Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:44:28 GMT

دیپلماسی بین المللی مهره مغفول فدراسیون ها است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۵۹۵۹

دیپلماسی بین المللی مهره مغفول فدراسیون ها است

تهران- ایرنا- دبیر کل اسبق کنفدراسیون شمشیربازی آسیا با بیان اینکه دیپلماسی بین المللی ورزشی مهره مغفول فدراسیون ها است، گفت: این موضوع باید با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برطرف شود تا شاهد رشد ورزش ایران باشیم.

«علیرضا پورسلمان» از سال 2002 سابقه داوری های متعدد در مسابقات بین المللی شمشیربازی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سال ها دبیر فدراسیون ایران و برای چهارسال نیز دبیرکل کنفدراسیون شمشیربازی آسیا بود.
وی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در خصوص جایگاه دیپلماسی ورزشی در رشد و ارتقای ورزش ایران، اظهار داشت: باید با تقویت دیپلماسی بین المللی ورزشی، جایگاه ویژه ای را در سطح جهانی و آسیایی کسب کنیم. بسیاری از کارگزاران فدراسیون های ورزشی ایران به زبان انگلیسی مسلط نیستند و موضوع دیپلماسی ورزشی را جدی نمی گیرند.
داور بین المللی شمشیربازی با بیان اینکه اکنون در ایران تنها 2 فدراسیون در سطح بین المللی موفق بوده اند، عنوان کرد: هر چقدر فدراسیون ها در این زمینه قوی تر باشند، می توانند امکانات بهتری را برای تیم ها فراهم سازند. این موضوع از زمان «رضا قراخانلو» رئیس سابق کمیته ملی المپیک مغفول ماند و پس از آن «علی کفاشیان» رئیس فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا دفتر کنفدراسیون ها و فدراسیون های بین المللی ورزشی را در کمیته ملی المپیک تشکیل دهد که این امر مهم عملی نشد.
وی ادامه داد: جای این دفتر در ایران خالی است و به یقین باید در مراوده های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون های ورزشی به این امر قوت ببخشیم و بتوانیم در کشور از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کنیم. حضور در رقابت های بین المللی با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار سخت است، اما با کمی تلاش در قالب برگزاری اردوها و سمینارها می توان به این مهم رسید.
پورسلمان افزود: برقراری دیپلماسی قوی سبب استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشکاران ایرانی و ارتقای وضعیت ورزش کشور می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سابقه داوری های خود در مسابقات بین المللی، گفت: تاکنون حضور در 2 دوره بازی های المپیک، 12 مسابقات قهرمانی جهان و بیش از 20 رقابت بین المللی جایزه بزرگ را برعهده داشته ام و اکنون به عنوان داور مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در اردن را در اسلحه های سابر، اپه و فلوره قضاوت می کنم.
داور بین المللی شمشیربازی، ادامه داد: شمشیربازان نوجوانان ایرانی در اسلحه های سابر، اپه و فلوره در این رقابت ها تنها یک یا دو نماینده دارند، اما در رده سنی جوانان به طور کامل در این اسلحه ها شرکت کرده اند.
پورسلمان با بیان اینکه شمشیربازی ایران از داوران بسیار خوبی در سطح بین المللی برخوردار است، یادآور شد: داوران برجسته ای چون «رضا پیکر آرا» و «علیرضا وصالی» به قضاوت در سطح مسابقات قهرمانی جهان و آسیا و جایزه بزرگ دعوت می شوند و کمیته داوران فدراسیون جهانی به این داوران برجسته ایرانی اعتماد بسیاری دارد.
ورزشی**9128**3783**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش شمشيربازي ديپلماسي داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است