Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شکری ظرفیت ها فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را شاخص خواند و گفت: سالروز ملّی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت بازنگری به فعالیت بچه های مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، «حجت الاسلام کاظم شکری» با تبریک فرارسیدن روز ملی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و میلاد ولادت امام محمد باقر گفت: جایگاه کانون های فرهنگی هنری پیوند خورده با مساجد است که بچه های مسجد در این مکان الهی بسیاری از ظرفیت های معرفتی خود را پرورش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با ذکر حدیثی از امام محمد باقر (ع) عنوان کرد: امام محمدباقر(ع) می فرمایند که کودکان را با خود به مساجد ببرید اما آنها در صف آخر کنار هم نباشند ، بلکه در میان صفوف باشند. امام همچنین گفته اند که در صفوف کنار یکدیگر قرار ندهید ؛ بلکه بزرگ تر در میان آنها باشند، متناسب این روایت ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب کودکان و پرورش آنان بسیار مهم است.

 

ثبت اسامی بچه های مسجد البرز در سامانه بچه های مسجد

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: از جمله برنامه های موثر در امر برنامه ریزی و ایجاد یک رویه هماهنگ در جهت احیاء مساجد با همت کانون های فرهنگی هنری مسجد، ثبت اسامی بچه های مسجد در سامانه ای با همین عنوان است.

 

وی با در نظر گرفتن اهمیت ثبت اساسنامه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: این اساسنامه با هدف هم افزایی و مشارکت در پیشبرد بهتر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مصوب شد.

 

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: ثبت نام نیروهای فعال کانونی از سن هفت سال تا هفتاد سال در سامانه سجا با هدف تأمین و تجهیز بهتر نیازهای کانون و ایجاد برنامه ریزی متداوم فرهنگی و هنری در همین خصوص محقق شد.

 

وی تصریح کرد: جذب کودکان و نوجوانان در مسجد در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد سطح استان البرز از محوری ترین برنامه های ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد است.

 

لبیک بچه های مسجدی به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به صدور بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب،توضیح داد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان اولین نهاد و تشکل سازمان یافته در همان ساعت اول در قالب چند هزار نفر در کمپینی مرتبط، به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفتند.

 

مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان بچه های مسجد همگام با گام دوم انقلاب در فضای سایبری حضور پیدا کردند و اولین لبیک را گفتند.

 

اجرای طرح پنجشنبه های با کتاب در کتابخانه های عمومی مساجد البرز

 

حجت الاسلام شکری از برپایی طرح شنبه های با کتاب در مساجد استان البرز خبر داد و گفت: یکی دیگر از شاخص های فرهنگی هنری مساجد بحث کتابخانه های عمومی مساجد است که این مهم با توجه به ظرفیت های بالای نیروی انسانی و تقاضا خانواده ها نسبت به حضور فرزندان در محیط کتابخانه مساجد اولویت ویژه ای دارد.

 

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: معرفی کتاب های معتبر دینی، مذهبی، تاریخی، آئینی از جمله برنامه های اجرایی در قالب طرح اجرایی شنبه های با کتاب است که در این خصوص کتابخانه های عمومی مساجد اهتمام ویژه ای دارند.

 

 

 

 

پایان پیام/543

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد سامانه بچه های مساجد سامانه بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی