Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید مقیمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: الان در حدود چند ماه است که محصولات چندین شرکت وارد کننده کالاهای بهداشتی و آرایشی کشور در گمرک خاک می‌خورد. در حالی که با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش درخواست متقاضیان خرید این قبیل محصولات، شاهد وجود کالاهای آرایشی قاچاق هستیم.

وی با اشاره به عدم ترخیص محصولات آرایشی وارداتی از گمرکات کشور، افزود: در حال حاضر ده‌ها کانتینر محصولات آرایشی در گمرکات کشور منتظر صدور برگه ترخیص هستند، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت، به بهانه‌های مختلف، چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی به آسیب‌های عدم ترخیص محصولات وارداتی از گمرک اشاره کرد و گفت: محصولات بیش از ۵۰ شرکت وارد کننده در گمرک خاک می‌خورد که این موضوع باعث تشدید مشکلات اقتصادی این شرکت‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد هزاران پرسنل در شب عید شده است.

وی با تاکید بر اینکه واردات این کالاها بدون استفاده از ارز دولتی و در قالب مراودات تجاری صورت گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه وزارت صمت، به دلایل نامعلوم، تا کنون اجازه ترخیص این کالاها را نداده و همین مسئله باعث شده علاوه بر افزایش کالاهای آرایشی قاچاق در بازار کشور، صدمات جبران ناپذیری نیز به شرکت‌های فعال در این حوزه وارد شود.

رئیس انجمن وارد کنندگان کالاهای آرایشی و بهداشتی ایران، ادامه داد: با توجه به زمان زیادی که از عدم ترخیص این کالاها در گمرک گذشته است، در نتیجه تاریخ مصرف این محصولات رو به پایان است که می‌تواند فسادپذیری آنها را رقم بزند.

مقیمی با درخواست از وزارت صمت برای اجازه صدور ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک، گفت: در روزهای پایانی سال، حجم خرید و مصرف محصولات آرایشی افزایش می‌یابد و همین مسئله باعث می‌شود که شاهد عرضه و فروش محصولات قاچاق در بازار کشور باشیم.

وی با اشاره به ارتزاق هزاران نفر در کشور از محل واردات رسمی این قبیل کالاها و محصولات آرایشی و بهداشتی، افزود: ما هیچ مشکلی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات این کالاها نداشته ایم و انتظار داریم، وزارت صمت نیز در این مسیر با وارد کنندگان رسمی، همراهی و همکاری کند.

کد خبر 4562699 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: لوازم آرایشی محصولات آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد

معاون وزارت تجارت پاکستان برای رایزنی با مقام‌های طالبان پیرامون رفع موانع ترانزیت و تجارت دوجانبه وارد کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد «محمد خُرم آقا» معاون وزارت تجارت پاکستان در رأس یک هیئت بلند پایه آن کشور، به دعوت رسمی افغانستان وارد کابل شده است.

اطلاعیه می‌افزاید: هدف این سفر ادامه گفتگو پیرامون تحکیم و گسترش روابط تجاری و ترانزیتی دو کشور است.

«آخندزادهعبدالسلام جواد»سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان پیش از این درباره سفر هیئت پاکستانی به «داون نیوز» گفته بود: ما موضوع ممنوعیت چند کالای ترانزیت را بررسی خواهیم کرد. پاکستان واردات برخی اقلام را ممنوع کرده که سبب شده حدود 50 درصد تجارت ترانزیتی ما با پاکستان کاهش یافته و به ایران منتقل شود.

این سفر درحالی صورت گرفته است که روابط تجاری بین پاکستان و افغانستان در بحبوحه درگیری‌های مکرر مرزی و بسته شدن گذرگاه‌های کلیدی در امتداد مرز مشترک به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

پاکستان: به‌دنبال منازعه با افغانستان نیستیمآمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعش

«محمد زیبر موتی والا»مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت پاکستان نیز  در گفتگو با داون نیوز سفر هیئت تجاری این کشور به کابل را گامی در مسیر اعتمادسازی و اطمینان از جریان تجارت روان بین دو همسایه عنوان کرده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • کشف انبار دپوی لوازم یدکی قاچاق در اصفهان
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • ترخیص ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی وارداتی در سال ۱۴۰۲
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد
  • مواد سرطان زا در محصولات بهداشتی