردرد شدید و ناگهانی خواهد داشت. این سردرد همچون سردردهای معمولی نیست و بیمار میزان درد بیشتری را تجربه می‌کند.





منبع:سلامت نیوز برچسب ها: هشدار دهنده ، سکته مغزی ، انسداد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار دهنده سکته مغزی انسداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر محمود کهن سال گفت: دختر ۹ ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.
وی ادامه داد: این دختربچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل و با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد.
رئیس بیمارستان رازی سراوان افزود: حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.
وی گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.
دکتر کهنسال تاکیدکرد: در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است