Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرانی مدها متان با شرکت ۱۶۲ نفر خواهر و برادر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در هشت رشته در مسجد امام صادق(علیه السلام) بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مسابقات قرانی مدها متان فرصت مناسبی برای نشر و ترویج معارف قرانی و استفاده از ابزار فرهنگی برای جذب نوجوانان به سمت مساجد است، مسابقاتی که تاکنون دوازده دوره آن در سطح استانی و ملی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیزدهمین دوره مرحله استانی این مسابقات صبح امروز(17 اسفند) با شرکت 162 خواهر و برادر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در هشت رشته در مسجد امام صادق(علیه السلام) بیرجند در حال رقابت هستند تا در نهایت نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کنند.

 

«احمد یوسفی» شرکت کننده بخش حفظ کل قران کریم از بیرجند است که طی یک سال توانسته کل قرآن را حفظ کند، گفت: سومین مرتبه است که در مسابقات مدهامتان شرکت می کنم، این مسابقات ظرفیت خوبی برای شناسایی استعدادهای قرانی در مناطق مختلف استان است.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که تلاش و استعداد خوبی داشته باشد می تواند در حدود یک سال کل قرآن را حفظ کند، افزود: من روزانه بین 12 تا 14 ساعت در حوزه علمیه در رشته حفظ قران کار می کردم و توانستیم در کمتر از یکسال حافظ کل قرآن شوم.

 

 

این حافظ کل قرآن که سال قبل رتبه اول بخش حفظ کل قران را در مسابقات مدهامتان در سطح خراسان جنوبی کسب کرده است، افزود: الحمدلله سال به سال بر تعداد حافظان ما در خراسان جنوبی افزوده می شود و تعداد حافظان و قاریان بیشتر شده است.

 

یوسفی با بیان اینکه کسی که در چارچوب قرآن قدم بردارد موفق و سعادتمند دنیا و آخرت خواهد بود، اظهارداشت: احترامی که مردم برای حافظان قرآن قائل می شوند همه اینها به برکت خود قران است.

 

«سید رضا موسوی» یازده ساله که از شهرستان سرایان در این مسابقات حضور دارد، با اشاره به تلاش های خود برای پیشرفت در رشته قرائت تحقیق، افزود: ابتدا که قرائت را شروع کردم، خیلی خوب نمی‌خواندم و همه می‌گفتند در این رشته قرائت موفق نخواهی بود؛ اما من با توجه به علاقه زیادی که به قرائت داشتم، تلاش کردم و کم کم و پله پله بالا و بالاترآمدم.

 

وی با بیان اینکه سال قبل در رشته قرائت شرکت کرده بودم و این دفعه اذان را انتخاب کردم، گفت: روزانه حدود نیم ساعت قرائت کار می‌کنم و برای پیشرفت بیشتر، پیش اساتیدی در مشهد و بیرجند کلاس می روم.

 

 

این نوجوان شرکت کننده در مسابقات مدهامتان با بیان اینکه آرزو دارم که یک روز در مسابقات بین المللی قرآن کریم برای کشورم افتخار آفرین باشم، افزود: از بین قاریان خارج کشور استاد مصطفی اسماعیل و محمود شحات و قاریان ایرانی استاد کارگر که در حادثه منی شهید شد را خیلی دوست دارم، اما بیشتر از مصطفی اسماعیل تقلید می کنم.

 

موسوی از آرزوهای خود برای خواندن در محضر رهبر معظم انقلاب گفت و افزود: دوست دارم روزی برسد که از من دعوت کنند تا در بیت رهبری در محضر رهبر معظم انقلاب قرآن بخوانم.

 

«حمیدرضا برزگران» از داوران بخش لحن این دوره از مسابقات هم با بیان اینکه سطح مسابقات نسبت به سال‌های قبل بالاتر است، گفت: برخی از شرکت کنندگان چون از شهرستان‌های دور آمدند، بعد مسافت باعث شده که آمادگی انها در قسمت صوت پایین‌تر بیایید و روی کیفیت اجرا تاثیر بگذارد.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی قاریان خوبی داریم، اما بیشتر ضعف آموزش در برخی شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: متاسفانه سیستم مدون آموزشی در شهرستان ها وجود ندارد که از نونهالی استعدادهای قرانی شناسایی و تحت پوشش کلاس قرار گیرند.

 

 

این استاد لحن قرآن اظهارداشت: مسابقات مدها متان در استعدادیابی تاثیرگذار است چراکه محدودیت رده سنی ندارد و جوانان و نوجوانان از سراسر استان شرکت در آن شرکت می‌کنند و استعدادها برای بالابردن سطح آنها و برنامه ریزی شناسایی می شود.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به استقبال خیلی خوب نوجوانان و جوانان از این مسابقات در خراسان جنوبی، گفت: امسال تعداد هزار 385 خواهر و برادر مسجدی در این مسابقات شرکت کردند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش سه برابری تعداد شرکنندگان هستیم.

 

وی افزود: سال گذشته تعداد 420 نفر در مسابقات مدهامتان خراسان جنوبی شرکت کردند که در نهایت هفت نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال آزمون اولیه مسابقات در شهرستان های فردوس، سرایان، قاین، درمیان، طبس، نهبندان، بیرجند و سربیشه برگزار شده است، اظهارداشت: بیشترین شرکت کننده با 661 نفر از بیرجند هستند.

 

 

سبزه کار با بیان اینکه بهترین عبادت برای انسان قرآن خواندن است، گفت: یکی از اهداف اصلی این مسابقات کشف استعدادهای قرانی نهفته در مناطق دوردست استان و شناسایی و شکوفایی آنها است.

 

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه هدایت همه ما انسانها است، گفت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر قرائت، در قران تدبر کنیم و فرامین آن را اجرا کنیم.

 

سبزه کار با اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد، گفت: کانون های مساجد در جذب نوجوانان به سمت مسجد بسیار موثر بوده و تاکنون در راستای فعالیت های فرهنگی و قرآنی در کشور به ویژه مناطق دوردست اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که یکی از ثمره های آن مسابقات مدهامتان است.

 

«ناصر نبی زاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم قرآن را کتاب رهایی و ایمان و نور دانست وگفت: قرآن در همه بسترها حمایت و هدایت می کند و در شرایط سهل و آسان دستاویز الهی برای نجات بشر است.

 

وی با بیان اینکه قرآن انسان را از سختی ها و پیچ و خم ها نجات می بخشد، افزود: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مسابقات مدهامتان لذت بخش است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه امسال استقبال از مسابقات قرآنی مدهامتان نسبت به سال قبل سه برابر شده است، اظهارداشت: انس و مانوس بودن با قران و تدبر در آن انسان را به خدا نزدیک تر و زندگی را شیرین و با برکت می کند.

 

نبی زاده با اشاره به اینکه مسابقات مدهامتان بسیار برای شناخت و پرورش استعدادها در دورترین نقاط استان کمک می کند، گفت: کانون های مساجد ویژگی مهم آن این است که بخش زیادی از آن در روستاهای دورافتاده است و گاها در برخی از نقاط تنها مرکز فرهنگی در روستا است و لذا این مسابقات این مسیر خوبی برای شناسایی ظرفیت ها است.

 

وی گفت: مسابقات مدهامتان امکان را برای حضور جوانان و نوجوانان از دورترین نقاط استان برای کشف و پرورش استعدادها دارد، تا در سطح ملی و بین المللی بدرخشند.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان ارزانی مسابقات مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت سه تیم در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ؛ 29 تا 31 فروردین در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی با شعار یادگیری، آینده درخشان  در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • شرکت سه تیم در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر
  • آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر از فردا
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی جام «عبدالله موحد» در بابلسر
  • وزن‌کشی کشتی‌گیران پنج وزن نخست کشتی بین‌المللی جام «عبدالله موحد»