Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@23:37:43 GMT

اپیزود ویژه «پایتخت» رمضانی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۰۱۰۳

 اولین‌بار در آیین بزرگداشت سیروس مقدم در اختتامیه جشنواره فیلم «عمار» بود که در واکنش به گلایه این کارگردان از بی‌مهری مدیران سیما به مجموعه «پایتخت»، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه اول ضمن وعده همکاری برای ساخت فصل ششم، خبر از یک «هدیه نوروزی» از این مجموعه داد؛ هدیه‌ای که بعدها مشخص شد در قالب یک «تک قسمت» قرار است در شب تحویل سال نو روی آنتن برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واپسین مراحل نهایی شدن فیلم‌نامه این اپیزود ویژه بود که درگذشت ناگهانی خشایار الوند به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین اعضای طراحی داستان و نگارش فیلمنامه این مجموعه، همه چیز به حالت تعلیق در آمد.

سیروس مقدم با حضور در تلویزیون در اولین اظهارنظر تأکید کرد که برای انسجام تیم تولید و عبور از شوک وارد شده نیاز به گذشت زمان دارند و الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» هم از مذاکره با مدیران سیما برای تعیین تکلیف این قسمت ویژه خبر می‌داد.

آخرین اظهارنظر در این زمینه هم از آن سیروس الوند، برادر خشایار الوند بود که در آیین بزرگداشت این هنرمند فقید خطاب به مدیران سیما و عوامل تولید «پایتخت» درخواست کرد که کار نیمه‌تمام خشایار را به اتمام برسانند تا این تک قسمت به نوروز ۹۸ برسد. درخواستی که به نظر می‌رسید با توجه به زمان باقی‌مانده تا نوروز، چندان قابلیت اجرایی شدن ندارد.

پیگیری برای شروع «پایتخت ۶»

الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» درباره تعیین تکلیف اپیزود ویژه «پایتخت» بیان کرد: ما هنوز در حال مذاکره با شبکه اول هستیم با این حال نظر خود ما این است که به سمت ساخت «پایتخت ۶» برویم چون اپیزود ویژه را قرار بود برای نوروز ۹۸ بسازیم و اکنون دیگر زمان نوروز را از دست داده‌ایم.

غفوری تأکید کرد: پیشنهادمان این است که از حالا قرارداد فصل ششم سریال بسته شود تا بتوانیم نویسنده‌ای در حد و اندازه خشایار الوند پیدا کنیم که البته بسیار سخت است.

تهیه‌کننده «پایتخت» در پایان اظهار کرد: هنوز تکلیف ما درباره اپیزود ویژه‌ای که قرار بود بسازیم مشخص نشده و با توجه به اینکه قرارداد مالی داشته‌ایم و بودجه‌ای هم رد و بدل شده، باید دید چگونه می‌توان مساله را حل کرد. اگرچه که دیگر نمی‌توان اپیزود ویژه را برای نوروز ۹۸ ساخت.

توافق برای پخش قسمت ویژه در رمضان ۹۸

علیرضا خمسه بازیگر نقش بابا پنجعلی در مجموعه «پایتخت» که پیش‌تر نیز برای اولین بار با حضور در یک برنامه تلویزیونی برای اولین بار خبر تولید فصل ششم «پایتخت» را رسانه‌ای کرده بود، شب گذشته در برنامه زنده خبر تازه‌ای از سرانجام اپیزود ویژه پایتخت داد.

خمسه در برنامه «سیمای راهبران» شبکه اول سیما که با موضوع سفرهای نوروزی روی آنتن می‌رود، ضمن اشاره‌ای کوتاه به سرنوشت تک قسمت نوروزی «پایتخت» گفت: ما داشتیم کار می‌کردیم تا برای شب عید یک قسمت «پایتخت» را برسانیم که ناگهان اتفاق ناگواری رخ داد و خشایار الوند عزیز را از دست دادیم و به همین دلیل ساخت این تک قسمت با توجه به روحیه خراب بچه‌های گروه ممکن نبود.

وی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه این تک قسمت به نوروز امسال نمی‌رسد و قرار بر این شده است که آن را برای ماه رمضان به پخش برسانیم برای همین هم امروز عازم سفر هستم.

با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد عدم پخش قسمت ویژه «پایتخت» در نوروز ۹۸ به‌صورت کامل منتفی شده است و همزمان تیم تولید این مجموعه برای دو کار ویژه در طول سال آینده، در حال مذاکره با مدیران شبکه اول سیما هستند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم تحویل سال نو تلویزیون نوروز پایتخت سفرهای نوروزی شب عید ماه رمضان بودجه پایتخت تحویل سال نو جشنواره فیلم نوروز رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران با اسکنر سطح جاده در ایام نوروز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اسکن آسفالت معابر تهران توسط سامانه PMS گفت: در ایام نوروز، کیفیت آسفالت معابر اصلی پایتخت، به صورت مکانیزه در حال پایش است.

هادی حق‌بین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه اقدامات این معاونت در سال جدید گفت: در تلاشیم با تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های فنی و عمرانی تهران، نقش بسزایی در پویش امیدوافتخار سال ۱۴۰۳ ایفا کنیم.

وی افزود: در همین راستا، بر عملیات اجرایی «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)» و فازاول«آزادراه شهید شوشتری» به عنوان کلان‌پروژه‌های تسهیل‌گر در تردد شهروندان متمرکز خواهیم بود. همچنین در بخش‌ اصلاح تقاطع‌های ناقص و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح جدید، با هدف کوتاه‌تر شدن دسترسی‌ها و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان شهروندان از ماه‌های ابتدایی سال جدید پروژه‌های متعددی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی درباره بهسازی روکش آسفالت معابر پایتخت نیز توضیح داد: با وجود عقب‌ماندگی‌های قابل توجه در تولید و اجرای آسفالت معابر پایتخت در سنوات گذشته، سیر صعودی اجرای آسفالت‌ معابردر دوره ششم مدیریت شهری مشهود است؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و نشان از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و قریب به ۳ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود.

ارزیابی کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران در ایام نوروز با اسکنر

حق‌بین درباره سازوکار تعیین اولویت اجرای آسفالت در تهران نیز گفت: به موازات بررسی گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ پلاس و ارزیابی‌های نواحی و مناطق ۲۲گانه از کیفیت آسفالت معابر، بررسی ویژه‌ای برروی روکش آسفالت معابر اصلی پایتخت از جمله بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد. بر همین اساس، از روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۲، وضعیت روسازی معابر اصلی پایتخت به صورت مکانیزه در حال پایش است.

وی با اشاره به فعالیت خودروی اسکنر سطح جاده (PMS) در ایام نوروز افزود: تاکنون وضعیت آسفالت بزرگراه‌هایی نظیر شهید همت، زین‌الدین و چمران و نیز بزرگراه‌های آزادگان، مدرس و صیاد شیرازی به طول ۱۶۳۵ «کیلومتر_خط» مورد ارزیابی قرار گرفته و خروجی این ارزیابی‌ها، با توجه به منابع در دسترس برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراه‌ها، ملاک تخصیص بهینه منابع خواهد بود.

حق‌بین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایان فرآیند اسکن معابر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ گفت: برای بررسی دقیق وضعیت آسفالت شریان‌های اصلی پایتخت، هر یک از خطوط بزرگراه‌ها به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به این ترتیب، بیش از ۳۶۵۰ کیلومتر_خط پیمایش نیاز بوده که گزارش آن به صورت روزانه تدوین و ارسال می‌شود.

معاون فنی وعمرانی پایتخت در پایان به سایر برنامه‌های این معاونت درخصوص تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های زیرساختی شهر همانند پارکینگ‌های طبقاتی واگذارشده و درحال اجرا، پروژه فاخرخانه شهر، مقاوم‌سازی لرزه‌ای پل‌های سواره رو، تکمیل بخشی از شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی و همچنین تکمیل مطالعات فنی وطرح‌های عمرانی سطح شهر اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آداب و رسوم برگزاری نوروز / این قسمت: مشهد
  • نهمین قسمت «پاورقی نوروزی» با موضوع آمریکا
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» از شبکه 2
  • معابر و بزرگراه‌های پایتخت به دلیل ایام نوروز خلوت است
  • فیلم| المان‌های نوروزی و رمضانی بجنورد در یک قاب
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌ های تهران در ایام نوروز
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌های تهران با اسکنر سطح جاده در ایام نوروز
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت